Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
98 mln zł od marszałka dla Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

wafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lut 2009
Skąd: NRDFN

PostWysłany: 13-01-2011, 23:27   98 mln zł od marszałka dla Przewozów Regionalnych Odpowiedz z cytatem

Wrocław: 98 mln zł od marszałka dla Przewozów Regionalnych (tytuł oryginalny)

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Łużniak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, poinformował o zmianach, jakie Samorząd Województwa zaproponował Przewozom Regionalnym w nowej umowie na 2011 rok.

W bieżącym roku samorząd deklaruje przekazanie Przewozom Regionalnym 98 mln zł. Kwota ta ma zabezpieczyć stałość i ciągłość rozkładu jazdy, a także koszty pilnych napraw taboru (ponad 6 mln zł ma być przekazane na niezbędne naprawy rewizyjne). Oznacza to, że w porównaniu z ubiegłym rokiem Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczył na ten cel 15 mln zł więcej. Tym samym Województwo godzi się na podniesienie wielkości środków przeznaczonych na utrzymanie taboru o ponad 50%, oczekując jak najszybszego ustabilizowania sytuacji Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski będzie ściśle kontrolować prawidłowość i terminowość wykonywania napraw rewizyjnych opłacanych ze środków budżetu Województwa.

Dodatkowo w nowej umowie wprowadzone mają zostać kary dla przewoźnika za spóźnienia oraz nie podstawienie pociągu. Zgodnie z przedstawioną dziś propozycją wynosić one mają:
- Opóźnienie większe niż 5 min. odjazdu pociągu ze stacji początkowej - 50 zł. za każde opóźnienie
- Opóźnienie większe niż 10 min. przyjazdu pociągu do stacji końcowej - 50 zł. za każde opóźnienie
- Odwołanie pociągu w całej lub części relacji 1 500zł w przypadku braku zapewnienia komunikacji zastępczej. W przypadku uruchomienia komunikacji zastępczej na warunkach odbiegających od warunków umowy (dot. np. czasu jej uruchomienia) - 1 000 zł.
- Uruchomienie pociągu w mniejszym lub innym zestawieniu - 200 zł. za każdy pociąg
- Niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień umowy dot. w szczególności zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków podróżowania np. za brak ogrzewania w pociągu zimą, nie zamykające się okna, drzwi - 50 zł. za każde stwierdzone uchybienie
- Punktualność pociągów wg czasu odjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%,
- Punktualność pociągów wg czasu przyjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
za: Gazetą Wrocławską

_________________
Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-01-2011, 23:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dodatkowo w nowej umowie wprowadzone mają zostać kary dla przewoźnika za spóźnienia oraz nie podstawienie pociągu.

Czy takie same kary będą nakładane także na KD czy tylko na PR?

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 14-01-2011, 01:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w nowej umowie wprowadzone mają zostać kary dla przewoźnika za spóźnienia oraz nie podstawienie pociągu


A dotychczas takich nie było? To jest jakieś novum? Shocked
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matias32 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Wrz 2009
Skąd: Miasto nad Odrą

PostWysłany: 14-01-2011, 04:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
- Punktualność pociągów wg czasu odjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%,
- Punktualność pociągów wg czasu przyjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%.


A co z opuznieniami z winy PLKi ???
Czy za to też mają PR płacić ???

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-01-2011, 10:02   

PR-y przy podpisywaniu umowy z PKP PLK powinny wzorem woj. dolnośląskiego egzekwować kary od tej spółki za np. zatrzymanie pociągu na szlaku, nieprzejezdność szlaku itd. itp. Od razu pociągi jeździłyby punktualnie. Dziwi mnie, że jeszcze nikt na to nie wpadł w centrali spółki. To samo dotyczy PKP IC.
Powrót do góry

psim Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 06 Sie 2010

PostWysłany: 14-01-2011, 13:49    Odpowiedz z cytatem

matias32 napisał/a:
A co z opuznieniami z winy PLKi ???
Czy za to też mają PR płacić ???


Na pierwszy rzut oka - jak najbardziej, powinny! W myśl mechanizmu: zamawiający wymaga od PR, PR wymaga od PLK. Zapewne jest to trudne w realizacji, jeśli straty nie są konkretnie wykazane i udokumentowane. Teraz - będą.

Pytanie, czy PR poradzi sobie ze skuteczną egzekucją, i czy umowy z PLK dopuszczają taką możliwość. Jeśli się uda - na naszych oczach zacznie funkcjonować kolejna wielka korzyść z podziału PKP, bo między podmiotami powstaną więzy konkretnej odpowiedzialności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 14-01-2011, 22:23    Odpowiedz z cytatem

PKP sie nie zgodzi by jego dziecko IC strzelało w kolano swojemu kumplowi jak PLK ,a PR gdyby tak zrobił to PLK miałby pretekst do nie wpuszczenia ich na tory i zlał by na ich protesty nie chcą niech nie jeżdżą i zaraz zrobili by taki szum cały beton i kolejną nagonkę na PR jaki to nie jest zły ..

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-01-2011, 09:45   

Wychodzi na to, że PLK jest świętą krową, która innych straszy zawieszaniem połączeń, a sama za opóźnienia spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy nieodśnieżonymi torami nie ponosi żadnej kary. O utrzymaniu na liniach oszałamiających prędkościach jazdy nie wspomnę.
Powrót do góry

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 15-01-2011, 14:27    Odpowiedz z cytatem

Z całym szacunkiem ale jeżeli PR Wrocław bedzie musiał płacic takie kary to nie wróże długiej działalności na Dolnym Śląsku.

ps. i żeby nie było że ja bronię Piecha i tych innych

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-01-2011, 16:40    Odpowiedz z cytatem

Z punktu widzenia pasażera i zamawiającego usługę taki bat na przewoźnika to zbawienie. Niech teraz PR kombinują, żeby w umowie z PKP PLK zabezpieczyć się finansowo na wypadek opóźnień, które są z winy zarządcy infrastruktury. Bo władze UMWD raczej nie będzie interesować z czyjej winy pociągi są opóźnione lub odwołane. Tak jak nie obchodzi to pasażerów. UMWD płaci grube miliony i ma prawo, a nawet wręcz obowiązek wymagać.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl