Ja myślę że może za jakiś czas wersję BoBo mogłyby kupić PRy. PIC ma Husarze i teraz mega super piękne i ogólnie zaj***ste "Padlinolino" chce kupić więc odpada. A ZNLE może pomyśleć nawet nad ofertą leasingu tych loków. Dla PR'ów to jeszcze lepsza opcja, tym bardziej że leasing smoka będzie napewno tańszy niż traxa czy czegoś innego.
PS: sory za offtop ale nie mogłem się powstrzymać
_________________ LOT- jesteś pod dobrymi skrzydłami
Wersja BoBo to by była dobra dla wszystkich podmiotów które realizują przewozy pasażerskie.Parametry wystarczające a koszty jeszcze mniejsze niż przy Smoku...I nic nie stoi na przeszkodzie żeby ZNLE produkowały loki powyżej 160 km/h.Ale muszą mieć zamówienia i gwarancje rządowe na środki do rozwoju....A o Pendolino to szkoda mówić Wszyscy wokół preferują własny przemysł tylko w nas od lat to samo żeby obcy zarabiali...
.I jeszcze jedno.Pojawiły się na razie próbnie pociągi o masie 4000 ton a tu już nawet Smok nie poradzi tylko maszyny dwuczłonowe czasowo wystarczą ET41...
Smok miał okazję targać pociąg 4300 ton. Specjalnie dali mu rozruch pod małe wzniesienie i na łuku i w deszczu wtedy akurat bez jamnika nie poszedł...
Ale Dragon był liczony do 4000 ton na płaskim, tak więc akurat to przeszło bez zdziwienia.
Do pociągów ponad 4000ton widzę jamniki 8 osiowe.
ZNLE jak dobrze pójdzie to za kilka dłuższych miesięcy pokaże lok 4-osiowy.
Na jego podstawie będzie można zrobić i wersję pasażerską i towarową i jamnika.
tylko żeby jeszcze był zbyt... a tu się sprzedaje po 10 loków jednorazowo maksymalnie. To na prawdę mało.
Cytat:
PIC ma Husarze
wielkie słowo. całe 10 sztuk
Cytat:
Byki nieprędko odstawią, to są w miarę nowe loki
No to przypomnij sobie akcję z września. Cargo musiało odstawić najstarsze byki bez NG... przekroczyły wiekiem magiczne 32 lata. Nie wiem czy wydłużono im ten okres - chyba tak. Ale za 3 lata znowu będzie"akcja"... Aż w końcu albo im zrobią kosztowną NG (właśnie zaniechali...) albo odstawią skutecznie.
Mam nadzieję, że do końca roku coś wypuszczą, wcześniej będzie trudno. To nie ty gdzieś wspomniałeś, że na tapetę poszedł projekt Newagu?
Magiczne 32 lata co roku kończyć będzie po kilkadziesiąt byków, Cargo raczej nie stać na taką wymianę taboru. Choć jeśli złapią wiatr w żagle to kto wie
Tak jak mówiłem - ZNLE jest w trakcie prac nad 4-osiówką, ale jak ona będzie wyglądać i do jakich celów (P/U/T), a przede wszystkim - kiedy - tego nie wiem. Pozostaje nam czekać. Budowa lokomotywy nie jest taka prosta jak się niektórym wydaje Oczekiwanie na niektóre części bazowe (np przekładnie...) potrafi wynieść prawie rok od zamówienia.
Odstawienia na Cargo nie robią różnicy. Właśnie są w trakcie robienia NG siódemkom (też w ZNLE) - czyli olewają byki, których ciągle mają sporo... a lżejsze składy latają na siódemkach.
Wprawdzie np. zachodni sąsiedzi wciąż jeszcze użytkują serie 151 czy odziedziczoną po DDR 155 ale z tej przyczyny że one wciąż jeszcze są technicznie sprawne.Wszystko wskazuje na to że zostaną zastąpione lokomotywami czteroosiowymi.
dokladnie tak. niema zadnych planow na nowy zakup 6osiowych lokomotyw. DB w pelni stawia na 4osiowe. mysle jednak ze 151 i 155 beda jeszcze chodzily dluszszy czas, sa niektore sklady gdzie sa niezastopione. ( np pociagi z ruda zelazna a masie 5400ton i 2xBR151 oraz sprzegi centralne a nie srubowe. ( u nas max na sprezagach srubowych to 4000ton )
Orion napisał/a:
Przykładowo jak pamiętam nie można używać piasecznic jeśli w trakcie rozruchu wystąpi poślizg bo można połamać zęby przekładni.
w traxxach i siemensach mozez piaskowac gdyz elektronika nie dopuszcza do rozbujania sie osi- w starszych lokach masz absolutna racje. tutaj trzeba najpierw poslizg skasowac a dopiero potem zaczac piaskowanie. w staszej lokomotywie musisz miec jeszcze wyczucie do tego. w nowych mniej.
na nowych lokomotywach jak chcesz maksymalnie mozliwa moc to po prostu dajesz lokomotywie cala naprodz i elektronika regulaje najlepdze co mozliwe.
piaskowanie oprocz tego u nas jest zabronione na mostach, zwrotnicach i przy peronach. w niebezpieczenstwie ( np. hamowanie nagle) zawsze mozez piaskowac.
duzo wiecej mozna by bylo na ten temat napisac, mi niestety nieraz brakuje polskich wyrazow.
w gruncie rzeczy ja osobiscie lubie sluzbe na traxxie ( BR 145, 185) lub siemense ( BR189) . klimatyzowana kabina, wygodne fotele, automatyczna regulacja predkosci i wiele wiecej.
jednak tez zawsze sie ciesze jak mam pod soba cos a masie prawie 130t i gdzie jeszcze trzeba umiec sie tym poslugiwac - szegolnie jak miedzy kabinami maszynisty masz cos takiego zamiast skrzynek z komputerami
duzo wiecej mozna by bylo na ten temat napisac, mi niestety nieraz brakuje polskich wyrazow.
Możesz próbować innych języków - spróbujemy wspomóc.
Zgodnie z tym co mówiłem, smok nieco zmienił skórę (akutar sezonowo )
http://rail.phototrans.eu/14,52278,0.html
No właśnie. W Dieselach nikogo nie dziwi 6 osi i jeszcze długo dziwić nie będzie. Takie maszynki jak najnowsza Maxima etc.. to znaczy dopiero poczuć moc
Tak jak mówiłem - ZNLE jest w trakcie prac nad 4-osiówką, ale jak ona będzie wyglądać i do jakich celów (P/U/T), a przede wszystkim - kiedy - tego nie wiem. Pozostaje nam czekać. Budowa lokomotywy nie jest taka prosta jak się niektórym wydaje
Z tego co pamiętam, to maja pokazać przed końcem roku.
Specyfikacja z jednej z prezentacji o tym projekcie:
Bo'Bo'
P=4400kW
m=80t
v_max=220km/h
Niektóre reklamy ZNLE w RK miały już to pudło pokazanie wraz z dragonem, z wizualizacji takie extra.
Ktoś też narzekał gdzieś że moc dragona jest za mała. Vectron ma 5,2MW a dragon 5MW. Poza tym jak jeden silnik padnie to w dragonie masz dalej 4,1MW, a Vectron ma 3,9. Znaczny problem.
ZNLE zaadaptowało ten projekt, ale nie muszą robić tego samego z tymi samymi założeniami. Równie dobrze mógłby powstać lok uniwersalny lub towarowy na jednej konstrukcji, tak jak to robi Siemens/Bombardier...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum