Wysłany: 14-01-2011, 19:15 Zielona Góra - Ostrów Wielkopolski
Pociąg Regio "Zielonogórzanin" spółki Przewozy Regionalne z Ostrowa wielkopolskiego wjedzie na tor 1 przy peronie 2 - warto o taką zapowiedź powalczyć, dokładniej o takie połączenie
Do rzeczy:
W zeszłym roku a dokładnie w lutym 2010 roku na dworcu w Zielonej Górze wywieszona była pewna lista.
Dotyczyła ona miast do których pasażerowie wybierali się najczęściej pociągami Regio, została podana także ich cena przeliczona ze zniżkami ustawowymi.
Na tej liście znajdował się Ostrów Wielkopolski jak i również Leszno.
Wysłałem do Przewozów Regionalnych w Zielonej Górze prośbę o udostępnienie listy podobnej z 2010 roku, także z przepustowością pasażerów przez stację Zielona Góra.
Rozkład jazdy na tę linię jest przygotowany, także obiegi są wszystkie.
Gdy dostanę odpowiedź można zacząć pisać do UMWL i UMWW pisma dot. tego połączenia, ponieważ na tej liście jest czarno na białym zaznaczone że to połączenie było by dochodowe i zyskało by dużo pasażerów na danych odcinkach kolejowych.
Trzeba działać
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Sam jako mieszkaniec Ostrowa jestem jak najbardziej za i również można liczyć na moje wsparcie. Przyda się z pewnością nie jedno takie połączenie. Jedno może być Regio przez Leszno, drugie pospieszne przez Wrocław, ew. Poznań.
DawidCzerwiensk, a dlaczego nie realizujemy czy też nie pomagamy w realizacji mojego pomysłu składu iR Zielona Góra - Warszawa przez Ostrów Wlkp? Wysyłając Ty pismo do PRu i ja, robimy wielkie zamieszanie w centrali i na tym się zakończy frajda
Szlakowa, nie daje dobrych warunków na utworzenie dziennego połączenia, przypomnę że skład jechał jak na Odrzance pomiędzy Zieloną Górą, a Bytomiem Odrz. królowało głównie 70km/h szlakowej. Dziś mamy 30-40km/h. Tu większe szanse daje na nocne połączenie, i Ja do tego zmierzam.
[ Dodano: 15-01-2011, 22:59 ] rob21, jak zawsze linia 14, to twoja ukochana.
xzielak, Tak tutaj się z Tobą zgodzę, ale na tym nie skorzystają mieszkańcy wsi, przez które ten skład iR będzie przejeżdżał.
Owszem możemy powalczyć o iR ale wg. mnie to podstawą do tego będzie Regio, ponieważ na jego podstawie będzie można sporządzić notatki na jakich stacjach wysiada największa ilość osób i z powrotem, co wyłączyło by wioski na szlaku i by powstało nocne połączenie z Warszawą.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Przy obecnych prędkościach nocna TLKa z Warszawy do Zielonej przez Łódź, Ostrów, Leszno, Głogów jechała by np. tak:
W-wa C. 22.00
Łódź Kal. 0.10/0.25
Ostrów W. 2.35/2.45
Leszno: 4.00/4.05
Głogów: 5.05/5.10
Zielona G. p. 6.35
I to jest to co można spróbować ruszyć tu i teraz. PRy nie pójdą w IR na tej trasie, zapomnijcie! Regio? Jeśli marszałkowie księstw wojewódzkich się dogadają (z Ostrowa do Zielonej przez Leszno Głogów to już trzy województwa), to może, może, może.
IR raczej na tej trasie zostało by puszczone, ale to jest inna sprawa. Chodzi o to, bo nie wiadomo czy będą w ogóle nocne iR.
Poza tym z dogadaniem się nie powinno być problemu, przykład: Regio Konin-Głogów. Wielkopolskie, Lubuskie, Dolnośląskie.
_________________ zielona góra - ostrów wielkopolski WRÓĆ!!!
Ale w sprawie bardzo potrzebnego pociągu Inowrocław-Babiak-Poddębice-Zduńska Wola to już porozumienia brak... Regio Rusałka z Konina do Głogowa jest wyjątkiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum