Bolko ma wysoka frekwencje. Wiec dlaczego na tak dlugiej trasie nie jezdzi sklad wagonowy a w zamian kibel jezdzilby np na IR Merkury.
Wybaczcie brak polskich znakow ale cos mi z klawiatura sie stalo ze mam zupelnie poprzestawiana interpunkcje i nie moge zrobic zadnych znakow diakrytycznych.
Moim zdaniem PRy przy okazji modernizacji kibli powinni wstawić do nich wygodne fotele (takie jakie są w bezprzedziałowych wagonach) dla potrzeb IR, wtedy komfort podróży znacznie by się zwiększył.
Hmm... ale w EZT można spotkać takie "wygodne" fotele, często jest to układy 2 siedzenia po prawej i 1 po lewej. Siedzenia jakby to było IC. Ostatnio zdarzyło mi się taką jednostką jechać z Katowic do Częstochowy. Nie wiem skąd oni mają takie składy, nie wiem też jak one się "fachowo" nazywają, ale idealnie nadałyby się na długie IR, wtedy nie trzeba by było starać się o składy wagonowe.
Niemniej pierwszego dnia jak ludzie zobaczą, że do Warszawy pojadą taką jednostką to nieźle się zdenerwują.
@Lil_Peter
W jednostkach ED72 i niektórych EN57 jest jeden przedział kl.1 i pewnie w takim jechałeś.
Tego typu fotele powinni zamontować w całych EZT jeżdżących w kategorii IR, przynajmniej tych na najdłuższych trasach. Myślę że wtedy IR zdobyłoby jeszcze większą popularność.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-02-2011, 10:28
Wystarczyłoby, gdyby pociągi interREGIO były obsługiwane przez jednostki z takimi siedzeniami: CLICK, lubię ten typ siedzeń, są na prawdę wygodne. Często można je spotkać w jednostkach z klasą 1, aczkolwiek nie zawsze jest to regułą (przynajmniej u nas w ŚZPR).
@ mk1992 - ten typ siedzeń był swego czasu dość często spotykany w IR Śląsk, przyznam, że w miarę wygodne te siedzenia, ale dość niepopularne, rzadko spotykane.
W krakowskim ZPR jest kilka jednostek z tego typu siedzeniami (w tym co najmniej jedna EN71), ale ostatnio są coraz rzadziej widziane, a szkoda. Na IR obsługiwanych przez krakowski tabor jeżdżą głównie skajowe kible. Najgorzej jednak jest z IR "Reymont" i "Semafor" Kraków-Łódź gdzie dość często pojawiają się plastiki, a to jest już żenujące. O ile się nie mylę to te pociągi obsługiwane są łódzkimi jednostkami.
Prowadzone jest wagonami dlatego, że ma obieg z Portowcem i PR nie muszą na to połączenie przeznaczać kolejnego kibla, który z powodzeniem może jeździć w WLKP, gdzie są braki taborowe.
jednostki z takimi siedzeniami: CLICK. Często można je spotkać w jednostkach z klasą 1, aczkolwiek nie zawsze jest to regułą (przynajmniej u nas w ŚZPR).
EZT z tego typu siedzeniami zaczęły wyjeżdżać na trasy po naprawach okresowych w roku 1993. EN57 były wówczas przystosowywane w ten sposób do obsługi pociągów pospiesznych. Katowice miały w obsłudze m.in. pociąg pospieszny "Ornak" relacji Katowice-Zakopane. Wówczas codzienny, na dwóch EN57. Jednostki te posiadały zmienione malowanie: Wiśniowe z kremowym pasem i drzwiami. Niektóre posiadały przedział klasy 1.
Lok. Katowice puszczała je też na trasy podmiejskie, gdy stały jako "wolne".
EZT z tymi siedzeniami bez przedziału klasy 1 (tylko 2 kl):
EN57-1035
EZT z tymi siedzeniami z przedziałem klasy 1:
EN57-1386
EN57-1752
EN57-1822
EN57-1823
EZT z tradycyjnymi siedzeniami (chyba derma), tylko 2 klasa ale w malowaniu j.w.:
EN57-1310
EN57-1545
Po 2004 w trakcie napraw w ZNTK EZT te zaczęły dostawać standardowe barwy, jak pozostałe EZT. Co jedynie te z klasą pierwszą w członie rozrządczym posiadają żółty pasek u góry.
Lok. Kraków Prokocim w 1993 dostała po naprawach EZT EN57 z tego typu "wygodnymi" siedzeniami, tylko klasa 2, z nowym malowaniem ( czoła członów rozrządczych i drzwi zewn. dla pasażerów czerwone, pas w okolicy okien ciemno niebiesko, pod nim biały, pod nim jasno niebieski i ciemno niebieski):
EN57-1050,
EN57-1074
EN57-1080
EN57-1114
Jednostki te solo obsługiwały poc. posp. "Wanda" i "Karolinka" rel. Kraków-Katowice-Kraków, Katowice-Kraków-Katowice. W lok. Prokocim mieli wtedy też ED72-012, 013, 014. Po reorganizacji struktur w lipcu 1997 i powstaniu CM Kraków EZT zaczęły jeździć na różnych pospiesznych obsługiwanych przez EZT z CM Kraków.
Co do jednego EN71 to został on w 1992 lun `93 w czasie naprawy wyposażony w przedział klasy pierwszej zrobiony w ten sam styl co w produkowanych wtedy ED72, klasa 2 została wyposażona w siedzenia jak w.w.
EN71-07 do dziś jeździ z takim wyposażeniem. Początkowo miał malowanie czerwono-białe zapoczątkowane przez EZT z Suchej, potem przejęte (z małą modyfikacją na czole) przez SKM Trójmiasto. W późniejszym okresie EZT ten miał malowanie identyczne, jak ED72 (czerwone z żółtą "strzałą"). W 2004 lub 2005 podczas rewizji dostał to zmodyfikowane "bydgoskie". Od początku jeździł solo, w parze z innymi EZT EN71 (tylko przemalowanymi) na pośpiechach uruchamianych przez Suchą typu: Rysy, Giewont, Kasprowy. W między czasie do Suchej przybyły ED72-001, 002 itp potem zastąpione przez ED72-008,009,010,011 (niższe numery "wykoptowali" na Północ kraju). Po reorganizacji w 1997r. EZT ten został przejęty przez CM Kraków i rotacyjnie pojawiał się na różnych pospiesznych obsługiwanych przez zakład. Po 2004 pojawiał się na różnych składach w tym i zwykłych osobowych. Obecnie często na IR go widać.
Te "przemalowane" EN71 z Suchej Beskidzkiej: 08, 18, 37. To tyle co z pamięci mogę wypisać i jestem pewien ich. W środku były to standardowe kible z dermą. Wraz z dostawą kolejnych ED72 z PaFaWagu do Suchej jednostki te w trakcie kolejnych napraw traciły wyróżniające je malowanie na rzecz standardowego.
Drugą jednostką z tego typu, wygodnymi siedzeniami była EN71-043 z lok. Wrocław Główny
Nie miała klasy pierwszej ale miała te siedzenia i malowanie białe z jasno niebieskimi wzorami (?).
Obsługiwała solo posp. Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna
Swoje jednostki z odmiennym malowaniem, wygodniejszymi siedzeniami, niektóre z przedziałami klasy 1 miały też lok: Warszawa Grochów (do obsługi posp. Warszawa-Kielce), Toruń, Szczecin Wzg. Hetm, Gdynia Cisowa, Sochaczew, itp...
Było tego po Polsce, a także i "przemalowanki" z standardowym (derma) wnętrzem.
Obecnie EN57-1080 i EN57-1114 przeszły na stan PR Rzeszów, więc w Krakowie ubyło nam "wygodniejszych" EZT.
Jako ciekawostka:
EN57-001 jako NIE SPRAWNA (OG) została także przepisana na stan PR Rzeszów
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-02-2011, 15:55
NS napisał/a:
EN57-001 jako NIE SPRAWNA (OG) została także przepisana na stan PR Rzeszów
I chyba jako jedyna w Polsce posiada jeszcze unikatowe malowanie (góra żółta, dół niebieski)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum