No właśnie! Po co remont,jak jedzie się tyle co przed remontem. W tamtym rozkładzie pociąg Racibórz-Katowice jechał nawet poniżej 2h, co już było konkurencją dla autobusów. A teraz z przesiadką nawet prawie 3h! Tyle to jedzie pociąg z Raciborza do Wrocławia...
Z Raciborza też fatalny rozkład- dla kogo pociągi o 14:08 i 16:11 do Rybnika? W poprzednim rozkładzie był koło 14:25 i o16:44 (ciut za późno). Oby to się zmieniło, bo poza kilkoma pociągami reszta będzie jeździć pusta...
Hmm jesli chodzi o linie Żory-Chybie to niezgodze sie ze jest ona zamknięta dla ruchu osobowego to że nie ma poc. na tym odc. to piłka leży po stronie UMWŚ, przykład mozna pokazac że IC wysyła tą trasa sezonowca.
Tylko albo aż sezonowca trudno by było ludzi zaś zachęcić z korzystania z tej linii stacje Baranowice strumień itp są zapuszczone budynki stacyjne stoją w rozsypce niestety jak już coś to jedynie na odcinku Żory-Strumień jako przyspieszone czy coś w tym stylu np relacji K-K.-Wisła czy np Racibórz(Wodzisław)-Cieszyn
Prezentujemy założenia do rozkładu jazdy 2011/2012 dla Rybnika, który wejdzie w życie 11 grudnia 2011. Najważniejsze z nich to skrócenie czasu jazdy z Katowic do Rybnika o 16 minut, rewolucyjna poprawa skomunikowań oraz rozszerzenie terminów kursowania niektórych pociągów.
Spoglądając na projekt należy docenić wyraźną poprawę względem obecnego rozkładu. Kilkanaście pism skierowanych do Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego, Przewozów Regionalnych oraz PKP Polskich Linii Kolejowych. Dzięki aktywnemu zaangażowaniu Urzędu Marszałkowskiego (nareszcie) w proces konstrukcji rozkładu jazdy udało się ustalić normalny cykl pociągów na linii Katowice-Rybnik
Pociągi z Rybnika do Katowic będą odjeżdżać 24 minuty po pełnej godzinie (poza kilkoma wyjątkami). Czas jazdy wyniesie od 61 do 65 minut. Pierwszy pociąg pojedzie o 4:28, a ostatni o 21:24 i będzie kursował codziennie.
Pociągi z Katowic do Rybnika będą odjeżdżać 16 minut po pełnej godzinie. Wyjątkiem jest godzina 9:46 i przewozowy szczyt o godzinach 15:32 i 16:37. Czas jazdy pociągów jadących w cyklu wyniesie 63 minuty. Szczytowy pociąg o 15:32 pojedzie tylko 61 minut, a o 16:37 68 minut. Istotne jest rozszerzenie terminów kursowania wieczornego pociągu nr 825 (Katowice 18:06 Wodzisław Śl. 19:35) na codzienne.
Skomunikowania w Rybniku w kierunku Wodzisławia Śl. i Raciborza należy uznać w większości za wzorcowe. Nie będzie już czekania na przesiadkę po 40 minut w Rybniku, czy 20 minutowego postoju pociągów do Raciborza. Poprawiły się również skomunikowania w Nędzy. Wreszcie w bezpośredniej relacji do/z Chałupek pojadą szczytowe pociągi do/z Katowic, które wcześniej zostały rozbite na dwa połączenia z powodu wirtualnego podwójnego składu między Rybnikiem, a Katowicami (pociągi 838 i 847 ani razu nie pojechały w zestawieniu 2xEN57 z powodu " problemów taborowych "
Pociąg TLK z Białegostoku zostanie przedłużony do Raciborza i pojedzie przez Mikołów. Bez większych zmian będzie kursować InterRegio Szyndzielnia z Bielska-Białej do Wrocławia. Niedzielny wieczorny kurs do Wrocławia został założony na podwójne zestawienie (2xEN57). Na linii Pszczyna-Rybnik czy Rybnik- Wrocław nie ma większych zmian wobec obecnego rozkładu.
Najpoważniejsza wadą nowego rozkładu jest brak połączeń Katowice-Bohumin Pociągi najdalej będą docierać do Chałupek, co w dobie integracji europejskiej jest zupełnie niezrozumiałe. Co ciekawe utrzyma się jedna para pociągów łączących Opole z Bohuminem (przez Chałupki).
Wyraźnie widać, że tym razem Śląski Zakład Przewozów Regionalnych, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym Polskich Linii Kolejowych i Śląski Urząd Marszałkowski włożyli znacznie więcej pracy w tworzenie rozkładu jazdy. Miejmy nadzieję, że tego projektu nie pogrzebie nowy konflikt między UM, a PR o wysokość dotacji do przewozów na przyszły rok. Zaznaczamy, że przedstawione godziny kursowania to projekt, który może jeszcze ulec zmianom. Jednak praktyka poprzednich lat pokazuje, że w październiku decydowano się jedynie na minutowe przesunięcia.
Jako mieszkaniec Żory spoglądając na rozkład lini 154 Rybnik - Pszczyna stwierdzam , że nie różni się zbytnio od obecnego . Moim zdaniem powinna nastąpić korekta pierwszego porannego Regio z Rybnika do Bielska Białej powinien dojechać przed 6 do Pszczyny . Tak samo pierwszy pociąg do Rybnika z Żor powinien być typowym szkolniakiem powinien być w Rybniku o godź 7 :30 7 :09 to jednak trochę za wcześnie .
Może sugerowano się tym , że o 7 :29 odjeżdża IR Szyndzielnia .
Osobiście brakuje mi połączeń takich jak Rybnik - Zwardoń oraz Rybnik - Wisła Głębce - uważam , że byłoby to dobre posunięcie ! Odnośnie tych połączeń to bieg mogłyby rozpoczynać nawet w Kędzierzynie lub Opolu .
Ale to tylko marzenia ! Koledzy na forum już pisali , że podawano wiele razy w ŚZPR propozycję pociągu Rybnik - Wisła Głębce widocznie nie da się ..
Mam wielką nadzieję , że dotacja UMWŚ ( o ile będzie za niska niż zażadają PR ) nie wpłynie na cięciu połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna .
Źródło : Stowarzyszenie Rozwoju Kolei Górnego Śląska
Rozkład dla Rybnika/Raciborza dość ciekawy, ale jak zawsze można oczekiwać nieco więcej. Tak samo jak brakuje połączeń do Wisły, to uważam, powinny być bezpośrednie do Częstochowy. Sporo osób korzysta z przesiadek w Katowicach, nie zawsze dobrze skomunikowanych.
W ruchu dalekobieżnym, brak porannego połączenia z ROW do Warszawy, czy jeden TLK Racibórz - Warszawa, wyjeżdżający wcześnie rano z regionu, jest nierealny i nie możliwy? Udało się przedłużyć Białystok do Raciborza, ale ciągle zapomina, o pasażerach wyjeżdżających rano z Rybnika do Warszawy.
Pociąg TLK byłby uzupełnieniem oferty regionalnej i zarazem tanim połączeniem z centrum kraju, bez konieczności przesiadek w Katowicach na droższe Ex/EIC.
Ale to tylko marzenia ! Koledzy na forum już pisali , że podawano wiele razy w ŚZPR propozycję pociągu Rybnik - Wisła Głębce widocznie nie da się ..
nie da się bynajmniej przez strumień ten kto jeżdzi trasą Zebrzydowice- Czechowice-Katowice to za chubiem jest odgałęźenie gdzie kiedyś kursował pociąg z Rybnika do Wisły niestety od wielu lat jest ten odcinek za Chybiem nie używany i jest w opłakanym stanie. Osobiście choćby nawet mieli puścić przez Pszczynę to czas podróży był by mało atrakcyjny.
PS: posiada ktoś stary rozkład tego pociągu co kiedyś jeździł z Kędzieżyna do Wisły??
Racja powinni puścić pociąg w weekendy ferie oraz wakacje z Rybnika bądź Opola , Kędzierzyna do Wisły . Pociąg ten cieszył sie dobrą frekwencją . Zresztą przy obecnej sytuacji kolei regionalnej na Śląsku nie ma co na to liczyć . Ja będe zadowolony jak nie zlikwidują żadnego pociągu w nowym rozkładzie na lini 154 Rybnik - Pszczyna .
ps. Kolego mały mi posiadasz może archiwalny rozkład jazdy lini 159 Orzesze - Żory ?
W związku z opublikowaniem w wątku "Rozkład jazdy 2012/2013" dla województwa dolnośląskiego planów tegoż województwa względem pociągów regio okazuje się że Rybnik i Racibórz od grudnia 2012r. stracą bezpośrednie połączenia z Kędzierzynem Koźlem (Rybnik), Opolem i Wrocławiem realizowane dotychczas przez spółkę Przewozy Regionalne. Przewozy pasażerskie realizować ma podobno spółka Koleje Śląskie. Jeśli tak to zobaczymy czy zostanie "Szyndzielnia" i ile będziemy mieć pociągów z Raciborza i Rybnika do Kędzierzyna Koźla?
Już zbieramy podpisy w sprawie codziennego PIRATA. Podpisujcie się ! Im więcej podpisów tym lepiej! Zachęcajcie swoich znajomych i mówicie o naszej akcji!
29 lipca PKP Intercity otworzyło zlikwidowaną niecały rok temu kasę biletową w Rybniku. To efekt interwencji pochodzącego stamtąd posła Marka Krząkały.
– Od poniedziałku, 29 lipca, mieszkańcy i turyści Rybnika mogą już korzystać z uruchomionego przez PKP Intercity okienka kasowego na dworcu kolejowym – mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. - Punkt sprzedaży biletów jest czynny codziennie w godzinach 7.30 - 19.00.
W sprawie przywrócenia kasy biletowej w Rybniku poseł Marek Krząkała z PO dwukrotnie interweniował w PKP Intercity od marca tego roku. Powodem była sytuacja, w której znaleźli się mieszkańcy 140-tysięcznego Rybnika. Mimo iż od 9 grudnia 2012 r. na tamtejszym dworcu funkcjonują kasy Kolei Śląskich, to w żadnej z nich nie można było kupić biletu na przejeżdżające przez Rybnik pociągi PKP Intercity. Spółki nadal nie rozwiązały sprawy wzajemnej sprzedaży. Podróżni chcący nabyć wcześniej bilety z rezerwacją na pociągi PKP IC musieli jeździć do Katowic, Kędzierzyna Koźla lub Tych. Wszystko przez to, że nie wszystkie rodzaje biletów są dostępne w Internecie, a decydując się na ich zakup u konduktora, nigdy nie mieli pewności, czy w dniu wyjazdu będą wolne miejscówki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum