Moze daloby sie z jakas petycja wyjsc zeby zrobic taki pociag interregio czy inny z Kostrzyna do Gdyni lub nawet dalej gdzies w Mazury:P na próbę.Zeby sprawdzic jakie mialby powodzenie.Przeciez po drodze jest Gorzow ,Piła. duze miasta a z tego co widze w tabeli predkosci na tej trasie jest tylko jedno ograniczenie do 40 km/h na odcinku niecalego kilometra.Reszta to 60-100 km/h.Na podstawie tabel można obliczyć, że pociąg na pokonanie trasy Tczew - Kostrzyn o dystansie 340 km do polsko-niemieckiej granicy (z uwzględnieniem 36 minutowego postoju na stacjach pośrednich) potrzebuje 5 godzin 4 minut a mozna to jeszcze zmniejszyc poprzez zniesienie ograniczen predkosci.
Przetarg na studium wykonalności modernizacji odcinka Gorzów - Krzyż
PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż".
Studium powinno obejmować oddzielnie dwa odcinki: Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż (granica województwa lubuskiego km 240,000).
Studium powinno obejmować (oddzielnie dla każdego odcinka) m.in.: prognozy społeczno-gospodarcze, analizę stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, analizę środowiskową, analizę CBA, wybór wariantu modernizacji linii, raporty oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych wykonania robót budowlanych w cyklu "projekt i budowa" oraz opracowanie materiałów przetargowych w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych.
Szacunkowa wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Termin składania ofert to 28 lutego, a jedynym kryterium ich oceny będzie cena.
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? To by była bomba. I chyba ostatnia szansa na nią i połączenie Gorzowa z całą siecią. Jak to nie wypali, to już żaden pociąg dalekobieżny do Gorzowa nigdy nie dojedzie. Trzeba to rozdmuchać. Postaram się napisać do lokalnych gazet, posłów, senatorów, itp. Na Gorzów - Krzyż są przecież największe potoki pasażerskie w lubuskiem.
Czy ktoś zna więcej szczegółów ?
Przecież (niestety) Ostbahn jest traktowany jako linia drugiej kategorii. Więc nie wymagaj, aby województwo lubuskie dokładało się do Piła - Krzyż. Jak pretensje to Wielkopolski.
Cała linia tak naprawdę leży w głębokiej dupie. Jak patrzę na archiwalne tabele SRJP to szlag mnie trafia że dziś są jakieś ogryzki i popłuczyny tego co było kiedyś... Tczew - Szczecin przez Chojnice i Szczecinek pod składem z wagonami pierwszej klasy, dziś z dwiema przesiadkami w obskurnych Pesach. Albo Gorzów (Krzyż) - Piła - Chojnice - Tczew pod 4 wagonami w tym 1 pierwsza klasa. A dziś ? Elektryfikacja by pomogła, ale przy okazji by zniszczyła klimat tej linii, no ale lepszy zepsuty klimat niż linia zaorana. Niestety województwo ma wylane w tabor normalny (Fiaty, bipy, bonanzy) i woli inwestować w zasmarkane szynobusy. A kilka dalekobieżnych by się tam przydało pod wagonami, ale niestety fiaty się rżnie na potęgę... szkoda...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie mam pretensji, tylko jaki sens będzie miała elektryfikacja z taką przerwą między Krzyżem a Piłą? Powinno się lubuskie dogadać z wielkopolskim i stworzyć wspólny projekt. Dlaczego Bydgoszcz i Toruń nie mają żadnego połączenia ze Szczecinem? No właśnie przez tę elektryfikacyjną dziurę.
Nie ma połączeń bo w tym zasranym kraju nie idzie zrobić połączenia dalekobieżnego spalinowego lub łączonego. I to jest ta największa porażka. Jak samorządy mają to w dupie to trudno, zrobić ustawę/ dekret i siłą zbudować. Bo zabawy gdzie jedno województwo nie chce przy aprobacie pozostałych to nie ma sensu wtedy takie coś...
Generalnie to jest przykład IMBECYLIZMU ze strony PKP i samorządów. Linia Elbląg - Olsztyn pod drutem a puszczany jest szynobus i można, a dać fiata na krótkim odcinku to już nie można. DNO. Tczew - Kostrzyn zelektryfikować i dać na całej długości dwa tory. Trudno że klimat przepadnie. Wolę żeby jeździły tam elektryki niż żeby za 5 lat po jednym torze jeździły dwie pary zasmarkanych NEWAGów...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Przetarg na studium wykonalności modernizacji odcinka Gorzów - Krzyż
PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania pod nazwą "Modernizacja linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Gorzów Wlkp. - Krzyż".
Studium powinno obejmować oddzielnie dwa odcinki: Gorzów Wlkp. - Strzelce Krajeńskie Wschód oraz Strzelce Krajeńskie Wschód - Krzyż (granica województwa lubuskiego km 240,000).
Studium powinno obejmować (oddzielnie dla każdego odcinka) m.in.: prognozy społeczno-gospodarcze, analizę stanu istniejącej infrastruktury kolejowej, analizę środowiskową, analizę CBA, wybór wariantu modernizacji linii, raporty oddziaływania na środowisko, przygotowanie wniosków o dofinansowanie ze środków unijnych wykonania robót budowlanych w cyklu "projekt i budowa" oraz opracowanie materiałów przetargowych w celu wyłonienia wykonawcy na wykonanie robót budowlanych.
Szacunkowa wartość zamówienia to 1,5 mln zł. Ma ono zostać zrealizowane w ciągu 9 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Termin składania ofert to 28 lutego, a jedynym kryterium ich oceny będzie cena.
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ? To by była bomba. I chyba ostatnia szansa na nią i połączenie Gorzowa z całą siecią. Jak to nie wypali, to już żaden pociąg dalekobieżny do Gorzowa nigdy nie dojedzie. Trzeba to rozdmuchać. Postaram się napisać do lokalnych gazet, posłów, senatorów, itp. Na Gorzów - Krzyż są przecież największe potoki pasażerskie w lubuskiem.
Czy ktoś zna więcej szczegółów ?
Z tego co mówił prezes PKP PLK na spotkaniu w Zielonej Górze brzmiało to mniej więcej tak, że: jest szansa na pozyskanie pewnej kwoty pieniedzy z unii na modernizację również odcinka Gorzów - Krzyż poprzez dodanie go do juz remontowanego odcinka Kostrzyn-Gorzów. Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów. Na elektryfikację nie możemy liczyć. to nie te kwoty. Poza tym linia ma status drugorzednej.
No to niech dostanie status linii pierwszorzędnej, problemu nie widzę, ekipa z WM15 zalicza sobie szlak i linia dostaje status linii pierwszorzędnej. Wszystko się da...STOP NIEDASIZOWI !!!
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
No to niech dostanie status linii pierwszorzędnej, problemu nie widzę, ekipa z WM15 zalicza sobie szlak i linia dostaje status linii pierwszorzędnej. Wszystko się da...STOP NIEDASIZOWI !!!
Przecież nie twierdze ze sie nie da. Nie znam sie na tym i nie wiem jak sie nadaje status liniom kolejowym. Skoro to takie proste to niech zrobia. jednak jakby linia dostala status pierwszorzednej (co jej sie nalezy) to elektryfikacja musialaby pojsc od Kostrzyna a nie od Gorzowa. Skonczyłby sie problem szynobusów i moze bylby pewien plus tego jak wymuszenie na niemcach elektryfikacji po swojej stronie. Wtedy dopiero mielibysmy magistrale.
Spokojnie, nie cisnę w ciebie ani nie mam do ciebie jakichkolwiek pretensji Cisnę w tych durniów z PKP S.A, PKP PLK, PKP IC, samorządów i wszystkich odpowiedzialnych za taki a nie inny stan rzeczy. I będę cisnął tak długo aż nie wylecę z tego forum, a jak wylecę to będę gdzie indziej mówił jak jest, bo mam dość niszczenia kolei którą budowali nasi rodzice/ dziadkowie a która jest dziś niszczona przez paru bezmózgich tępaków. Jak się nie da to niech się zrobi żeby się dało.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Ciekawe co oznacza "wybór wariantu modernizacji linii" ? Czyżby w grę wchodziła elektryfikacja ?
Raczej nie. Najpewniej będzie to SRK, rogatki automatyczne z TOPami, remonty poszczególnych odcinków torów, na których są ograniczenia wprowadzone - np. wyboczenie torów w Starych bielicach, które kiedyś było na wjeździe od Drezdenka, Wos w Kurowie, Santoku, Górki też chyba coś mają. Zapomnijcie o jakimkolwiek drucie. To będzie raczej rewitalizacja z podwyższeniem szlakowej dla SZT, bo jeśli tego nie zrobią to w dalszej perspektywie może czekać na już 80km/h ;]
(...)Zbigniew Szafrański dodał, że niedawno PKP PLK otrzymała wniosek od Zarządu Województwa Lubuskiego o rozszerzenie zakresu projektu i pociągnięcie go jeszcze od Gorzowa Wielkopolskiego do Krzyża. Wniosek wpłynął w z tym, że w kasie województwa pojawiły się oszczędności w projektach realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego, jak również dzięki temu, że te województwa, które sprawnie wykorzystują środki unijne mają możliwość pozyskania dodatkowych pieniędzy z tzw. Krajowej Rezerwy Wykonania. - My to w tej chwili poważnie rozważamy. Ponieważ to nie jest taka kompleksowa modernizacja linii kolejowej, która trwa przez kilka lat, bo te które robimy na głównych ciągach to jest właściwie odbudowa linii od podstaw, to jest to wykonalne w czasie. Bo musimy te projekty zakończyć i rozliczyć do roku 2015. Także myślę, że bardzo przychylnie na tę inicjatywę władz województwa spojrzymy – zadeklarował.(...)
Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów.
A czy w ogóle zaczęli już remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ? I czy ktoś wie jakie konkretnie wykonają tam prace?
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Chodzi o to zeby zrobią całą linię Kostrzyn Krzyż za jednym zamachem.Czyli jak skonczą odcinek do Gorzowa to przeniosą sie odrazu na Gorzów Krzyż. Spieszą sie zeby pozyskac kasę zanim skonczą odcinek Kostrzyn-Gorzów.
A czy w ogóle zaczęli już remont odcinka Kostrzyn - Gorzów ? I czy ktoś wie jakie konkretnie wykonają tam prace?
Prace obejmują wymiane podkladów na odcinku 10 km w sumie,9 rozjazdów, remont 3 peronow, kilka wiat na przystankach, instalacje windy w Gorzowie i oswietlenie niektórych peronów i przystanków. Prace trwają. Zrobiony jest juz odcinek od granicy do Kostrzyna, od Kamienia Małego do Witnicy praktycznie nie ma jednego toru. W Gorzowie tez widziałem jak wymieniali kilkanascie podkladów. W Kostrzynie tez praca wre. Zabierają sie juz za perony powoli. Szynobus wyjezdzajac z Kostrzyna omija główne tory jadąc po bocznych dlatego ze główne są rozebrane a na miejscu toru stoja koparki. xD.To tyle wiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum