Wysłany: 15-02-2011, 13:17 Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR
Związkowcy chcą wydłużenia relacji IR "Galicja"
MOZ ZZ "Kontra" zwrócił się z prośbą do prezes Przewozów Regionalnych Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski z propozycją zmiany kursowania pociągu interREGIO "Galicja" relacji Wrocław Główny - Rzeszów - Wrocław Główny w okresie wakacji oraz w pozostałym terminie z możliwością wprowadzenia zmian od 23 czerwca 2001 r. lub najbliższego możliwego terminu.
"Nasza propozycja miałaby dotyczyć wydłużenia relacji pociągów nr 63124/5, 36120/1 do i ze stacji Jelenia Góra. Na odcinku Jelenia Góra - Wrocław Gł. - Jelenia Góra pociąg nr 63124/5 / 36120/1 kursowałby jako pociąg przyspieszony z postojami na stacjach Janowice Wielkie, Marciszów, Sędzisław, Boguszów Gorce, Wałbrzych Główny, Wałbrzych Miasto, Świebodzice, Jaworzyna Śląska, Żarów, Kąty Wrocławskie. Nasza propozycja wynika z braku bezpośredniego połączenia stolicy Karkonoszy oraz ościennych miast z południem oraz z południowo-wschodnią Polską. Zaakceptowana nasza propozycja na pewno pozytywnie wpłynie na mieszkańców tych terenów oraz poprawi atrakcyjność tego pociągu i niewątpliwie wpłynie pozytywnie na zwiększony potok podróżnych i ogólne zadowolenie" - czytamy w piśmie zastępcy przewodniczącego MOZ ZZ "Kontra" Roland Potoczny w liście do prezes PR.
- Wierzymy, że Pani Prezes Spółki "Przewozy Regionalne" zaakceptuje naszą prośbę o wydłużenie relacji pociągu 63124/5 / 36120/1. Wszystko to dla dobra podróżnych i możliwości bezpośredniego połączenia części Dolnego Śląska z południem oraz południowo - wschodnią Polską - dodaje Potoczny.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Lil_Peter, zastanów się co ty piszesz? Debilizmem może być brak dalekobieżnych pociągów . Szlak od Wrocławia Gł. do Jeleniej Góry jest modernizowany . W tym roku przewidziane są dalsze remonty torów.
Dlatego bezpośrednie dalekobieżne pociągi z Jeleniej Góry w Polskę moim zdaniem są potrzebne .
Słuchaj, ja nie jestem jakimś szajbniętym MK, który chce wszystkiego wszędzie. Patrzę na to troche chłodno. Piszesz, że szlak jest modernizowany, no własnie. JEST modernizowany, a nie ZMODERNIZOWANY. Jak jesteś z tych okolic, to doskonale się pewnie orietnujesz, że są tam ograniczenia do 30km/h, więć ciężko mówić tu o jakimś mega zaawansowaniu prac.
To, że bezpośrednie, dalekobieżne połączenia do JG są potrzebne, wiem. Tylko nie w obecnych warunkach. Nie będą one w ogóle konkurencyjne, wobec innych środków transportu, a dodatkowo będą przynosić straty. Nie tędy droga...
Jak jesteś z tych okolic, to doskonale się pewnie orietnujesz, że są tam ograniczenia do 30km/h, więć ciężko mówić tu o jakimś mega zaawansowaniu prac.
Lil_Peter, te ograniczenia do 30 km/h. są spowodowane nie tylko fatalnym stanem infrastruktury kolejowej, ale również, a może przede wszystkim kursowaniem na linii 274 ciężkich pociągów towarowych Spółki Cargo i przewoźników prywatnych, jak również montowaniem na przejazdach kategorii "D" rogatek, czy półrogatek.
Widać to gołym okiem jak się jedzie, a ma być jeszcze lepiej .
W przypadku tej linii akurat jedyną formą połączenia powinny być pociągi dalekobieżne uruchamiane między Jelenią Górą a Wrocławiem w taryfie REGIO - dlaczego ?! Ano dlatego, że z pociągów regionalnych nikt w komunikacji między Jelenią Górą a Wrocławiem nie korzysta, garstka pasażerów korzysta z pociągów w krótszych relacjach na tej trasie np w komunikacji między Marciszowem a Jelenią Górą Wałbrzychem a Boguszowem itp. itd.
A np. jeżeli pasażer ma jechać do Krakowa, przychodzi na dworzec patrzy na rozkład i widzi że pociąg ma o 7:30 i na miejscu będzie o 15:30 to przejazd tym fatalnym odcinkiem nie będzie miał dla niego znaczenia gdyż będzie wiedział że i tak mimo to za te osiem godzin będzie na miejscu. Warto zatem wydłużać wszystko to co zaczyna bieg w Jeleniej Górze a kończy we Wrocławiu do Łodzi / Częstochowy czy Katowic, bo to się po prostu opłaci.
Post zmoderowano. Opamiętaj się na przyszłość z takimi uwagami, bo poleci ostrzeżenie.
Dopóki nie zrobią remontu na linii do Jeleniej będę dalej stać na stanowisku, że wszelkie wydłużenia tam pociągów to totalny debilizm.
Mylisz się, bo przy tak marnej szlakowej tylko pociągi dalekobieżne mają sens. Lokalkami nikt tam nie jeździ (no, prawie nikt), ale z pociągów dalekobieżnych korzystają turyści, bo przypominam, że Jelenia Góra to Karkonosze, najwyższe pasmo Sudetów.
Idąc tokiem twojego rozumowania, należałoby polikwidować pociągi w Tatry, bo przecież na zakopiance pociągi też snują się z "zawrotną" prędkością, a busów na trasie Zakopane - Kraków jest od zatrzęsienia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie chce mi się polemizować z "wszechwiedzącymi ekonomo-ekspertami" jak Lil_Peter, trzymam się od takich ludzi jak najdalej bo na pustą, bez celową polemikę szkoda mi czasu i nerwów ale powiem tylko tyle na początku stycznia miałem okazję skorzystać z dawnych Karkonoszy na odc. Jelenia Góra - Szklarska Poręba, do Górnej dojechały łącznie ze mną 83osoby i nie było wśród nich ani żadnej grupy zorganizowanej ani nawet jednego "szajbniętego MK" :d W Jeleniej Górze było czarno, nie wiem ile dokładnie osób wysiadło bo nie zwracałem wtedy na to uwagi ale w każdy bądź razie dużo i to jeszcze jak na niedziele... No ale przecież w "obecnych warunkach" ten pociąg jak i cały węzeł kolejowy w Jeleniej Górze jest "nie potrzebny, deficytowy..." :d Patologią i prawdziwym debilizmem jest właśnie to że Sudety od czerwca zeszłego roku nie posiadają nawet w terminach, pierwszy raz w historii jakiegokolwiek bezpośredniego połączenia z południem kraju Śląskiem, Małopolską, tego nie usprawiedliwia nic nawet fatalny stan infrastruktury !
Yyy... nie wiem czy rozmawiamy o tej samej JG, ludzi pociągami lokalnymi jeździ tam dużo. Przynajmniej do tej JG, o której ja wiem. Poza tym, JG to nie jest turystyczne miasto. Turystyczne miasta masz nieco dalej. TLK z JG do Wawy, na początkowym odcinku nie jeździ wcale pełna... a co by dopiero tam robił IR... No chyba, że jako osobowy na odcinku JG-Wro.
Lil_Peter - przykład wrocławianina wypowiadającego się na temat Jeleniej Góry. To jest śmieszne, ale zgodzę się, że stan linii 274 jest fatalny. Co do pociągów dalekobieżnych, to tak, jestem za, ale nie w opcji, że pociąg ciągnie do Wro 14 wagonów z czego 3 są zajęte, bo to tylko działa na niekorzyść infrastruktury na tej linii.
Dopóki nie zrobią remontu na linii do Jeleniej będę dalej stać na stanowisku, że wszelkie wydłużenia tam pociągów to totalny debilizm.
Ależ oczywiście. Debilizmem twoim zdaniem powinny być również pociągi na trasach Bydgoszcz<->Gdynia, Warszawa<->Radom/Kielce, Katowice<-> Kraków, bo na tych trasach stan linii jest zły lub bardzo zły. I to ma być czynnik determinujący to, czy dane połączenie jest "debilizmem"?
Zastanów się może nad tym co piszesz. Przypominam, że mając do wyboru szybsze połączenie autobusowe dalekobiezne i wolniejsze kolejowe wielu ludzi i tak wybierze kolejowe ze względu na cenę.
@EN, kojarzysz może ile wagonów ciągnie IR Galicja?
Nie, trasy przytoczone przez Ciebie cieszą sie dużą popularnością, poza tym, to nie są jakieś linie drugorzędnego znaczenia, więc tam ruch też nie jest zagrożony.
@EN - Wg Ciebie, skoro jestem z Wrocławia, pozwala mi tylko na pisanie wiadomości odnośnie Wrocławia?
Lil_Peter, Więc uważasz że linia do Jeleniej Góry - obsługująca bagatela ok 500 tys. z 34 mln populacji kraju jest linia drugorzędną -POGRATULOWAĆ !!!
Jak byś był Wrocławia to wiedziałbyś że pociągi odjeżdżające z dworca głównego w kierunku Jaworzyny i Wałbrzycha odjeżdżają pełne! Ja też mogę napisać w profilu że jestem z Warszawy i pisać o całym kraju co mi się rzewnie podoba! Lepiej uważaj bo przyjrzę się lepiej pociągom jeżdżącym do Myszkowa
Więc uważasz że linia do Jeleniej Góry - obsługująca bagatela ok 500 tys. z 34 mln populacji kraju jest linia drugorzędną -POGRATULOWAĆ !!!
Jelenia Góra nie ma nawet 100tys. mieszkańców. Więc ciekaw jestem skąd bierzesz te 500, chyba, że wliczasz w to jakiś Zgorzelec, Legnicę...
Bonifas napisał/a:
Jak byś był Wrocławia to wiedziałbyś że pociągi odjeżdżające z dworca głównego w kierunku Jaworzyny i Wałbrzycha odjeżdżają pełne!
Przecież napisałem, że osobowe jeżdżą obłożone. To Ty napisałeś:
Bonifas napisał/a:
(...)z pociągów regionalnych nikt w komunikacji między Jelenią Górą a Wrocławiem nie korzysta, garstka pasażerów korzysta z pociągów w krótszych relacjach na tej trasie np w komunikacji między Marciszowem a Jelenią Górą Wałbrzychem a Boguszowem itp. itd.
więc...
Bonifas napisał/a:
Ja też mogę napisać w profilu że jestem z Warszawy i pisać o całym kraju co mi się rzewnie podoba!
A co ma piernik do wiatraka?!
Bonifas napisał/a:
Lepiej uważaj bo przyjrzę się lepiej pociągom jeżdżącym do Myszkowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum