Skoro chcą zamknąć Legnica-Żary i Ruszów-Węgliniec to w takim razie którędy będzie będzie jeździł EC Wawel??? Chyba że ten pociąg też chcą spisać na straty
No EC Wawel to juz od tego rozkladu mial jezdzic przez Horke, i chyba 1,5 godziny szybciej...
A swoją drogą skoro linia Jelenia Góra-Lwówek Śląski, została tak zdegradoana, to jednak szynobusy sa134(70 ton) i sa135 (50 ton) nie są wcale takie lekkie i dewastują torowiska?
Czeski motrorak ma 19 ton i jakos chyba lepiej jest z tymi torowiskami....
Skoro chcą zamknąć Legnica-Żary i Ruszów-Węgliniec to w takim razie którędy będzie będzie jeździł EC Wawel??? Chyba że ten pociąg też chcą spisać na straty
Można jechać przez Horkę prosto z Węglińca, ewentualnie przez Zgorzelec - Gorlitz - Cottbus i ta druga trasa byłaby najbardziej sensowna, bo Gorlitz nie ma bezpośredniego połączenia z Berlinem.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
EC Wawel przez Zgorzelec-Gorlitz - jak dla mnie pomysł świetny.
Po pierwsze zmodernizowany odcinek Węgliniec-Zgorzelec byłby wreszcie wykorzystany, po drugie bezpośrednie połączenie Krakowa ze Zgorzelcem by się sprzydało, co prawda drogim EC, ale zawsze coś, a po trzecie tak jak wspomniała @Noema niemiecki Gorlitz zyskałby bezpośrednie połączenie ze stolicą.
Mnie osobiście takie połączenie by pasowało, ale to tak już na marginesie bo nie mam zwyczaju pisać postów na forum stricte pod siebie i uprawiać prywaty
W DZPR i IZ Wrocław ludzie ćwierkają że na całym Dolnymśląsku od marca ma wylecieć ok 70 pociągów. Także jakaś prawda jest że Lubań - Węgliniec może zniknąć.
Rzeczywiście może do tego dojść .
Co niektóre związki zawodowe z PR Wrocław mają już taką informację na piśmie.
Może niedługo zostanie to upublicznione.
Dolnoślązak, nie będzie aż tak źle owszem część pociągów wylatuje z rozkładu ale w ich miejsce będą uruchomione nowe. W przypadku Lubańskiej porostu wejdzie korekta która miała zostać wprowadzona w czerwcu. Nie mniej przyspieszenie wdrożenia zmian spowodowało że zmienia się zamówienie i stąd przewoźnicy musieli poskładać rezygnacje na niektóre pociągi. W PLK jest jeszcze sporo zamówień dla których jeszcze nie zostały sporządzone wykresy ruchu i rozkłady. Pożyjemy zobaczymy co będzie i jak będzie.
Nie wiem czy się nie mylę, ale z Waszych informacji wywnioskowałem że już od marca, a nie jak wcześniej było planowane od czerwca znikną bezpośrednie pociągi Wrocław-Jelenia Góra przez Węgliniec.
Dolnoślązak, nie siej paniki. Żadne połączenia nie znikną, będą tylko przegrupowane, tzn. część pracy przewozowej przejmą KD kosztem PR.
Obecnie w KD jest spory przerost zatrudnienia wśród konduktorów, bo biurwiczna sitwa zatrudnia swoich pociotów i znajomych bez opamiętania, więc szuka się dla nich zajęcia. Dziś np. w szynobusie jeżdżącym na trasie Zgorzelec - Węgliniec było dwóch konduktorów - tak mi doniosła siostra, a ja rodzonej siostrze wierzę. Przy tak mizernej frekwencji jeden się nudzi, więc po co ich aż dwóch? Żeby ludzie godziny wyrobili?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema tylko dlaczego UMWD tak miesza w rozkładach na DŚ na niekorzyść pasażerów,dlaczego wprowadzane są co 3 m-ce zmiany ,które przewracają go do góry nogami.
Robikon, bo kolej nie jest dla pasażera, tylko pasażer jest dla kolei. Niebawem całkowicie zostanie rozłożony na łopatki rozkład jazdy na linii lubańskiej. Znikną bezpośrednie pociągi Wrocław - Węgliniec - Jelenia Góra i będą przymusowe przesiadki (nie zawsze dogodne!) w Lubaniu. Nie robi się tego dla dobra pasażera, czy nawet z oszczędności. Robi się tak tylko dlatego, żeby zwiększyć pracę przewozową KD i by mieć pretekst, by władować w tę spółkę więcej dotacji. A że część ludzi oleje kolej, bo pasażer jest uczulony na przesiadki, zwłaszcza na przesiadki zbędne, to już nikogo nie obchodzi. Za kilka miesięcy UTK znów ogłosi, że największy spadek liczby pasażerów w skali kraju nastąpił ponownie na Dolnym Śląsku. Winny będzie mityczny kryzys. Ale beton KD pochwali się, że im nie spadło tylko wzrosło. A że kosztem PR, o tym nikt się nie zająknie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema tylko dlaczego to nie dociera do naszych specjalistów z UMWD i dlaczego nie odpowiadają za to co robią.Chyba,że UMWD ma za dużo kasy w budżecie na takie fanaberie rozkładowe i dlaczego nie stosuje się tego co zostało sprawdzone i dlaczego zajmują się ekonomiści, którzy nie mają pojęcia o kolei.
[ Dodano: 06-02-2011, 21:54 ]
Mam tylko pytanie dlaczego zamawia się taki byle jaki rozkład a później za niego się nie płaci albo poprzez korekty szuka się oszczędności.
Robikon, mnie nie pytaj. Ja na PO nie głosowałam. A to PO rządzi drugą kadencję na Dolnym Śląsku. Niech głos w dyskusji zabiorą tzw. lemingi i młodzi wykształceni z dużych miast, czyli elektorat PO.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli faktycznie zamknęliby obe linie łączące Żary z Dolnym Śląskie to de facto oznaczałoby to koniec kolei w Żarach i Żaganiu. Widać, że wszystko kierują wyłącznie na połączenie ze sobą dużych miast i obsługa tylko tych rentownych, pospiesznych połączeń. Krok po kroczku i niestety do tego dojdzie jak widać. A powiat żarski i żagański razem to prawie 200 000 osób... Brak połączenia kolejowego na Wrocław to super czytelny scenariusz dla PKS - ogromny wzrost liczby pasażerów, brak konkurencji, ciągłe podnoszenie cen biletów... I np. dla studentów podróż do Wrocławia (a studiuje tam ogromna większość absolwentów z tego regionu) podrożałaby nawet 3 krotnie pewnie w stosunku do kolei... Smutne to wszystko, a jeśli faktycznie PLK będzie szantażował urząd woj. lubuskiego zamknięciem trasy... to ją zamknie bo niestety ale dla tego województwa liczy się tylko Gorzów i Zielona Góra, a cała reszta bardzo po łebkach traktowana co odowadniali nie raz.
UMWD - 09:33 07.02.2011 W ramach 1. rocznej korekty rozkładu jazdy nie planuje się odwoływania pociągów. Niektóre z pociągów mogą zostać uruchomione w zmienionym zestawieniu, relacji lub terminie, ale nie planuje się odwoływania pociągów, oprócz tych pociągów, które już są zawieszone z powodu trudności taborowych Przewoźników.
Link do powyższego komentarza: http://www.koleje.dolnyslask.pl/aktualnosc/wojewodztwo-dolnoslaskie-wspolpracuje-z-pkp-plk-467/
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum