W miesięczniku Swiat Kolei 3/2010 czytam...od 01.01.2010 przestały kursować pociągi na trasie Jasło-Zagórz,gdyż Podkarpacki Urząd Marszałkowski nie miał pieniędzy na ten cel w kwocie żądanej przez PR........dlatego władze regionu podjeły starania i od 01.02 pociągi powróciły na trasę itp itd.Uruchomienie tych pociągów było możliwe dzięki objęciu ich umową na...wykonywanie i dotowanie międzynarodowych przewozów pasażerskich w ramach usług publicznych.A na marginesie,znalazłem pociąg który przez Częstochowę,Tarnów..dociera do Stróży.Jak było by miło przesiąść się z niego na taki do Krościenka!Jak myślicie,uda się to kiedyś??
Maykin, z IC się nie da, z PR może... ale też bym to miał w "rezerwie".
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
MK_Rabka, nasze UTK nie da pozwolenia... bo... nie da się...
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Maykin, z osobówek na pewno nic nie jeździ. Chyba, że towarowy do Ustrzyk Dolnych raz na tydzień, albo i rzadziej. Bo do Krościenka towarowe dawno temu jeździły. Wydaje mi się, że ostatni pociąg w Krościenku był 9 listopada 2010r. i nic poza tym.
W info pkp znalazłem pociągi do Zagórza od strony Jasła przyj;8.48,16.20.Odj 6.25,12.28...jaki jest obieg tych składów?stoją kilka godz w Zagórzu/wracają?
A jak wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o kolejowy terminal graniczny? To był całkiem ładny budyneczek... Teraz pewnie wietrzyk hula, przynajmniej nikt tego nie rozszabruje...
[ Dodano: 28-01-2011, 13:35 ]
Ostatnio byłem w Zagórzu,oprucz ST 43 i SU 42 stał też SA 135 do Rzeszowa, niestety dzisięć min. przed odjazdem... jeszcze był pusty. Przed Olszanicą natknąłem się na remont widuktu. Rozmawiałem z ludzmi z Ustrzyk i Krościenka, niektórym bardzo brakuje połączenia do Chyrowa i Jasła. Ludzie nie będą mieć dochodów, tory i infrastrukturę zaraz rozkradną. Już dziś stacja w Krościenku nie ma telefonicznego łącza ze stacją w Zagórzu, gdyż tzw. ''złomiarze'' ukradli miedziane okablowanie. Bolączką też jest likwidacja lokomotywowni w Zagórzu, która obsługiwała również kursy do Łubkowa. Słóżba celna uważa, że pociąg do Chyrowa służył do przewozu kontrabandy, nie zauważając położonego obok samochodowego przejścia granicznego, gdzie odprawia się codziennie setki samochodów. Moim zdaniem można by uruchomić ''normalny pociąg'' Ustrzyk do Jasła zkomunikowany z relacją Ustrzyki - Chyrów. Wystarczyłaby jedna lokomotywa. Po zakończeniu biegu w Ustrzykach, prowadziłaby jeden wagon do Chyrowa, zostawiając skład z Jasła w Ustrzykach.
- Zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Krzysztof Gąsior, starosta powiatu bieszczadzkiego.
W ubiegłym tygodniu opublikowaliśmy komentarz Wiesława Beka, rzecznika prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Pytaliśmy m.in. o możliwość reaktywacji połączeń pasażerskich do Krościenka i Chyrowa. W odpowiedzi usłyszeliśmy, iż „przywrócenie kursowania pociągów do Krościenka uzależnione jest od uruchomienia transgranicznego połączenia Krościenko – Chyrów.” Jak wyjaśnił nam dalej Bek, „zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 3 lit. a, w związku z art. 4 ust. 1 pkt 10 ustawy z 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011, nr 5, poz. 13) połączenie transgraniczne Krościenko – Chyrów jest zadaniem powiatu bieszczadzkiego. Wobec powyższego działania tut. Urzędu uzależnione są od działań podjętych w tym zakresie przez starostwo powiatu bieszczadzkiego.”
Co na to władze powiatu? - W przedmiocie starań powiatu bieszczadzkiego w kierunku reaktywacji ruchu na linii Krościenko – Chyrów informuję, że podana przez Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego podstawa prawna w postaci art. 67 ust.1. Pkt. 3 litera a w związku z art. 4 ust. 1 pkt. 10 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym bezsprzecznie i jasno wskazuje, że nie mamy na linii Krościenko - Chyrów do czynienia z zadaniem naszego powiatu – wyjaśnia Gąsior.
- Aby linia powyższa mogła być uznana za zadanie powiatu bieszczadzkiego w postaci powiatowych przewozów pasażerskich, linia ta musiałaby, zgodnie z art. 4 ust. 1 pkt. 10 Ustawy, być wykonywana w granicach administracyjnych co najmniej dwóch gmin i niewykraczającym poza granice jednego powiatu – podkreśla starosta bieszczadzki.
- Warunek ten nie zachodzi przy linii Krościenko - Chyrów, albowiem trasa z miejscowości Krościenko do Granicy Państwa Polskiego przebiega przez teren jedynie gminy Ustrzyki Dolne – zaznacza Gąsior.
- Zgodnie z przepisem art. 4 ust.1. Pkt. 6 w związku z art. 7 ust.1. Pkt. 6 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym zadanie prowadzenia międzynarodowego przewozu pasażerskiego na trasie Krościenko - Chyrów należy do ministra właściwego do spraw transportu – stwierdza Krzysztof Gąsior.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum