nynuś, choćby chciał to nie złapiesz delikwenta ,który np. przed 2 minutami rzucił papierek w korytarzu.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Akcja, w której pasażerowie PKP Intercity mogli przysyłać zdjęcia i filmy z brudnych pociągowych toalet już się zakończyła. Wyniki i wnioski miały być w grudniu. Jednak nadal ich nie ma a w pociągowych toaletach nadal jest brudno.
Wyników i wniosków po akcji PKP Intercity nie chce podać, bo obecnie ma inne priorytety, m.in. więcej połączeń i sylwestrowe ulgi. Dlatego czysty wagon zjechał na bocznicę.
Mimo to reporter RMF FM dopytywał Małgorzatę Sitkowską rzeczniczkę spółki, o to co i kiedy zmieni się w pociągach. Zadał kilka ostrych i niewygodnych pytań. Między innymi czy zapadły jakieś decyzje, kiedy słowa zamienią się w czyny i dlaczego nie zaczną realizacji postanowień już dziś. Małgorzata Sitkowska odpowiadała zdawkowo. Najczęściej używała zwrotów: "niebawem, niedługo, wkrótce, w styczniu" i "sprzątamy codziennie". Podsumowując: kilka minut rozmowy i żadnego konkretu.
źródło: INTERIA.PL
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
No jak jeżdżą nimi chamy bez kultury i obycia .. to siłą rzeczy musi tak być.
Kładą nogi na siedzenia , otworzą i nie zamkną okna zimą [ lub podczas deszczu ]
W kiblach rzucają na podłoge mokre papiery , zaś wytlewająca się ze zlewu woda ... na podłodze zamiast spływać , łączy się z papierem , tworząc papę , która jest mieszana z piaskiem z butów.
Z końcem grudnia 2010 roku zakończyła się akcja „Czysty Wagon” zorganizowana przez spółkę PKP Intercity. Najczęściej krytykowano pociągowe toalety, ale nie zabrakło również słów pochwały.
Treść komunikatu PKP Intercity:
Pasażerowie nadesłali w sumie około 200 wiadomości dokumentujących stan czystości w pociągach.
Głównym celem akcji „Czysty Wagon”, było zrewidowanie czystości pociągów należących do Spółki PKP Intercity. Na podstawie informacji przesyłanych przez pasażerów powstaje raport i plan poprawy czystości pociągów.
W imieniu PKP Intercity bardzo dziękuję wszystkim pasażerom za nadesłane informacje. Na ich podstawie, powstaje właśnie raport, który pozwoli nam wprowadzić zmiany w naszych pociągach. Pierwsze kroki, zostaną podjęte już z początkiem tego roku. M.in.: chcemy, aby pociągi na najdłuższych trasach były sprzątane także w trakcie podróży. – mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.
Po raz kolejny, sprawdził się nasz pomysł nawiązywania bezpośredniej interakcji z pasażerami. Takie metody dialogu i konsultowania zmian z podróżnymi będziemy stosować również w przyszłości – dodaje Małgorzata Sitkowska.
Największa część wiadomości nadsyłanych podczas akcji „Czysty Wagon” przez pasażerów dotyczyła toalet. Pojawiły się także uwagi dotyczące zbyt małych koszy na śmieci, czystości podłóg, okien i zewnętrznej części wagonów, a także braku pokrowców na zagłówki.
Otrzymaliśmy wiele bardzo cennych e-maili, w których pasażerowie regularnie podróżujący naszymi pociągami ze szczegółami przedstawiają swoje uwagi. Warto podkreślić że są one bardzo konstruktywne – mówi Małgorzata Sitkowska.
Jeden z pasażerów, Pan Grzegorz pisze: Bardzo się cieszę, że zależy Wam na dobrym standardzie i komforcie, ale pomimo tego iż często w pociągach kategorii TLK jeżdżą już stare wagony, to jednak klasa medium EIC powinna błyszczeć czystością i komfortem, a jednak nie zawsze tak jest. Wiem, że dywaniki są zamiatane nie korzysta się z odkurzacza, stoliki przetarte na szybko fotele są zakurzone i widać na nich okruszki. Magazyn pokładowy oraz inne foldery informacyjne są porozrzucane, podczas gdy powinny być ułożone na półce. To co mnie bardzo drażni to fakt, że okna powinny być polerowane wewnątrz jak i podczas mycia na zewnątrz.
W tej chwili rozpatrujemy uwagi dotyczące czystości, jednak wielu pasażerów przesyłało również swoje sugestie dotyczące innych rozwiązań poprawiających komfort jazdy. W przyszłości na pewno także weźmiemy je pod uwagę – dodaje Małgorzata Sitkowska.
Pan Robert podróżujący na trasie Łódź – Warszawa pisze: Chciałem zgłosić propozycję usprawnienia podróżowania. Jak wiadomo korytarze są wąskie, a pasażerowie w okresie zimowym są ubrani w Kurtki i płaszcze. Okrycia wierzchnie powodują dodatkowe ograniczenie przestrzeni, utrudniając przemieszczanie się i przejście konduktora. Usprawnieniem byłoby zainstalowanie wieszaków w ciągu korytarza. Wieszaki powinny być składane, najlepiej automatycznie (mechanizm sprężynowy), aby nie przeszkadzały przy przechodzeniu pasażerów.
Pasażerowie zauważyli i docenili także pozytywne zmiany, jakie PKP Intercity wprowadza w swoich pociągach. Pan Marcin zauważa: Pociąg TLK Tour de Pologne**. Piątek 19.11.2010 godz. 16:00 z Białegostoku do Warszawy. Szok! po prostu szok. Na stacji mycie okien, w pociągu mydło, papier, WODA (!) i do tego odświeżacz powietrza w wc. Czysto! Bardzo miłe zaskoczenie.
Spora część wiadomości, która dotarła na adres czystywagon@intercity.pl dotyczyła stanu czystości w pociągach innych przewoźników. W niektórych e-mailach brakowało również informacji dotyczących relacji pociągu i daty zrobienia zdjęcia.
Mimo to nadesłane informacje są dla nas wystarczające, aby ocenić z jakimi problemami najczęściej borykają się pasażerowie i jakie środki zaradcze są niezbędne. – podsumowuje Małgorzata Sitkowska.
Raport, przygotowywany na podstawie zgłoszeń pasażerów, zostanie przeanalizowany zarówno przez Biuro Przewozów PKP IC, a następnie przekazany jednostkom odpowiedzialnym za utrzymanie czystości. Pierwsze kroki po akcji „Czysty Wagon” zostaną podjęte w pierwszym kwartale 2011 roku.
źródło: PKP Intercity / KOW
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Pasażerowie zauważyli i docenili także pozytywne zmiany, jakie PKP Intercity wprowadza w swoich pociągach. Pan Marcin zauważa: Pociąg TLK Tour de Pologne**. Piątek 19.11.2010 godz. 16:00 z Białegostoku do Warszawy. Szok! po prostu szok. Na stacji mycie okien, w pociągu mydło, papier, WODA (!) i do tego odświeżacz powietrza w wc. Czysto! Bardzo miłe zaskoczenie.
Sitkowska chyba sama sobie to wymyśliła
Odświeżacza powietrza ze świecą szukać w EIC a co dopiero w TLK !
Z resztą trzeba być niedorozwiniętym, żeby w ogóle organizować taką akcję - każdy wie jak jest z komfortem i czystością w polskich pociągach. Krąża już o tym legendy, zwłaszcza wśród obcokrajowców!
Sitkowska chyba sama sobie to wymyśliła
Odświeżacza powietrza ze świecą szukać w EIC a co dopiero w TLK !
Ja kiedyś odświeżacz widziałem .. takie "coś" ... które niby pachniało i pomyliłem to z mydłem.
Patrze , że się nie pieni .. biorę , oglądam , wącham .. a to faktycznie - odświeżacz ..
Proponuję wsiąść w Białymstoku w wagony Hańczy albo w Suwałkach ( jak podstawiali, teraz już nie ). Jeszcze chyba tak wysprzątanych i pachnących wagonów nie widziałem nigdzie, nawet w EIC.
Bo u nas (w sensie na Podlasiu) jest mało pociągów i tutaj już łatwiej jest wszystko ogarnąć Teraz wszystko jasne. PKP likwiduje połączenia tylko po to żeby łatwiej było sprzątać w mniejszej ilości składów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum