O sprawie poruszonej w temacie, wypowiedział sie dzisiaj w Teleexpresie "specjalista" od wszystkiego, czyli Adrian Furgalski.
I wiecie co powiedział? Cytuję z pamięci.. "to działanie rządu to początek końca kolei w Polsce".
Normalnie facet mnie zaskoczył, i nie zgadzam się z jego opinią.
Wolałbyś, żeby klepał Grabarczyka po ramieniu? W podobnym duchu, co w Teleexpresie, Furgalski wypowiedział się TUTAJ.
Widzę, że kolego/koleżanko, masz problem ze zrozumieniem tego co napisałem.
Więc napiszę narażając się, wołami.
GRABARCZYK NIE JEST MOJĄ FAWORYTĄ. Paniał, Paniała?
_________________ Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 21-01-2011, 23:03
Noema napisał/a:
Skowron, dopóki otumaniony przez media mainstreamowe leming ma co do gara włożyć i stać go na browara to na ulicę nie wyjdzie. Zauważ, że im gorzej rządzi Platforma Obywatelska tym bardziej leming nienawidzi Kaczyńskiego i PiS-u. Tę nienawiść nieustannie wbijają mu do głowy media sympatyzujące z PO, czyli TVN, Polsat, Gazeta Wyborcza, Onet, ostatnio także TVP.
Tylko głód może wyprowadzić lemingi na ulice!
I to ma być post zgodny z tematem wątku?
@Grygus, @R90 święta racja, każda z rządzących ekip miała i ma kolej gdzieś. Reforma na kolei nie polega na wybudowaniu jednego peronu. Nikt mi nie wmówi, że prędkość na Kraków Katowice za poprzedników była 100 km Jeśli PLK nie potrafi wydać nawet kasy z Unii to po pierwsze wywalić cały zarząd PLK za nieudolność, a po drugie robić wszystko żeby taka sytuacja nie powtórzyła się w przyszłym roku.
Przyczyny niewydawania kasy z Unii nie do końca zależą od PLK, to nie tylko nieudolność urzędników, ale i chroniczny brak kasy na wkład własny (wniosek o pozwolenie na wzięcie kredytu utknął w MF, a miliard euro pomógłby i to bardzo), z drugiej strony wykonawcy oferujący ceny niższe od kosztorysów czyli nawet przy wykonanym planie na dany rok, zostają pieniądze.
No ale jak tutaj mówić o finansach publicznych nie zachaczając o politykę. Inaczej się nie da. Teraz możemy gdybać, że ta kasa z odszkodowań dla rodzin smoleńskich (nowe pojęcie w słowniku polskim) mogłaby iść na kolej/drogi/gdziekolwiek.
Teraz możemy mówić jawnie o:
a) nieudilności
b) próbie zaniżenia wartości majątku PKP w celu późniejszego opchnięcia zagranicznemu inwestorowi.
c) jedno i drugie
Ale jest jeszcze jedna kwestia. Co z tego, że wyremontuje się te tory jak PLK zapuści je w kilka lat i "zdziadzieją".
Co to ma być? Dlaczego jak zawsze Szczecin ma tracić? Gdzie tu sprawiedliwość??? Gdzie indziej się remontuje, a naszą poważną modernizację ma się w dupie! Co to ma być???
Co to ma być? Dlaczego jak zawsze Szczecin ma tracić?
Jakto straci? Dla Szczecina tylko E-59 liczy się? Szczecin zyska i to całkiem sporo, będzie modernizacja C-E59! Wtedy będzie jak za dawne czasy, czyli Odrzanka szybciej dojedziesz do Wrocławia.
A która linia jest używana kilkanaście razy więcej do przewozów pasażerskich?
Nie próbuj nawet dalej mówić, że nadodrzanką się Szczecinianie dostaną w świat lepiej niż 351, bo to by było śmieszne i skompromitowałbyś się.
Poza tym, kiedy wg Ciebie będzie moderna nadodrzanki, bo z tego co wiem to została wypieprzona z POIŚ tak samo jak 351, na "po 2014" czyt. "nigdy".
sasho33, ostre słowa zachowaj dla Siebie, bo ja kolegą dla Ciebie nie jestem, pewna kultura musi być.
Cięzej jest wyjechać w głąb polski korzystając z Odrzanki, tu przyznam racje, ale czasem warto zaglądać w archiwalne rozkłady jazdy. Było kilka pospiechów min. Kraków- Berlin, Kraków - Szczecin, Wrocław - Szczecin, Ostrów - Zielona Góra, Szczecin - Żagań etc.
I Odrzanka nie została "wypieprzona" jak to powiedziałeś. I nie wiem skąd to wiesz.
Trochę się zagalopowałem, fakt. Ale nie możesz mówić, że to jest równie ważna linia jak 351 z punktu widzenia miasta Szczecina. Te pośpiechy były (i nie mówię, że to było złe), ale już nie wrócą, na pewno nie przy obecnej polityce przewoźników.
Co do moderny, to zobaczysz, jak będzie w praktyce. Większość nadodrzanki nie zostanie zrobiona w POIŚ 2007-2013.
xzielak, A jak nadodrzanką dojadę do Warszawy, Poznania, Lublina? Ty myślisz, że tylko Wrocłąw się dla Szczecinian liczy? To jesteś w głębokim błędzie!
351 jest kręgosłupem naszego regionu i nic tego nie zmieni! Modernizacja 273 również ważna, ale nie tak jak poznańska! To Poznań generuje największe potoki!
Dlatego nawet po modernizacji nadodrzanki większość TLK w stronę Krakowa pojedzie przez Poznań.
xzielakDlatego nawet po modernizacji nadodrzanki większość TLK w stronę Krakowa pojedzie przez Poznań.
Nie byłbym tego pewny, PKP IC likwiduje wszystko co się da. Dodam że Odrzanka jest nawet w projekcie CETC Route 65. Tu akurat chodzi głównie o towary. Więc dla mnie, każda linia jest ważna, niezależnie czy to linia o znaczeniu lokalnym, czy magistrala.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum