Zadam pytanie - ile lat pan Rębilas już rąbie drwa, aż wióry lecą? Bo to jest kabarecik, co się wyprawia z koleją w mieście "z najlepszą komunikacją" i z Małą Polską... Wierzę, że to jest już takie dno, od którego będzie można się odbić!
Przepraszam, mój błąd. Jeździł kiedyś taki pociąg przez Jelenią Górę, ale bieg zaczynał wcześniej.
[ Dodano: 30-12-2010, 17:26 ]
A co uważacie o połączeniu Jelenia Góra - Trutnov - Praha ?
Aktualnie, pomijając przesiadki i związane z tym oczekiwanie na dworcach, czas przejazdu to ok. 5h, myślę, że nie jest źle. Mógłby jeździć "sezonowo". Rano wyjazd z JG ok. 5.00, powrót wieczorem z dworca w Pradze ok. 20. Chętni na pewno znaleźliby się, nieraz pytali się mnie turyści z Polski i zagranicy o połączenia z Jeleniej do Pragi, najlepiej koleją. Myślę, że w tym przypadku potrzebne są chęci odpowiednich ludzi i promocja.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
JEDZIEMY DO CZECH!
W komunikacji przygranicznej za cztery złote osoba dorosła może podróżować między stacjami Chałupki i Bohumin, Zebrzydowice i Petrovice u Karviné, Międzylesie i Lichkov. Za przewóz dziecka lub psa na tych odcinkach zapłacimy tylko dwa złote. Bilety są ważne tylko w dniu datowania i nie można ich wymienić lub zwrócić.
Czyli do Czech już drożej! Czyli spodziewajmy się kolejnego odpływu podróżnych.
Komuś zależy, by udupić międzynarodowe połączenia kolejowe z / do Polski.
Niemiecka prasa: połączenia z Polską to katastrofa.
„Deutsche Welle” donosi o krytyce, jaka spadła na Polskę ze strony niemieckiej prasy. Dotyczy ona stanu połączeń kolejowych między naszymi państwami, które "są dziś w gorszym stanie niż za czasów Zimnej Wojny".
„Deutsche Welle” cytuje artykuły, które ukazały się w dwóch ważnych niemieckich dziennikach – "Frankfurter Rundschau" oraz "Der Tagesspiegel". Ten pierwszy pisze, że obecnie „podróż pociągiem z Berlina do oddalonego o 1700 kilometrów Tallina trwa 35 do 40 godzin. Parowóz pokonywał ten dystans w 27 godzin".
"Frankfurter Rundschau" cytuje również eksperta ds. transportu z ramienia partii Zielonych Michaela Cramera, który zwraca uwagę, że "połączenia kolejowe między Polską i Niemcami są dziś w gorszym stanie niż za czasów Zimnej Wojny". Dodaje, że w 1972 dziennie na linii Polska - Niemcy kursowało 18 pociągów, dziś liczba ta spadła do 6.
"Der Tagesspiegel" przypomina, że z Berlina do Szczecina (150 kilometrów) trwa dziś ponad 2 godziny. Powołując się na słowa Michaela Cramera podkreśla, że to katastrofa. Według niego jest to skutek braku politycznej woli, a nie braku pieniędzy. Podobnego zdania jest Hans-Werner Franz, prezes Związku Komunikacyjnego Berlina-Brandenburgii, który twierdzi, że "śmieszne 30 milionów euro powinno wystarczyć, by skrócić czas podróży do półtorej godziny".
Zgodnie z tym co pokazano na prezentacji w sierpniu w Lipsku od 14.12.2014 roku zaczyna się remont odcinka Knappenrode - Horka, który ma się zakończyć rok później, więc od rozkładu jazdy 2015/2016 jest szansa na porządne połączenie z Berlinem bez podmian lokomotyw.
Polacy i Niemcy dyskutowali o nowych pociągach międzynarodowych.
W Poczdamie odbył się V Polsko-Niemiecki Szczyt Kolejowy. O randze imprezy świadczy obecność prezesa DB Richarda Lutza i wiceministra Andrzeja Bittela. Koleje Niemieckie poinformowały jako pierwsze o efektach spotkania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum