Czy ktoś wie co obecnie dzieje się z lokomotywami testowanymi przez Bombardiera? chodzi mi dokładniej o lokomotywy dla KM i PMT? Czy pojawią się one może na pętli grybowskiej lub w innym miejscu w Małopolsce gdzie będą badane?
To będzie zależało od jednostki która robi badania (IK). Nie muszą one jechać koniecznie na pętlę grybowską czy w ogóle do Małopolski, ale szansa na to że tam trafią jest spora.
Na razie lokomotywy są uruchamiane przez Bombardiera.
Dzisiaj w metrze była wyświetlana informacja o tym, że w czwartek doszło do przekazania na torze w Żmigrodzie pierwszego TRAXXa Kolejom Mazowieckim ze strony Bombardiera
W czwartek na torze testowym w Żmigrodzie pod Wrocławiem firma Bombardier przekazała prezesowi Kolei Mazowieckich Arturowi Radwanowi pierwszą z 11 lokomotyw Traxx, które w tym roku zaczną kursować po torach naszego regionu.
Też widzialem ten artykuł w porannej Gazecie, ale nie było zdjęć. Teraz mamy przynajmniej jasną sytuację, że na Słoneczny, się jeszcze w tym roku nie załapią. Szkoda, trzeba będzie poczekać na 2012. Wtedy się pokażą przy przewożeniu kibiców z Gdańska do Warszawy .
Zastanawiam się tylko, gdzie może być wykorzystana dwukierunkowość push-pulla i gdzie będzie decydują zaletą? W węźle warszawskim mało jest stacji z peronami czołowymi. Jedyne jakie znam to Wileńska i Otwock. Ale na tych dwóch Bombardier nigdy się nie pojawi. Na całej reszcie można przemieszczać lokomotywę dosyć wygonie z końca na koniec, więc zwykłe nie-push-pullowe wagony byłyby tak samo funkcjonalne? Niech ktoś mnie sprostuje .
Ale przy zwykłym peronie nie ma przewagi nad zwykłym składem wagonowym, bo wtedy zwykle można wymanewrować lokomotywę na drugi koniec pociągu. Takie push-pulle świetnie byłyby np. na linię Kraków-Zakopane, gdzie parokrotnie ma miejsce zmiana czoła pociągu i traci się sporo czasu na manewry. A na mazowszu pozwoli to jedynie zaoszczędzić na zmianie czoła te ~30 minut, które i tak pociąg stoi i czeka na ruszenie w trasę powrotną.
Nie, nie narzekam na wszystko i nie czepiam się, tak tylko się zastanawiam. Uwielbiam nowe składy bombardiera i uważam że to był świetny zakup .
To tak samo można głupio tłumaczyć składy zespolone które IC chce kupić. Po co one skoro nie ma peronów czołowych? Ale kible i inne jego modernizacje to nie potrzebują.
PP to nie tylko oszczędność czasu ale i pracy. Nie trzeba manewrować lokomotywą, nie blokuje się ruch innych pociągów, nie trzeba bawić się zwrotnicami i można by tak jeszcze wyliczać. A mówienie, że to lipa bo nie ma peronów czołowych to kompletna bzdura.
_________________ "... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"
Czy ktoś ma jakieś informacje odnośnie tych lokomotyw, Lxd2 oraz ES64F4 - gdzie one obecnie są oraz gdzie w najbliższym czasie będzie można je zobaczyć?
Mariusz W. -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2011, 21:17
Paczino: Lxd2 to podstawowa lokomotywa spalinowa na kolejach wąskotorowych w Polsce, prawie na każdej czynnej kolei dojazdowej ją spotkasz.
Na pewno na długi majowy koniec tygodnia ją spotkasz na Gryfickiej Kolei Dojazdowej (inne nazwy tej kolei to Gryficka Kolej Wąskotorowa Gminy Rewal lub Nadmorska Kolej Wąskotorowa) w pociągach relacji Gryfice Wąskotorowe – Pogorzelica Gryficka, Trzęsacz – Pogorzelica Gryficka i w relacjach odwrotnych. Stacjonują w Lokomotywowni Gryfice Wąskotorowe.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-02-2011, 21:40
ES64F4 o ile się nie mylę jeżdżą w ITL Polska, CTL, Lotos Kolej (to te, co miały jeździć na IR) oraz PKP Cargo (CT Śląski- swego czasu latały w PKP IC na BWE I EN)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum