Kolej zaczyna modernizację torowiska na linii Gliwice Łabędy - Pyskowice. To część tzw. "Rewitalizacji linii nr 132 Gliwice Łabędy - Strzelce Opolskie - Opole Groszowice". Za prace płaci budżet państwa - prawie 30 mln zł. Roboty w Gliwicach powinny się zakończyć 30 listopada. Dzięki rewitalizacji całego odcinka ma się poprawić komfort jazdy, a podróż trwać krócej.
W związku z prowadzonymi pracami kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami na przejazdach kolejowych w ciągu łabędzkich ulic. Jutro, w poniedziałek zamknięty zostanie w godz. od 8. do 20. przejazd w ciągu ul. Staromiejskiej. We wtorek w tych samych godzinach - przy ul. Nałkowskiej. W wyznaczonych miejscach będą obowiązywały objazdy.
Prowadzone roboty na odcinku kolejowym obejmą: przebudowę nawierzchni torowej, podtorza, odwodnienia i obiektów inżynieryjnych. Zmodernizowana zostanie także sieć trakcyjna. W Gliwicach zmodernizowane zostaną nie tylko przejazdy. Powstaną też chodniki i przejścia dla pieszych oraz dwie wiaty na przystanku w Gliwicach Kuźnicy.
[komentarz]
W uzupełnieniu artykułu załączam kilka fotek dokumentujących przebieg modernizacji.
szlak.jpg Nowy słup trakcyjny - fundament
Plik ściągnięto 252 raz(y) 71.47 KB
labedy6.jpg Gliwice Łabędy w trakcie prac
Plik ściągnięto 171 raz(y) 41.14 KB
labedy5.jpg Gliwice Łabędy w trakcie prac
Plik ściągnięto 188 raz(y) 47.74 KB
labedy4.jpg Gliwice Łabędy w trakcie prac
Plik ściągnięto 211 raz(y) 55.02 KB
labedy3.jpg Gliwice Łabędy w trakcie prac
Plik ściągnięto 234 raz(y) 48.96 KB
labedy2.jpg Gliwice Łabędy w trakcie prac
Plik ściągnięto 164 raz(y) 50.61 KB
labedy1.jpg Gliwice Łabędy przed modernizacją
Plik ściągnięto 192 raz(y) 48.92 KB
kuznica6.jpg Gliwice Kuźnica w trakcie prac
Plik ściągnięto 187 raz(y) 59.93 KB
kuznica5.jpg Gliwice Kuźnica w trakcie prac
Plik ściągnięto 213 raz(y) 56.75 KB
kuznica4.jpg Gliwice Kuźnica w trakcie prac
Plik ściągnięto 180 raz(y) 65.67 KB
kuznica3.jpg Gliwice Kuźnica w trakcie prac
Plik ściągnięto 192 raz(y) 68.35 KB
kuznica2.jpg p.o. Gliwice Kuźnica przed modernizacją
Plik ściągnięto 176 raz(y) 52.61 KB
kuznica1.jpg p.o. Gliwice Kuźnica przed modernizacją
Plik ściągnięto 199 raz(y) 49.43 KB
Ostatnio zmieniony przez KrzysiekkG dnia 04-10-2010, 19:13, w całości zmieniany 2 razy
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 04-10-2010, 19:07
Miła niespodzianka. Cieszy mnie ten remont. Jeśli czas przejazdu między Gliwicami, a Pyskowicami faktycznie będzie krótszy, to można by w końcu przedłużyć do tego miasta część pociągów z Bytomia. Poza tym widzę ogromny potencjał w ciągu linii Gliwice - Pyskowice - Strzelce Opolskie - Opole dla pociągów dalekobieżnych, na razie kursuje tą trasą kilka IR-ów, ale czemu by nie puścić tędy jakiejś TLK-i, zamiast wlec się okrężną i dłuższą o 10 kilometrów trasą przez KK?
Co do przystanku Gliwice Kuźnica - moim skromnym zdaniem należałoby go zlikwidować, a nie ładować w niego pieniądze. Przecież jest on ulokowany na samej granicy Gliwic i Pyskowic, w totalnej dziurze. W pobliżu nie ma praktycznie nic. Poza tym rzadko kiedy ktokolwiek z niego korzysta... No, swego czasu poza mną, ale czy bym wysiadł na Łabędach, czy w Kuźnicy to i tak miałem tę samą drogę do celu.
Tak na marginesie ciekawi mnie, czy w związku z modernizacją linii 132 zabiorą się w końcu za szlak Bytom Bobrek - p.o. Maciejów? O ile w 2008 kiedy to wznowiono po latach połączenie Bytom - Gliwice prędkość między Zabrzem Biskupicami, a Maciejowem była względna (80km/h), o tyle teraz to jest tragedia (Vmax=50km/h), a tor nr 1 z dnia na dzień coraz bardziej się rozsypuje. O budowie nowych przystanków nie wspominam, bo to jest czyste science fiction i tylko w Tychach jak na razie przybiera to w miarę realne kształty, ale stan torów trzeba czym prędzej poprawić. Rok, góra dwa i Vmax spadnie do 30km/h, a wtedy już kompletnie nikt nie będzie korzystał z tych marnych 11 ochłapów Btm. - Gce.
Nie przesadzaj na temat przystanku Gliwice Kuźnica. To nie jest w totalnej dziurze tylko 10 min. pieszej drogi do wielkiego zakładu Bumar Łabędy i osiedla mieszkaniowego.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-10-2010, 20:26
Jeden zakład niczego nie zmienia, korzystałem z kuźnickiego przystanku wiele razy o różnych porach dnia i najzwyczajniej w świecie nikt z niego nie korzystał. A mieszkańcy osiedla mają równie blisko do gliwickiego przystanku Łabędy, z którego znacznie chętniej korzystają, aczkolwiek i tutaj nie ma tłumów.
Z frekwencją się zgodzę ale to jest wina niedostosowania relacji PR do potrzeb ludności. Tak jak pisałeś wyżej zasadne byłoby wydłużenie pociągów z Bytomia do Pyskowic. P.S.Ja też korzystałem wielokrotnie z tego przystanku.
Ile razy jechałem pociągiem z Gliwic do Opola po 14:00 na tym przystanku wsiadało bardzo dużo pracowników i zapełniało skład z 60% do 90% to jest bardzo dużo. Faktem jest, że ten przystanek jest zapewne potrzebny dla 4 pociągów, reszta spokojnie mogła by się tam nie zatrzymywać.
Kilka fotek z dzisiejszej wizyty w Łabędach. Tak ogólnie to porównując (oczami laika) prace wykonywane przez PRK Kraków na tym odcinku, z tym co mogłem obserwować na linii 274 w Marciszowie widać ogromną różnicę pomiędzy Dolkomem, a PRK Kraków jeśli chodzi o czas realizacji i jakość robót. Oczywiście na niekorzyść Dolkomu.
Miła niespodzianka. Cieszy mnie ten remont. Jeśli czas przejazdu między Gliwicami, a Pyskowicami faktycznie będzie krótszy, to można by w końcu przedłużyć do tego miasta część pociągów z Bytomia. Poza tym widzę ogromny potencjał w ciągu linii Gliwice - Pyskowice - Strzelce Opolskie - Opole dla pociągów dalekobieżnych, na razie kursuje tą trasą kilka IR-ów, ale czemu by nie puścić tędy jakiejś TLK-i, zamiast wlec się okrężną i dłuższą o 10 kilometrów trasą przez KK?
Zła wiadomość jest taka, że pewnie czekają nas 2 lata opóźnień IR na E30?
a potem...zaczną tędy jeździć TLKi a na czas remontu przez KK przeniosą sie tam IR?
Obecnie prowadzone są końcowe prace przy torze nr 2 związane z montażem sieci trakcyjnej, remontem wiaduktu w ciągu łącznika pomiędzy ulicą Główną oraz Strzelców Bytomskich jak również układaniem nowej nawierzchni na peronach stacji Gliwice Łabędy oraz przystanku Gliwice Kuźnica.
Ponadto prowadzone są również prace przygotowawcze przy torze nr 1 polegające na wycince rosnących przy w jego okolicy drzew.
Podejrzewam, że do końca miesiąca zostaną zakończone prace przy torze nr 2 i z początkiem listopada rozpocznie się remont nieruszanego jeszcze toru nr 1.
[ Dodano: 09-11-2010, 20:00 ]
Do użytku oddany został już tor nr 2 i obecnie trwają prace na jedynce, jak również przy peronach stacji Gliwice Łabędy oraz p.o. Gliwice Kuźnica.
labedy1.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 180 raz(y) 70.36 KB
labedy2.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 152 raz(y) 67.56 KB
labedy3.jpg Gliwice Łabędy
Plik ściągnięto 115 raz(y) 68.27 KB
wiadukt.jpg
Plik ściągnięto 124 raz(y) 52.26 KB
kuznica.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 154 raz(y) 55.78 KB
kuznica1.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 185 raz(y) 64.74 KB
kuznica2.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 123 raz(y) 63.36 KB
kuznica3.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 106 raz(y) 69.16 KB
kuznica4.jpg Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 120 raz(y) 58.04 KB
szlak.jpg
Plik ściągnięto 138 raz(y) 54.15 KB
szlak1.jpg
Plik ściągnięto 117 raz(y) 37.47 KB
labedy.jpg Gliwice Łabędy. Pociągi sieciowe zmierzają w stronę Pyskowic w celu wykonywania prac montażowych sieci trakcyjnej.
Plik ściągnięto 207 raz(y) 77.4 KB
labedy1.jpg Gliwice Łabędy widok w stronę Pyskowic. Po lewej widoczny wyremontowany tor nr 2 oraz nowa nawierzchnia jego peronu.
Plik ściągnięto 204 raz(y) 93.97 KB
wiadukt.jpg Remontowany obecnie wiadukt w ciągu łącznika pomiędzy ul.Główną, a ul.Strzelców Bytomskich.
Plik ściągnięto 145 raz(y) 76.19 KB
przepust.jpg Wyremontowany przepust pomiędzy Gliwicami Łabędy,a Kuźnicą.
Plik ściągnięto 162 raz(y) 107.2 KB
widok w strone pyskowic.jpg Widok w stronę Pyskowic z przejazdu kolejowego w ciągu ul. Z.Nałkowskiej
Plik ściągnięto 158 raz(y) 90.86 KB
kuznica.jpg Widok na p.o. Gliwice Kuźnica. Po prawej EN57 jako pociąg REGIO do Opola. Widać także prace przy montażu sieci trakcyjnej oraz układaniem nowej nawierzchni peronu.
Plik ściągnięto 212 raz(y) 90.52 KB
kuznica1.jpg Nowa nawierzchnia peronu na przystanku Gliwice Kuźnica.
Plik ściągnięto 138 raz(y) 102.01 KB
kuznica2.jpg Montaż sieci trakcyjnej na p.o. Gliwice Kuźnica
Plik ściągnięto 208 raz(y) 97.72 KB
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-11-2010, 20:42
Wie ktoś może, czy w ramach modernizacji linii kolejowej nr 132 Bytom - Wrocław, tor numer 1 między Zabrzem Biskupicami, a Gliwicami zostanie w najbliższym czasie wyremontowany? Od grudnia ze względu na stałe ograniczenie prędkości na tym torze (V max = 50km/h) czas przejazdu pociągów z Bytomia do Gliwic oficjalnie wydłuży się do 28 minut!
Remont przedmiotowego odcinka (pewnie z powodu zimy) jeszcze nie dobiegł w 100% do końca. Z zauważonych rzeczy pozostało jeszcze uruchomienie nowych rogatek na przejeździe kolejowym w ciągu ulicy Staromiejskiej (nawierzchnia na przejeździe jest już nowa), poza tym (jak widać na fotkach) pod wiatą peronu 3 stacji Gliwice Łabędy nie ułożono jeszcze na całej powierzchni kostki. Pytanie czy tak to zostanie czy po prostu są to również nie dokończone prace. Poza tym pociągi na odcinku do Pyskowic jeszcze nie kursują z nową prędkością 100 km/h.
Nie wiem czy prace zostały juz zakończone, ale pozostaje pewien niedosyt wynikający z zaszłości w użytkowaniu przez lata torowisk i miejsc przy nich położonych. Robi się nowe tory, a zapomina o np. przez lata użytkowanych ścieżek czy przejść oraz przejazdów może nie dzikich bo jednak kiedyś zrobionych, ale po modernizacji nie odtworzonych. Powoduje to trudności w poruszaniu się przez tory kolejowe osób postronnych, czy pracowników kolejowych, którzy korzystali ze starych przejść jak i teraz muszą przechodzić przez nowe tory z nowym tłuczniem wydeptując na nowo ścieżki. Nie jest to nowy problem bo zarówno zauważam to przy modernizacji dróg kołowych dla samochodów, jak i dróg kolejowych. To tak, jakby plany modernizacji powstawały tylko za biurkami, jakby nikt z tych biur przed zatwierdzeniem projektów i planów nie wybrał się w teren zobaczyć i sprawdzić czy owe przejścia, które się likwiduje mają zasadność i czy (to chyba najważniejsze) są używane. Rozumiem względy bezpieczeństwa, ale przecież po starych torowiskach poc. też jeżdżą i ludzie po istniejących przejściach przedostają się przez torowiska to chyba nie trudno zrozumieć, że po modernizacji nadal będą sie przedostawali na drugą stronę, tylko niestety w gorszych warunkach. Tak niestety zrobiono również w Łabędach, a szkoda.
Czy modernizacja mostu kolejowego za Toszkiem nad drogą 94 w stronę paczyny jest związany z tą modernizacją? A są plany modernizacji dalej do strzelec Opolskich i Opola?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum