railman93,Oczywiście - płacisz masz! Osoba uprawniona do ulgowego przejazdu w klasie 2 na podstawie biletów jednorazowych korzystająca z przejazdów w klasie 1 zobowiązana jest do uiszczenia dopłaty w wysokości stanowiącej różnicę
między należnością za pełnopłatny przejazd w klasie 1 a należnością za pełnopłatny przejazd w klasie 2!
pospieszny, ma rację tak samo jest z ulgą 51%, chcesz jechać jedynką bierzesz w kasie dopłatę (j/w). Wyjątek od reguły stanowi Max26 z tą ulgą można jeździć w 1kl. ze zniżką 26%
Jestem jakoś dziwnie spokojny, że na takich trasach jak z Krakowa do Tarnowa kolej nadal będzie bezkonkurencyjna. Desiro niestety wszystko drożeje. Właśnie dowiaduje się, że u mnie rośnie prawie każdy składnik czynszu, więc to ogólna tendencja. O cenach paliwa, czy nawet gazu nawet nie ma co wspominać. Jeszcze niedawno LPG kupowaliśmy po 1,99 dzisiaj cena w okolicach 2,70 zł to norma. W takim kontekście oferta PR-ów wygląda naprawdę przyzwoicie. 95 zł za 3 przejazdy z Krakowa, czy Poznania do Warszawy to naprawdę bardzo mało. Co do taboru...Narzekaliście na kible, a wagony kosztują, lok z CARGO i energia również, a PR-y muszą przecież rachunki płacić.
Reasumując moim zdaniem podwyżki niestety były konieczne, w przypadku regionów jak widać marszałkowie przykręcają również śrubę, stąd podwyżki taryf lokalnych. Wbrew pozorom szalejące ceny to szansa dla kolei, w tym dla IR. Mój kolega przestał już np. do pracy jeździć samochodem dojeżdża do najbliższej stacji i dalej śmiga pociągiem. Jeśli ceny paliw będą nadal rosnąć pasażerów będzie coraz to więcej. Pewnie studenci dzięki większej zniżce chętniej będą również podróżować pociągiem.Jaka szkoda, że mam już więcej niż 26 lat....Teraz pociągiem można by jeździć i jeździć, a jak się jeszcze ma REGIO KARTĘ...
sheva, ok wszystko drożeje,zgadzam się,a l e :
1) nie zdrożała moja pensja, wręcz stoi w miejscu od dwóch prawie lat ,myślę że nie tylko moja;
2)czy podwyżka RKarnetu albo BT musiała być aż tak drastyczna? RK po starej cenie często opłacał się w krótszych relacjach,a po podwyżce trzeba będzie dobrze przemyśleć, czy kupić RKarnet czy po prostu bilet na Regio karte...
3) weź pod uwagę że nie każdy jeździ na trasach Poznań-Wawa czy Wawa-Kraków, spojrzyj proszę na kolejową mapę Polski i zauważ że jest jeszcze trochę innych miast na niej..
4) weź pod uwagę że czasem korzystało się z RKarnetu jadąc w podróż jednego dnia, a wracając kolejnego (2 stemple). Po starej cenie często opłacało się to, a po nowej - niekoniecznie..
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
1) Ja mam tak samo, ale niestety koszty fatalnej sytuacji finansów publicznych i złej polityki ekipy Donka ponosi społeczeństwo.
2) Może inna rola ma być przewidziana dla KARNETU, a inna dla REGIO KARTY? 95 zł za 3 przejazdy to naprawdę niska cena, a składy wagonowe, loki i energia kosztują. Narzekaliście na kible, to macie wagony, ale za te trzeba zapłacić więcej. Ja tam takimi ED72, czy EN57 mógłbym nadal jeździć no, ale skoro wybrano standard to za to trzeba zapłacić. Poza tym porównaj te podwyżki do podwyżek cen benzyny i na pewno wyprawa z IR będzie bardziej opłacalna.
3) Ależ mam taką świadomość. Są relacje gdzie bardziej opłaci się REGIO KARTA, są takie gdzie to REGIO KARNET będzie lepszym wyjściem. Warto też pamiętać o REGIO KARNECIE na REGIO dla podróżujących na krótkich dystansach.
4) Możliwe, że taniej będzie z REGIO KARTĄ. Każdy przypadek badamy indywidualnie. Podwyżki nie są takie straszne, teraz jak pisałem drożeje wszystko. Pociągi przy takim skoku cen paliw powinny się zapełnić.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Niestety kolej nie chce wykorzystać swjej szansy na trasie Tarnów - Kraków jeśli pracownicy MZPR użyli by mózgów można by stworzyć taką ofertę, że inny przewoźnicy by padli, obniżyć ceny i zwiększyć częstotliwość, dostosować zestawienie do frekwencji. Ale dla osób z UM i MZPR jest to niewykonalne. Chyba lepiej mieć 100 podróżnych po 2 złote niż 10 po 10 złotych. Koszty uruchomienia pociągu są stałe i MZPR powinno zależeć na jak największej liczbie pasażerów. Mniejsze ceny to większa liczba podróżnych i większe zyski. Ale moim zdaniem MPZR jest nie reformowalny tam obowiązuje hasło: " Podrózny to wróg " który generuje straty.
Akurat w pociągach z Tarnowa do Krakowa ciężko jest znaleźć wolne miejsce, więc nie za bardzo rozumiem te żale. Bilety na REGIO są bardzo tanie, a teraz studenci mają naprawdę atrakcyjną ofertę. W krytyce zachowajmy umiar.
Wysłany: 10-10-2011, 18:40 Od 17 października 2011 zmiana taryfy Przewozów Regionalnych
Drastyczny wzrost cen usług wpływających na koszty uruchamiania pociągów przyczynił się do podjęcia przez Przewozy Regionalne trudnej decyzji o zmianie cen biletów. Pociągi interREGIO wciąż pozostaną tanią alternatywą podróżowania na dłuższych trasach.
Od 17 października br. zaczną obowiązywać nowe ceny biletów. W przypadku niektórych z nich – np. jednorazowych na pociągi REGIO na odległość do 5 kilometrów oraz biletów w komunikacji przygranicznej sprzedawanych w ramach ofert promocyjnych – nie zmienią się w ogóle. Ceny biletów na pociągi REGIO zostaną zmodyfikowane średnio o 47 gr, natomiast na pociągi interREGIO i REGIOekspres średnio o 2 zł, ale nadal pozostaną one atrakcyjną ofertą dla pasażerów wybierających kolej na dłuższych trasach.
Pasażer pociagu interREGIO, który przeciętnie pokonuje trasę 195-kilometrową, i tak będzie płacił za bilet mniej (jedynie 37 zł) niż podróżujący pociągami dalekobieżnymi innego przewoźnika (41 zł). Nowy cennik został stworzony w taki sposób, aby podróże interREGIO i REGIOekspresami wciąż były najtańszym sposobem podróżowania pomiędzy największymi miastami i miejscowościami turystycznymi. Z kolei podróżujący pociągami REGIO nadal będą mogli przemieszczać się taniej dzięki ofercie „Połączenie w dobre cenie” obejmującej blisko 180 tras w całym kraju, w ramach której ceny biletów są konkurencyjne względem przewoźników autobusowych.
Zmiana cennika wynika z drastycznego wzrostu kosztów uruchamiania pociągów. Bardzo szybko rosnące ceny paliw i energii stały się odczuwalne nie tylko dla przewoźników autobusowych, ale też dla kolejowych. Ceny paliw trakcyjnych w 2011 roku są wyższe o około 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jeszcze bardziej – bo o około 53% – wzrosły również koszty napraw i remontów taboru. Te z kolei Przewozy Regionalne ponoszą, aby zagwarantować podróżnym bezpieczeństwo.
Ceny biletów na pociągi REGIO na wybranych trasach przed i po modyfikacji cennika:
Gdynia Główna – Hel: 15,60 zł (przed); 16 zł (po)
Poznań Główny – Wrocław Główny: 25,70 zł (przed); 26 zł (po)
Bielsko-Biała Główna – Milówka: 9,50 zł (przed); 10 zł (po)
Porównanie cen biletów jednorazowych na pociągi REGIO i na pociągi osobowe operatora regionalnego w województwie mazowieckim:
Cena biletu normalnego na trasę 20-kilometrową: 5,80 zł (PR); 7 zł (inny przewoźnik)
Cena biletu normalnego na trasę 100-kilometrową: 18,50 zł (PR); 20,30 (inny przewoźnik)
Porównanie cen biletów jednorazowych w 2 klasie na pociągi interREGIO i na pociągi TLK na wybranych trasach:
Warszawa Centralna – Poznań Główny: 47 zł (PR); 54 zł (inny przewoźnik)
Opole Główne – Lublin: 54 zł (PR); 61 zł (inny przewoźnik)
dobra, ale weźmy pod uwage wrocław-kraków. w tej sytuacji bilecik rewelacyjny (dawniej fioletowy) jezeli nie zrobia korekty cen bedzie bardziej opłacalny niz IR
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 11-10-2011, 17:10
Tak, ale pamietaj ze kolej nie dziala w prozni- sa jeszczebusiarze... Kazda podwyzka to odpływ podroznych. A akurat z Wroclawia do Krakowa to ich w pi**u jezdzi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum