To wcale nie musi być tak, że loki czy wagony przejdą od razu formalnie na właśność PR. Intercity może je równie dobrze udostępnić, nawet po kosztach amortyzacji/zużycia eksploatacyjnego (dodatkowa korzyść IC to ograniczenie jakichś tam opłat za postój dla PLK, za "pilnowanie" dla ochroniarzy...).
W zamian PR może udostępnić na zbliżonych warunkach część swoich wagonów, o ile nadają się one do jazdy? To ważne pytania: nadają się? mają aktualne rewizje? Jeśli mają, to znaczy że ktoś "na górze" przewiduje taki scenariusz
Taka opytmalizacja jest potrzebna. To co mieliśmy dotychczas, to jest właśnie "źle pojęta konkurencja", która faktycznie szkodzi kolei. Może nie są to marzenia ściętej głowy...
nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.
Skąd wiesz, że nie ma? Pracujesz w biurze prawnym centrali PR? Myślisz, że o takich sprawach prawnicy spółek trąbią na lewo i prawo i biegają z tym do mediów? Otóż nie! Wszystko odbywa się po cichu. My dowiemy się o tym (zakładając, że PR toczą spór sądowy z PKP IC) po fakcie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-01-2011, 19:02
Noema,
Jak były sprawy sądowe PKP kontra producent EU11/43 to nie było cicho a w mediach było o tym głośno. O ile pamiętam był pozew Bombardiera i kontr-pozew PKP.
kryniczanin, tak, ale sprawa budyni to sprawa polityczna. Gdyby PR odzyskały sądownie od PKP IC "zagrabiony" tabor, zawaliłaby się cała reforma kolei (usamorządowienie PR i przekazanie OPM do PKP IC), którą forsował obecny rząd PO-PSL. Nie zapominajmy kto trzyma władzę w obu spółkach: PO w PKP IC poprzez MI oraz PO+PSL w PR poprzez marszałków (w zarządzie PR jest nawet "etatowy" członek PSL). Wola polityczna jest jasna: uwalić PR i rozczłonkować kolejowe przewozy regionalne na lokalne spółeczki, tak żeby nigdy więcej nie powtórzył się "horror" w postaci interREGIO.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-01-2011, 20:00
Noema napisał/a:
pospieszny napisał/a:
nie ma żadnego powództwa w tej sprawie więc puki co nie może być tu żadnego wyroku.
Skąd wiesz, że nie ma?
Zapytam przewrotnie: a skąd wiesz, że jest?
I może tak gdybajmy sobie.
Moderacji proponuję usunięcie tematu. Dziwi mnie, że jeszcze tego nie zrobiono podczas gdy usuwa się bardziej wartościowe tematy. Jeśli ktoś będzie miał jakieś potwierdzone i rzetelne informacje, albo zobaczy lokomotywy PR na pociągach R, iR lub Re, to o tym napisze. W chwili obecnej temat nie ma sensu.
I najważniejsze, zmiana tej debilnej nazwy TLK. Niech będą pospieszne i tyle. A nie że mamy sriliard nazewnictw. Kalinka to pospieszny (bo międzynarodowy) a reszta to jakieś TLK, EIC, IC, SRIC czy inne gówna. Tak samo z regio, przez 200 lat był osobowy to teraz jakieś imbecylne regio musieli dać. Osobowy, Pośpieszny, Express, żadnego kombinowania.
Kolego Pawel_15 popieram Cię całkowicie Te debilne TLK nic nie mówią.... Powrót do normalności w nazewnictwie kategorii pilnie poszukiwany! Osobowy przyśpieszony, pospieszny express i ewentualnie międzynarodowy.
//Proszę o posty na temat.~kryniczanin
_________________ Bojkotuję pociągi spółki PKP InterCity busy i tiry.Jako środek transportu wybieram TYLKO I WYŁĄCZNIE KOLEJ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum