Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Walka o pociągi międzynarodowe

Czy popierasz skierowanie petycji do Unii Europejskiej w sprawie kolejowych połączeń międzynarodowych z Polski?
To jedyna droga ratunku
51%
 51%  [ 40 ]
Zasadniczo tak
31%
 31%  [ 24 ]
Może najpierw wystarczy petycja do Ministerstwa Infrastruktury
9%
 9%  [ 7 ]
Należy walczyć tylko o możliwość dofinansowania połączeń przygranicznych przez samorządy
2%
 2%  [ 2 ]
Przecież są tanie linie lotnicze
2%
 2%  [ 2 ]
Autobusy do zachodniej Europy to jest to
0%
 0%  [ 0 ]
Nie popieram kierowania takiej petycji
1%
 1%  [ 1 ]
Kierujący taką petycję to zdrajcy ojczyzny
1%
 1%  [ 1 ]
Głosowań: 77
Wszystkich głosów: 77

Autor Wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-12-2010, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Widzę, że połowa użytkowników forum, która zagłosowała uważa, że taka petycja to jedyna droga ratunku. Sumując z tymi, co zagłosowali na "zasadniczo tak" wychodzi 81%.

Postaram się w najbliższym czasie napisać jakieś pismo, odwiedzić do jakiej instytucji w UE trzeba je skierować.

A pytanie na teraz: Jaki ruch połączeń międzynarodowym proponujecie na poszczególne przejścia graniczne - ilość pociągów, kategorie, relacje. Warto też coś zaproponować w kwestii taryfy, bo do upadku połączęń ze Słowacją ta się też przyczyniła (jechać kiblem 4 km za 9 zł nawet mi się nie chce).
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 27-12-2010, 19:45    Odpowiedz z cytatem

W sumie mógłby jeździć pociąg Wrocław - Jelenia Góra - Praha (przez Cieplice, Jakuszyce).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lukasz92 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Cze 2007
Skąd: z Krakowa do Krynicy

PostWysłany: 27-12-2010, 20:04    Odpowiedz z cytatem

W przypadku przejścia Muszyna - Plavec moim zdaniem jedyną słuszną propozycją jest pociąg w relacji Koszyce - Kraków Główny - Koszyce. Wyjazd z Koszyc rano około 6, przyjazd do KG w południe, obrót składu i powrót do Koszyc. Uzasadnienie: sporo Słowaków jeździ do Polski w celach handlowych i takie połączenie umożliwi im właśnie wyjazd i powrót w ciągu jednego dnia. Dodatkowo zyskujemy uzupełnienie taktu połączeń na trasie Muszyna - Tarnów. Ewentualnie można się zastanowić nad uruchomieniem drugiej pary w relacji (Nowy Sącz) - Muszyna - Plavec - Poprad/Koszyce w sezonie, aby umożliwić wyjazd na Słowację turystom odwiedzającym region.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 28-12-2010, 01:19    Odpowiedz z cytatem

Przez Zwardoń proponowałbym dwie pary pociągów (jeden poranny, drugi popołudniowy lub nocny) rel. Kraków-Katowice-Zwardoń-Żylina-Bratysława w taryfie IR coś takiego na wzór Wrocław-Drezno.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-12-2010, 08:33   

lukasz92, Słowacy taki pociąg chcieli w tym rozkładzie a nasi na odwrót i co wyszło wiadomo.
Powrót do góry

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 28-12-2010, 12:34    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli chodzi o to przejście (Muszyna), to uważam, że skoro nasi chcą i Słowacy, to należałoby puścić dwa. Ranny z Krakowa do Koszyc (przyśpieszony) i powrót, oraz popołudniowy (jw.) i powrót. W Koszycach skomunikowanie z pociągiem do Budapesztu i nie trzeba kombinować z jazdą przez Czechy. Propozycja sezonowego pociągu w Tatry Słowackie jak najbardziej słuszna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 29-12-2010, 15:40    Odpowiedz z cytatem

I po ptokach
Odp MI
Dotychczas funkcjonujące połączenie Krynica – Plaveč zostało zawieszone w wyniku zerwania mostu kolejowego w Nowym Sączu, do którego doszło latem 2010 roku. Choć fakt ten nie stanowił przeszkody dla kontynuowania obsługi połączeń przygranicznych, spółka „Przewozy Regionalne” zdecydowała się na ich zawieszenie z uwagi na niską frekwencję i rentowność połączeń.

Z kolei proponowane w zamian połączenie Kraków – Koszyce znalazło się w projekcie rozkładu jazdy 2010/2011, jednak nie zostało uzgodnione z Ministerstwem Infrastruktury jako organem zamawiającym przewozy. Obecnie, ze względu na ograniczone środki budżetowe, Ministerstwo nie przewiduje obejmowania dofinansowaniem nowych połączeń pasażerskich na Słowację, ani żadnych innych nowych połączeń międzynarodowych.

Rezygnacja z uruchomienia połączenia Kraków – Żylina jest natomiast, według informacji dostarczonych przez przewoźnika, wynikiem braku zgody ze strony kolei słowackich na obsługę połączenia polskim taborem. W związku z tym Ministerstwo Infrastruktury nie przewiduje finansowania takiego połączenia.

Zgodnie z przepisami art. 40a ust. 2 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 16, poz. 94 z późn. zm.), z budżetu państwa mogą być dotowane jako usługi publiczne przewozy osób wykonywane w połączeniach międzynarodowych na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. Priorytet w finansowaniu ustawodawca określił jednak dla przewozów międzywojewódzkich i zabezpieczenie ich realizacji we właściwym zakresie jest najistotniejsze. Wobec ograniczonych środków na dofinansowanie przewozów międzywojewódzkich, przewozy międzynarodowe będą objęte dofinansowaniem tylko w niezbędnym zakresie.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 29-12-2010, 15:45    Odpowiedz z cytatem

Jak się czyta te "sprostowania i infoodpowiedzi " jedno co się nasuwa to przeogromna indolencja każdej ze stron.
Zero jakiegokolwiek wysiłku, oferty dla potencjalnych i starych pasażerów.
Wiem że w obecnej sytuacji nie powiem nic odkrywczego ale rzeczywiście zmiany muszą i dotkną zainteresowanych bardziej i szybciej niż im się to wydaje.
Blamaż, goni blamaż! Żądania tylko stałe (setki mln.) i z coraz większym apetytem na struganie podatników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-12-2010, 15:46   

kraina_solvati, Słowacy dawali wagony jak miał być jeden pociąg to tylko pod nich. To nie my walimy do nich a oni do nas. Wspaniałe Euro zrobiło swoje. Ale bez obaw u nas Vat pokaże
Powrót do góry

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 29-12-2010, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Mi się wydaje, że to co zrobili tylko szkody przyniesie. Choć Slask walczy chociaż o pociąg do Zwardonia, my nawet tego nie robimy.
Szkoda, ze tak się odcinamy od poc. m/narodowych...

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kraina_solvati Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 29-12-2010, 18:34    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, ale w rozkładzie słowackim był pociąg Kraków - Koszyce - Kraków z wyjazdem z Krakowa rankiem... On miał być właśnie wagonowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-12-2010, 18:50   

kraina_solvati, Tak dokładnie ale tu chodziło o godziny Słowacy chcieli pociąg rano od siebie koło południa w Krakowie i około 14 wyjazd z Krakowa do Koszyc. A nasi wymyślili wszystko na odwrót. Skład miał mieć 4 wagony na Polskim odcinku obsługa trakcyjna ET21 Cargo.
Powrót do góry

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 29-12-2010, 21:37    Odpowiedz z cytatem

10 lat temu jeździł Express Jelenia Góra - Berlin, ale komuś przeszkadzał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 29-12-2010, 21:55   

EN, Nigdy nie było takiego Expressa.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 29-12-2010, 22:37    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, można było zrobić dwa pociągi Język
Jeden rano z Krakowa i po południu z Koszyc (PR)
i odwrotnie (ZSK).

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl