Ano mają i potrafią produkować szybsze już od dawna ale specyfika ich linii powoduje że produkują to co najlepiej spełnia ich potrzeby.Poza tym wiedzą że my mamy zajefajne doświadczenia w dostosowaniu ich "Bobin" do zwiększonej prędkości...To taki polski chocholi taniec - na "już" potrzebujemy szybkich lokomotyw pasażerskich a nasz przemysł tworzy skąd inąd bardzo ciekawego Dragona ale do ciężkiego ruchu towarowego.No dobra Smok się oby sprawdził ale co z ruchem pasażerskim ? Skoro zrobiliśmy krok i obracamy czeskimi loczkami to może idźmy dalej i weźmy na testy nówki serii 380 które już w założeniu mogą być dostosowane do naszych warunków - SHP itd. ? Zdaje się że cenowo byłyby konkurencyjne w stosunku do niemieckich konstrukcji.Czesi nie urwali się z choinki ,oni już od 1987r rozwijali taką konstrukcję zwaną u nich jako lok III generacji przyjętą jako "seria" 169.001-5.To jest takie netowe rozważanie bo ile jeszcze k..wa trzeba czekać żeby nasz przemysł dał polskim przewoźnikom wartościową pasażerską lokomotywę o rozwiązaniach co najmniej na poziomie zachodnich ???" Warto może dodać że czeskie firmy z powodzeniem dostarczają ważne części do najnowszych serii lokomotyw francuskich.....
Czesi mają nową lokomotywę 380: http://cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_380 która jest 3 systemowa 3, 15, 25, ma Vmax 220 i 6000 kW mocy to odpowiednik Husarza, na pewno tańszy i na prewno dostosowany do warunków a nie że lokomotywa to nie pług śnieżny.
Na Bohumin - Praga w pociągach IC najczęściej widać oporowe lokomotywy na 3kV serii 151 mające Vmax 160 i 4000kW mocy, są one ulepszoną lokomotywą 150 (robiona od 1978) która miała 140 ale z dopuszczeniem tylko 120. Jest też wersja tych lokomotyw na 3 kV / 25kV i Vmax 160 o oznaczeniu 350 jednak wszystkie posiada Słowacja.
Natomiast seria lokomotyw typu Kasia, Basia itd. mająca ponad 3000 kW z rozruchem impulsowym ma bardzo wiele wariantów, w tym wariant wielosystemowy z Vmax 160.
Seria, napięcie, moc, prędkość max, ilość wyprodukowanych sztuk:
162 - 3 kv - 3 480 kW - 140 km/h - 60
163 - 3 kv - 3 480 kW - 120 km/h - 147
263 - 25 kv - 3 060 kW - 140 km/h - 12 (napięcie 25Kv używane na południu Słowacji i Czech)
362 - 3 kv / 25 kv - 3 060 kW - 140 km/h - 48
363 - 3 kv / 25 kv - 3 480 kW / 3 060 kW - 120 km/h - 181
371 - 3 kv / 15 kv - 3 080 kW - 160 km/h - 7 (modernizowane do Vmax 160 w latach 90)
372 - 3 kv / 15 kv - 3 080 kW - 120 km/h - 35 (Część posiada DB jako seria 180)
Więc teoretycznie można by od nich kupić trochę i zmodernizować u nich na 160.
Źródło danych szczegółowych: Własne wiadomości + cs.wikipedia.org
Jeśli chodzi o wózki to model na 140 w porównaniu z modelem na 120 ma dodatkowy poziomy amortyzator, i widać trochę inne smarowanie. wersji na 160, niestety nie mam zdjęć.
Tak , jeszcze bym dodał dla zainteresowanych czeski "Atlas Vozidel 1.dil" wszystkie lokomotywy elektryczne jakie produkowali,dane,nazwy potoczne itd. miękka obwoluta oraz "Atlas Vozidel 2.dil wszystkie loki spalinowe i jak wyżej obwoluta twarda dużo danych.Sporo zdjęć w obu publikacjach.Ja obie upolowałem po długim i cierpliwym czekaniu na Allegro po niedużych pieniądzach rzędu kilkudziesięciu złotych.Na stronie Rynek Kolejowy jest odnośnik do polskiego wydawcy Eurosprinter gdzie jest za 65 złotych "Maly Atlas Lokomotiv 2011" juz z serią 380/381 i zdjęciami.Tam maja sporo fajnych książek i albumów.Tylko te ceny
Że co ? A jakim cudem ciekawe czy Czesi wiedzą o tym, że muszą codzień przysłać kilka loków do obsługi łódzkich TLK. Śkoda będzie jeżdziła na jednym obiegu.
Oni ich nie przysyłają. One stały do tej pory w nocy na torach postojowych Kraków Płaszów i Kraków Główny. Z moich obserwacji wynikało też że częściej jeździły do i z Wrocławia niż do Czech. Po prostu IC sobie te loki ma, i od dawna je trzyma u nas. Jest ich dużo więcej niż potrzeba na pociągi do Czech. natomiast w Pradze widziałem EU07. Więc oni mają parę naszych w zamian.
Nie wprowadzaj w błąd. Jeżeli stała to jedna na 36104. A tak to w nocy jeżdżą. W dzień stoi w Krakowie Głównym jedna lub dwie. Na 34100 i 36108.
Jeszcze na Łodziach dadzą w dupę. Wystarczy napięcie w sieci powyżej 3600 V...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum