Wysłany: 11-10-2010, 18:46 Kandydat na prezydenta Jeleniej Góry obiecuje tramwaje
Zlikwidowano je w 1969 roku. W latach minionych wywoływały i wciąż wywołują wiele wspomnień. Tramwaje jeleniogórskie. Zdaniem kandydata Platformy Obywatelskiej na prezydenta miasta szynowa komunikacja może powrócić.
Marcin Zawiła na swojej stronie facebookowej przedstawia koncepcję sprzed lat, która dotyczyła uruchomienia w stolicy Karkonoszy szybkiego tramwaju kolejowego. Adam Fularz z Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei w 2002 roku zaproponował wykorzystanie istniejącego torowiska z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby jako bazy do kursowania szybkiej kolei miejskiej.
W pierwszym etapie taki tramwaj miałby połączyć dworzec główny z Sobieszowem. Po dobudowaniu kilku przystanków, między innymi, przy estakadzie na Zabobrzu oraz przy ulicy Sobieskiego powstałyby przystanki, co zapewniłoby skomunikowanie tramwaju z pozostałymi częściami Jeleniej Góry. W dalszych etapach pojazdy miałyby kursować do Szklarskiej Poręby – a nawet dalej: do Jablonca nad Nisou i Liberca.
Na temat powrotu tramwajów do Jeleniej Góry sporo już dyskutowano. Wielu specjalistów orzekło, że nie jest to ani realne, ani opłacalne. Z drugiej strony tramwajowa komunikacja przeżywa renesans w wielu miastach, gdzie powstają nowe linie. W dzisiejszych czasach, kiedy jest jeszcze możliwość sięgnięcia po unijne środki, budowa, czy też przystosowanie torowiska do linii tramwajowej są w zasięgu możliwości. Pytanie tylko: czy to ma sens?
Jeleniogórskie tramwaje jeździły po mieście ponad 100 lat, w tym elektryczne – przez lat 69. W złotych czasach łączyły centrum miasta z Cieplicami, Sobieszowem i Podgórzynem. Stopniowo wycofywane odeszły w niebyt po 29 kwietnia 1969 roku.
Jak słyszę takie bzdury to mnie trafia . Moje miasto bardziej potrzebuje połączeń kolejowych dalekobieżnych z takimi aglomeracjami, jak Kraków, Katowice, Lublin czy Szczecin a nie połączeń tramwajowych, które to po pierwsze są nie realne a po drugie nieopłacalne. Radni mojego miasta bardziej powinni się zastanowić nad przywróceniem świetności kolejowej poprzez zwiększenie dotacji na remont linii 274 na odcinku Jelenia Góra- Wałbrzych- Wrocław i przywrócenie połączeń kolejowych które kiedyś cieszyły się dużą popularnością a na które nadal jest zapotrzebowanie.
przemas, proszę cię nie ośmieszaj się cytując i podając za źródło: www.jelonka.com, to jest miejscowy pismak aby ludzie nie zapomnieli co to jest gazeta, takie coś papierowego co można kupić kiosku.
Nowy prezydent JG, a już dostał podwyżkę pensji.
Cytat:
Moja jest tylko racja i to święta racja.
Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza.
Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!
Jak zacznę obiecywać że z Jeleniej Góry będę chciał zrobić miasteczkiem turystycznym, i będę w tym kierunku dążył aby tak było to czy będziecie na mnie głosować za 4 lata, i będzie tylko bo lepiej jest wierzyć w tramwaj a raczej w SKM która pojedzie do Jablonca.
Największy śmiech mnie ogarnia jak słyszę o tych przystankach na skomunikowanie na Sobieszowskiej, przy tesco P.O. Jelenia Góra Miasto , kur*** mać ludzie obudźcie się to nie Gdańsk czy Warszawa że potrzebna SKM itp pierdoły.
A oto przykład z kolejnej gazety osiedlowej Nowiny Jeleniogórskie -wyd. gazetowe, Nr 49, 7 grudnia 2010
"Stacja jelenia Góra. Jest godzina 7.40. Łukasz z "Rzemiosł" klnie siarczyście i po wielokroć. Jak ma niby zdążyć do szkoły do Cieplic w ciągu 20 minut?
- Znów się k**** spóźnię na matmę - mówi z nerwami.
- I tak jest k**** codziennie."
Współczuję jego głupoty i irytacji, mam znajomych którzy za czasów chwały PKP do szkoły przez cały rok jeździli pociągiem, i do szkoły zasuwali z PKP JG do centrum, do tej pory mają się dobrze. Koleś musi być nie źle powalony żeby z PKP w Cieplicach gonić do szkoły przecież to tylko 1,5km, z PKP jeździ 9 która go dowozi 100m. od szkoły
A do tego artykułu z jelonki, poczytaj:
Żałosne wypociny, i obietnice - kto za pana Zawiłe pisze programy wyborcze? Jelenia Góra się nie rozwija wręcz się cofa przez lata pseduo prezydenci i radni degradowali to miasto, jest szansa na rozkwit jeżeli zacznie się mądrze zarządzać: inwestować w rozwój turystyczny miasta, a nie budować obwodnice do Karpacza, czy kolejne mini markety Tesco etc. Jeżeli tak ma wyglądać miasto to uwierzcie mi za 4 lata liczba mieszkańców Jeleniej Góry wyniesie nieco ponad 65 tys. mieszkańców. Przyuważcie jakie jest bezrobocie, bieda w tym mieście. Ale pan Zawiła i w/w mają bardziej ambitne plany jak zniszczyć miasto i przy okazji zbłaźnić się w oczach, miast partnerskich, sąsiadów Czeskich i Niemieckich. Na koniec jeszcze parę słów, Jak pan Obrębalski, Zawiła, i inni partyjni próbują podbić sobie poparcie statystykami w sondażu Jelonki jeżeli w 20 minut udaje się uzbierać 4000 głosów, oszustwem nic się nie zdziała.
Niemniej na 311 kolej przy dobrych godzinach odjazdow moze byc alternatywa dla autobusow miejskich. Tym bardziej, ze z Sobieszowa do centrum i vice versa pociagiem dojedziesz o wiele szybciej niz MZK. Dowod? Jak ktoregos dnia jechalem z Wro w gory i stwierdzilem, ze do autobusu mam minute (nawet biegiem bym nie zdazyl), postanowilem lapac ten autobus w Cieplicach. Pociag jeszcze wtedy jechal bezposrednio z Wro do SPG. W Cieplicach okazalo sie, ze wyprzedzilem autobus (przyspieszony!) rozkladowo o 7-8 minut.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
[,b]EU07-469[/b], no proszę cię pociąg w Sobieszowie bardziej potrzebny niż mzk, z ,Sobieszowa jest 7,9,15. (czas jazdy 15 Sobieszów Muflon-Dw. Gł. PKP 25min.) pociąg 18 minut naprawdę dużo zaoszczędzam jakieś 30minut w plecy jadąc do centrum wybieram mzk, 1 że taniej, 2. że szybciej. Ale z drugiej strony kolej w Sobieszowie jest potrzebna by dostać się do Wrocka.
Cytat:
Dowod? Jak ktoregos dnia jechalem z Wro w gory i stwierdzilem, ze do autobusu mam minute (nawet biegiem bym nie zdazyl), postanowilem lapac ten autobus w Cieplicach. Pociag jeszcze wtedy jechal bezposrednio z Wro do SPG. W Cieplicach okazalo sie, ze wyprzedzilem autobus (przyspieszony!) rozkladowo o 7-8 minut.
no super wywalić kasę na Wroc-Cieplice w poc. do SPG żeby pojechać PKS do SPG, chyba że do Jakuszyc lub Świeradowa
EN, coś mi sugerujesz? To lepiej zasuwać na pociąg 10minut+18minut jazdy do JG+20min. z dw. do centrum= ta wasza mentalność. Nam nie jest potrzebny ruch SKM JG-Sobieszów pociągiem. Lecz bezpośrednie połączenie SPG-Wrocław jak było to 2009r.
[ Dodano: 31 Grudzień 2010, 14:10 ]
Ale przy obecnych cenach i burdelu między PR+IC to zostanie nam na otarcie łez 3 Regio i Karkonosze w skł. WL-Bc-B-B
to co lepiej stworzyć SKM Jelenia Góra, czy może lepszą siatkę połączeń z resztą polski? A co w tym przypadku SKM infra jest super na trasie JG-SPG, 70% linii w Polsce domaga się remontu 10% linii to śmierć techniczna np. Kłodzko-Kudowa, Kłodzko-Stronie, 274 Zgorzelec-Wrocław, Jasło-Zagórz, Olsztyn-Mikołajki itd.
Oczywiście, że połączenia dalekobieżne są ważniejsze, do tego ta infrastruktura Rozwala mnie jak huczy w mediach o KDP, ciekaw jestem tylko czy ktokolwiek pomyśli o skomunikowaniu tych połączeń z połączeniami z innych miast, np. jedziesz do Warszawy z Jeleniej, to wsiadasz w JG, jedziesz do Wro i przesiadasz się na pociąg do Warszawy czy też oleją takie coś.
KDP, ten nie wypał XXI wieku, Polska to mały kraj na tranzytach 200km/h ERTMS i mielibyśmy wejeb*** na Pseudolino warte 400mln €.
Jakie skomunikowania ludzie KDP w najlepszym przypadku 2020r. Cena kosmiczna w 2kl., przy tej tendencji KDP będzie burżuazja sejmowa, kolejarze i osoby w biznesach w Polsce. A zwykły śmiertelnik będzie płacił 3/4 ceny KDP (tej powyżej) w KDP* (klasy bydło/śmiertelnik)
*KDP = Kure**** Drogie Pociągi z wychylnym pudłem w EN57.
EN, z Wawy do Jeleniej, hmmm? niech no pomyślę w cenie rozsypującego się EZTa lub 110A - albo dopłacę do samolotu, albo do sypialki.
Scotty, ja w tych Cieplicach lapalem miejski, 15-tke, bo jechalem do Jagniatkowa. Zanim drugim razem wysuniesz jakas teze, spytaj najpierw, na co czy ja, czy ktos inny, mial(em) sie przesiasc. Jakbym mial jechac do Szklarskiej, to nawet bym sie z pociagu nie ruszal.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum