Wysłany: 19-12-2010, 11:39 Utrzymanie infrastruktury przez PLK
Cytat ze strony Polskich Linii Kolejowych S.A.
"Zakłady Linii Kolejowych
Zadaniem zakładów jest zapewnienie utrzymania i obsługi infrastruktury kolejowej w stanie gwarantującym jej sprawność techniczno-eksploatacyjną oraz oczekiwaną niezawodność, a także:
- prowadzenie ruchu pociągów zapewniając regularność, punktualność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego"
Jak powyższy cytat ma się do tego co się ostatnio dzieje z opóźnieniami pociągów spowodowanymi zimą. Nie chodzi mi o popsute lokomotywy, ale o przejezdność szlaków i sprawność zwrotnic? Jeśli opóźnienie jest spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy przewoźnicy mogą żądać od PLK odszkodowania? Czy PLK bierze opłatę za dostęp do torów niezależnie od tego w jakim są stanie?
Formalnie takiej możliwości nie ma. W ustawie o udostępnianiu infrastruktury kolejowej przewoźnikom przez zarządcę stoi zapisane że nie można na poczet odszkodowań bądź roszczeń umarzać zadłużeń w spłacie zobowiązań przez przewoźnika z tytułu dostępu do infrastruktury kolejowej.
Przewoźnik kolejowy posiadający zadłużenie za udostępnienie infrastruktury kolejowej zobowiązany jest do spłacenia ciążących na nim zaległości wraz z bieżącym regulowaniem opłat z w/w tytułu. W takim przypadku ustawa o transporcie kolejowym stanowi o podstawie do wnoszenia roszczeń i ewentualnych odszkodowaniach z tytułu poniesionych strat.
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Na przejezdzie w Sedzislawiu (patrz temat "Opoznione i odwolane pociagi w regionie" w watku Wojewodztwo Dolnoslaskie) z powodu nieodsniezenia szlaku pociag zahaczyl o plyte przejazdu kolejowego i najprawdopodobniej uszkodzil na jednej z osi hamulec, gdyz jak widac na umieszczonym tam zdjeciu zahaczyl zlaczem klockow na tej osi (ktora nota bene podniosla sie o 4 cm nad szyne). Czy PR moze sie ubiegac o odszkodowanie za 180-minutowe opoznienie i pokrycia kosztow naprawy hamulca?
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Informacja z Gazety Krakowskiej z dnia 27.12.2010:
"Opłata za dostęp do torów dla pociągów pasażerskich ma zwiększyć się nawet o 16 procent. W efekcie ceny biletów mogą wzrosnąć nawet o 7 procent"
No ja czegoś tu nie rozumiem, skoro większość linii w wymaga remontu i pociągi jadą po nich w żółwim tempie to z jakiej racji opłata będzie rosnąć? Za co ja się pytam
Jak to jest możliwe , że w RJ 09/10 na odc. Katowice - Gliwice szlakowa wynosiła 80km/h na w RJ 10/11 60km/h ? Choc nieukrywam , że niektórzy maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia . Czyżby przekręt był na tym odcinku ze szlakową ?
Normalnie możliwe, obniżyli szlakową ze względu na słaby stan torowisk lub podkładów.
Podobnie jak na Poznań-Oborniki Wielkopolskie, Poznań-Leszno, Poznań-Krzyż, Katowice-Kraków i jeszcze parę innych odcinków.
Od Katowic do wjazdowych semaforów do Rudy Śląskiej Chebzie było i jest 100km/h od RŚCh do Gliwic teraz jest 60 km/h związane jest to z stanem nawierzchni i względami bezpieczeństwa.
Cytat:
maszyniści do dziś jeżdżą prędkościa 80 km/h w celu nadrobienia opóźnienia
Tak , nawet i więcej ale tyko tam gdzie zezwalają na to przepisy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum