niestety jak nie robi się reklam ( MZPR twierdzi inaczej) to ludzie nie wiedzą o pociągach , a miejsc na taką reklame jest wiele . Teraz nawet na naszym wspaniałym telebimie można byłoby reklamować się .
Jak narazie reklama III strefy polega na zlikwidowaniu tablicy informacyjnej z ściany dworca z np rozkładem jazdy i tolerowaniem bezdomnych w poczekalni ( Poczekalnia otwarta mimo zamkniętej kasy).
Teraz to głównie PLK może zagrozić pociągom Oświęcim-Wieliczka . Trasa coraz bardziej się sypie 20/30 km/h , a remontu brak
Mija właśnie ponad pół roku od wymiany pism w sprawie PWDC na Trzebinia-Katowice
urban2604 napisał/a:
KOMUNIKACJA. Czy podróżujący pociągami z powiatu chrzanowskiego do stolicy Śląska zaoszczędzą na biletach? Być może. Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie będzie wnioskował o “Połączenie w dobrej cenie” na linii Katowice-Trzebinia.
Inną propozycją dotyczącą tej linii było wprowadzenie promocyjnego biletu “Połączenie w dobrej cenie”.
- Jesteśmy otwarci na takie rozwiązanie – zapewniła Ćwięk (śląskie PR).
Na “tak” jest również Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych w Krakowie.
- Wystąpimy z odpowiednim wnioskiem do śląskiego zakładu. Jednak w tej chwili trudno powiedzieć, kiedy oferta mogłaby zacząć funkcjonować – wyjaśniła Barbara Węgrzynek, rzeczniczka prasowa MZPR w Krakowie. źródło Przełom
Kolega urbik pisze że wyczytał że najwcześniej w 2011 będzie PWDC Trzebinia - Katowice może powstać w miejscu innego PWDC które zostało by zlikwidowane .
W jakim my kraju żyjemy? Co ma piernik do wiatraka? Trzebinia-Katowice bilet 9zł i puste pociągi, ludzie dojeżdżają na busa do Chrzanowa i płacą do Katowic 4zł? a z Trzebini do Chrzanowa 2,2zł?
Pociągi przez Trzebinię jeżdżą bardzo często i wożą powietrze bo nikt nie zadba o relację Kraków-Katowice, wolą busom dać zarobić a samym powietrze wozić
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
To raz a w niektórych przypadkach sami odają linie...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Rok temu , gdy cena za pociąg i autobus były podobne pociągami jeżdziło dużo ludzi , więc jak najbardziej PWDC powinno być . A dla zyskania podróżnych taka promocja powinno obowiązywać zarówno w regio jak i interREGIO .
urban2604, tylko że IR jest niedotowane, a Regio jest.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Zmiana taryfy "PWDC" od 1.01 zwana dalej podwyżką, jest niesprawiedliwa, oto przykłady:
relacja / stara cena : nowa cena
Skawina - Zator / 2.50 : 4.00
Kalwaria - Wadowice / 2.00 : 2.50
Zakopane - Nowy Targ : 2.50 : 3.50
Sucha - Żywiec / 3.50 : 4.00
Andrychów - Bielsko B. / 3.50 : 4.00
Kraków - Zator / 5.00 : 6.50
Kraków - Chrzanów / 6.00 : brak (Libiąż 7.00)
Kraków - Wadowice / 6.00 : 6.50
Kraków - Oświęcim / 8.00 : 9.50 Kraków - Sucha Beskidzka / 8.00 : 9.50 Kraków - Zakopane / 16.00 : 18.00
Wytłuszczeniem zaznaczyłem największe podwyżki z wybranych relacji. Zastanawia Skawina-Zator: podwyżka 60%! Inne, 40% też są zdumiewające w przypadku krótkich relacji, czy np. 2zł z Zakopanego, gdzie inni przewoźnicy tylko marzą o takim wzroście u konkurenta.
Rozumiem, że za niektóre z w.w. odcinków płaciło się grosze, co mogło przynieść zmniejszenie dochodów (a.k.a. przychodów...). Zrozumiałbym, gdyby nagle czas przejazdu zmalał, nawet o te 20% - i wtedy cena wzrosłaby w takim przypadku nawet o 40%, ale w sytuacji gdy jedzie się coraz dłużej... chyba coś się komuś pomyliło.
Wiem o tym, że studenci na wielu relacjach, pomimo wzrostu, od stycznia zapłacą znacznie mniej, ale nie tylko studenci i uczniowie korzystają z kolei. Jak tak dalej pójdzie, to doczekamy się masowej adnotacji "kursuje w dni nauki szkolnej" a na niektórych liniach od lipca do sierpnia (września) będzie hodowany trawnik. Tak myślałem, że ta ulga 51% wyjdzie na gorsze, a piszę to jako posiadacz legitymacji - studia wkrótce ukończę, a przy kasie kolejowej dostanę hiperwentylacji i zawału na widok ceny.
Chciałbym się mylić i za rok dodać wpis, że jestem idiotą i burakiem, że w sumie owa zmiana wyszła na dobre, ale wątpię w taki rozwój sytuacji.
Jednak, na koniec się przyznam,iż cieszę się, że oferta PWDC istnieje, bo bez tego już dawno byłoby po wszystkim....
Na trasie Wrocław-Szklarska Poręba G. by się przydała, iż od Wałbrzycha do Jeleniej G. ezty prawie puste latają, każdy woli PKS za 19 (2h) Wro-JG niż PR za 21zł. (3h30m)
te ceny to początek likwidacji połączeń . Pierwsze najpewniej upadną teraz połączenia do Oswięcimia , przy tej szlakowej , taborze tylko kolejarze bedą tymi pociągami jeżdzic .
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-12-2010, 11:53
Ideą PWDC było to, ze pociag kosztuje tyle samo lub mniej niz bus... teraz idea upadła, bo kolejarze dalej mysla, ze jak podniosą ceny o 20 razy to przychody wzrosna tez o 20 razy
Ostatnio geniusze z IC żalili się, że przychody im zmalały mimo podwyzki cen biletow. O czyms chyba to swiadczy... Rozumiem podwyżkę o 3,5 procent, bo o tyle wzrosły koszty, ale nie o 60%
A co do Krakow-Katowice: naturalnie, ze powinno byc PWDC. Busów jest coraz wiecej, wożą po 8/10 złotych. Pociąg 15 złotych, jest roznica.
MZPR to najgorszy zakład w kraju na chwilę obecną. Mam nadzieje ze wesoła ekipa czuje wstyd, czytając te słowa.
Pod płaszczykiem vatu i likwidacji kas poąłzcenia zaczną stawać się coraz mniej popularne. ZaletąPWDC była niska cena. A teraz moze byc nieciekawie
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Skandal!!! z 3,5%do 20% tym bardziej że rok temu chyba też była podwyżka dosyć spora. skandal uwalenie PWDC... dobrze że za pół roku kończę jeździć koleją.
Chrzanów-Kraków (Wieliczka Rynek-Kraków-Oświęcim) pamiętam że po ciężkich przeprawach o przedłużenie III strefy krakowskiej o Chrzanów obiecywano nam (Urząd Marszałkowski i MZPR) że PWDC Chrzanów-Kraków będzie nadal wraz z III strefą tak aby pasażerowie mieli wybór, zaś ta oferta po blisko 6 miesiącach doskonale się sprawdzała, pociągi mimo że stosunkowo wolno jeżdżą to są równo co godzinę i pasażerów z samego Chrzanowa jeździ naprawdę dużo w porównaniu z latami poprzednimi.
Co teraz.... bilet strefowy drogi a PWDC już nie będzie! Noi skoro mniej pociągów będzie jeździć to jaki sens będzie miał strefowy czasowy*?? Busy przejma niezadowolonych pasażerów = cena, częstotliwość, czas.
Uważam ze MZPR musi zostać przewietrzony inaczej czeka nas koniec PR w Małopolsce!
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum