Ostatnimi czasy bardzo często jeżdżę na biletach 5-cio przejazdowych, które należy podbijać w kasie. Dziś zdarzyło mi się że nie zdążyłem podbić biletu, więc udałem się do konduktora i za 3 zł dokonałem legalizacji - i właśnie owej legalizacji dotyczy moje pytanie: w jaki sposób konduktor powinien zalegalizować taki bilet?
Nie będę póki co pisał sprawy która mi się przydarzyła - poczekam na Wasze opinie
Mi zdarzyło się że wypisał blankiet za 3 zł a na 5-cio przejazdowym nic nie podbił, także jechałem za 3 zł a nie za 6 zł + 3 zł. Ale widzę że to tylko chyba dobra wola konduktora była.
A powinno się wpisać datę, numer pociągu, pieczątkę identyfikacyjną, oraz odcisk znakownika, ponadto w przypadku biletu abonamentowego do 100km w PKP IC, konduktor dodatkowo zamieszcza adnotacje o rozpoczęciu strefy ważności biletu zaokrągloną do l. dziesiętnej (np. 7:30)
Wydaje mi się, że jeśli pobiera opłatę, to zawsze musi wystawić blankiet, i chyba tak wygląda procedura.
Musi Ci wystawić kwit, że pobrał te 3złocisze, bo potem ktoś go z tego będzie rozliczał.
Z drugiej strony mnie się często zdarzało dostać pieczątkę gratis, bo gościowi nie chciało się pisać za te śmieszne 3zł.
Blankiet o\dostałem, ale pieczątki na 5-cio nie i dlatego troche sie zdziwilem ze w sumie calosc mnie tylko te 3 zł kosztowalo a blankiet dolaczony do 5-cio nie zostal skasowany ani podbity.
W przypadku abonamentowych biletów, jak wygląda "zmiana umowy przewozu" - przejazd inną trasą? Szczególnie w PR mnie to interesuje, ale wiedza z IC też się przyda.
Tzn. czy można przejechać pomiędzy A i B trasą inną niż wskazane na bilecie "przez"? Założenie odgórne: alternatywna trasa zawiera się w tych samych widełkach kilometrowych.
W taryfie PR słowa na ten temat nie ma. Jest tylko że w przypadku zmiany kategorii pociągu, dopłata w wysokości różnicy między cenami normalnych, co w sumie oczywiste.
Tak, ważny jest, ale zgodnie z trasą PRZEZ. Natomiast, jeśli podróżny chce jechać na ten bilet inną trasą, to może, ale pod warunkiem że jest to trasa krótsza od wskazanej na bilecie, lub ew. dłuższa ale w "widełkach" kilometrażu i cenie takiej samej, jak na bilecie.
Dzięki!
A zasady ew. dopłat normalnie (róźnica w widełkach km między normalnymi cenami) , czy na dopuszczalności długości "<= widełki" możliwości kombinowania się kończą?
RegioPiątka czyli bilet pięcioprzejazdowy na Przewozy Regionalne wczoraj przeszedł do historii... Bilety kupione do 17 czerwca oczywiście zachowują ważność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum