Acatus II dla województwa małopolskiego już zbudowany. Jest piękny, dużo ładniejsze czoło niż elf - jest spokojniejszy i to mu własnie wróżę sukces. Szyba wygląda również na większą, mam nadzieję, że przeszedł próby zderzeniowe.
Przypominam cenę - 18,2 mln zł. Liczę, że acatus 2 będzie nowym pociągiem dla PR w dużym przetargu, który być może kiedyś się odbędzie.
Może mam trochę oddmienny gust ale uważam, że elf ma ładniejszy przód, może nie piękny ale światła bardziej komponuja się z resztą, tutaj wyglądają na zrobione bez pomysłu.
hmm. coz, ogladnalem filmik... i zglupialem. wiem ze z wrazliwoscia estetyczna jest jak z d&^pa - kazdy ma swoja. ale na boga, jak dla mnie to jest najwieksza szpeta drugiej dekady XXI wieku, cofniecie sie o 10 lat w stosunku do elfa, ktory wg mnie jest najladniejszym EZT na polskich torach. o ile w przypadku elfa czolo swietnie hamonizuje z reszta, w przypadku tego Acatusa wyglada, jakby zostalo na sile przyspawane - ot, taka bulwa, pasożyt przyrośnięty to normalnego wagonu. do tego jeszcze toporne swiatła (wybaczcie, ale ta "morda" Acatusa kojarzy mi sie tylko z modernizacjami, jakie przeszly niektore Autosany H9, ktore w trakcie tejze modernizacji otrzymały przody od Liderow - efekt: wszystko z innej parafi, tak samo i tutaj). malowanie - tragiczne. nie wiem co za idiota uparł się, zeby tabor samorzadowy w malopolsce byl w barwach bialo-zolto-czerwonych. przeciez to naprawde nieszczegolnie wyglada. a schemat malowania w Acatusie jest zrobiony antykreatywnie wrecz. przez takie a nie inne malowanie jedyne co przyciaga uwage, to niesamowicie irytujace skoki okien. w slaskim elfie jest niby tak samo, ale schemat malowania sprawia, ze okna nie draznia, bo uwage przykuwa co innego. w wersji dla malopolski niestety "czegos innego" zabraklo.
reasumujac, mialo byc takie pieknie, a wyszlo "wielkie fuj - mała radość". mam nadzieje, ze na zywo to coś bedzie wygladać choć troche lepiej i bedzie wygodniejsze od zwykłego kibla. jak nie... no coz, autostrada do Tarnowa w budowie
edit: jesli chodzi o malowanie, malopolski Acatus II moze smialo konkurowac z malowaniem InterRegio w kategorii ohyda XXI wieku
Ostatnio zmieniony przez peregrinus dnia 10-01-2011, 23:37, w całości zmieniany 2 razy
Właśnie najpiekniejszy przód miał "Acatus" czyli ED59, nawet "Bydgostia" już taka piękna nie jest. ED59 ma taki super drapieżny wygląd, te podwójne pionowe reflektory. Kabina może i była ciut przymała ale jeździło nim się super.
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
Przypominam cenę - 18,2 mln zł. Liczę, że acatus 2 będzie nowym pociągiem dla PR w dużym przetargu, który być może kiedyś się odbędzie.
Taka cena, bo to wersja budżetowa. Stylistyczne wrażenia są dla każdego inne, ale czoło i powiązanie go z bokiem to przysłowiowa qpa. A w przetargu dla PR znacznie lepszym wyborem byłby 19/20WE
Jak już na RK ustalone zostało w przetargu może wystartować 19,5WE bo pięcioczłonowy
Elf też mógłby ostatecznie być, ale w nie budżetowej wersji. Na wizualizacjach widziałem automat z batonikami i piciem na pokładzie elfa - nowa jakość w każdym pociągu.
Osobiście za najlepszy uważam flirt NSB, tylko nie wiem jak w Polsce ze skrajnia 1-WM czy 0-WM. Tamten flirt ma 5 miejsc na szerokość, w 2 klasie więc albo robimy super pojemną drugą klasę, albo całą pierwszą klasę z super wygodnymi wagonami.
Ważna dla PR jest też masa, powinno jednak być poniżej 150t, a vmax powinno byc z opcją 200 z kabinowymi sygnałami. Czyli wychodzi jacobs, pesa albo flirt BR429.
[ Dodano: 15-01-2011, 22:51 ]
I PR będzie miało do 22 mln na skład, dużo więcej niż małopolska.
A coś o tym przetargu wiadomo więcej, czy dalej gdybamy? Przetarg już miał być ogłoszony kilka razy i nic nie wyszło. Coraz bardziej obawiam się, że nici z zakupów dla PR.
Ja osobiście widziałbym flirta, ewentualnie elf'a (o ile jakość i bezawaryjność będzie na dobrym poziomie).
W ogóle ostatnimi czasy wszyscy maniakalnie rozmawiają o Pendolino, a tak naprawdę potrzebujemy EZT dla PR. Byłbym nawet skłonny nie kupować Pendolino, a za całe pieniądze kupić EZT dla PR, wagony i lokomotywy dla IC. Miałoby to większy sens.
19/20WE byłoby lepszym wyborem bo na trasach dalekobieżnych mniej liczy się wysokość podłogi, a bardziej komfort który jest wyższy w Newagu. Poza tym Newag ma ponoć gotowy projekt modelu na Jacobsach i tylko czeka na okazję żeby go wprowadzić. Tak naprawdę przede wszystkim ważne jest żeby zakup ten w ogóle doszedł do skutku bo marszałkowie nie są zbyt przychylnie nastawieni do swojej własnej spółki, a bez ich pomocy (wieloletnich umów) wątpliwe jest klepnięcie dofinansowania przez UE.
DB429 to nic innego jak Flirt. 200km/h nie będzie bo PRy nie chcą się pchać w ponad 160km/h.
O przetargu wiadomo niewiele.
W POIiŚ ma zarezerwowane pieniądze, całkowity szacunkowy koszt to 1321 mln zł.
Obecnie chyba studium wykonalności projektu leży w poprawianiu w ZDG Tor i utoneło tam.
Poprawiane jest bo minister nie zgodził się aby PR jeździły po E65 gdzie ma jeździć Pendolino.
W styczniu podobno miałbyc ogłoszony przetarg, niestety nie mogę znaleźć artykułu ze strony RK aby to zweryfikować, czy tak było. Wiem że artykuł miał zdjęcie od Desiro ML, moze ktoś znajdzie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum