Właśnie słoniem nazwali Czesi jednostkę 471 która jest duża bo piętrowa i nie do ekspresów tylko do pociągów podmiejskich. Tam to pasuje. A jak się ma słoń do lokomotywy, która będzie po CMK ciąć 200 km/h ?? Dragon brzmi groźnie i pasuje do towarów, ale gdyby nazwa decydowała to kto kupiłby jakiegoś "Słonia" do ciągnięcia ekspresów ?? Oczywiście nazwa nie decyduje, ale jakiś cel marketingowy wymyślania nazwy jest, więc ta jest zła.
No fakt nazwa elephant kompletnie nie pasuje do tego loka:/
W kazdym razie jezeli dane techniczne bédá obiecujáce to do szczéscia bedzie mi brakowalo lekkiej uniwersalnej polskiej lokomotywy spalinowej bo-bo.
Dragon-widomo towary co-co
Newag 311-ciezkie towary-spalinowa co-co
Elephant zastápi wszytkie 7,8, i 9 i bedzie uniwersalnym elektrowozem bo-bo
no i wlasnie przydalby sie jakis odpowiednik herculesa bo-bo-jakas uniwersalna spalinówka-Jak myslicie?
Oczywiście, że by się przydała uniwersalna spalinówka. Są całe Mazury, jest Podsudecka Magistrala, rejony Kościerzyny, Zamość, koło Poznania pełno Dieslowych szlaków. Czy te rejony mają być na zawsze skazane na szynobusik i nic poza tym ? A jeśli coś więcej to jedynie jakiś jeden sezonowy TLK uruchomiony z wielką łaską ???
Bardi78, ale jeśli wliczasz 311D to dlaczego nie 6Dg PKP Cargo SM42-12xx. Po małych kosmetycznych poprawkach mamy SU42. I wszyscy byliby szczęśliwi, stonek w PRach tłum, a w icku chyba tylko fioletowe na manewrach są? Chyba ruchu nie prowadzą?
Raczej chodzi o odpowiednik SU46. 6Dg nie da rady pociągnąć po dieslowym szlaku 12 wagonów. Ja rozumiem, że aktualnie nie ma takich składów nawet na elektrycznych, ale kiedyś były zarówno na elektrycznych jak i dieslowych. Kto wie co będzie za parę lat, bo jak komuś w końcu opchną naszą kolej, to ten ktoś będzie myślał racjonalnie i może kiedyś przywróci jej świetność.
Co by się chciało, a co może być to niestety spora różnica.
IC ma SU42 i jak trzeba, to jadą dwie razem. SU46 nie ma, a Cargo nie za bardzo chce je wynajmować odpowiednio tanio dla IC.
Hm w zasadzie tak ale mysle bardziej o zupelnie nowej konstrukcji i np.aby oszczédzic koszty jezeli elephant okaze sie dobrá konstrukcjá to zrobic tak jak bombardier w traxxie i zmienic jedynie napéd z elektrycznego na spalinowy a zostawic budé,rame,zawieszenie,kabiny itp...
Nie oszukujmy sié 6dg z calym szacunkiem ma zbyt malá predkosc max(90km/h) i niezbyt jest konstrukcjá stworzoná do pasazerskich skladów...z punktu widzenia maszynisty widocznosc do przodu nigdy nie bédzie taka jak w zwyklych lokach.
[...] zrobic tak jak bombardier w traxxie i zmienic jedynie napéd z elektrycznego na spalinowy a zostawic budé,rame,zawieszenie,kabiny itp...
A jakie może być zapotrzebowanie na takie lokomotywy? Chyba jednak nie za duże. TRAXX DE powstał raczej z myślą o rynku towarowych, choć w Niemczech jest podstawą pociągów Arrivy na liniach spalinowych.
W Polsce nadal nie mamy nowych konstrukcji z napędem spalinowo-elektrycznym, zarówno w lokomotywach, jak i SZT. W przypadku takiego GTW można próbować połączyć SZT i EZT, które na części trasy mogą jechać wspólnie, a potem każdy w swoją stronę.
U nas wciąż w SZT królują przekładnie hydrokinetyczne lub hydromechaniczne.
Co by się chciało, a co może być to niestety spora różnica.
IC ma SU42 i jak trzeba, to jadą dwie razem. SU46 nie ma, a Cargo nie za bardzo chce je wynajmować odpowiednio tanio dla IC.
Darku IC nie ma SU42 a ma SM42 przynajmniej takowe ciagają składy do Helu a Jantara nawet dwie SM42.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
.......
U nas wciąż w SZT królują przekładnie hydrokinetyczne lub hydromechaniczne.
I efekty jakie sa kazdy widzi. Tymczasem na polnocy za oceanem trudno znalezc samochod z reczna skrzynia biegow. Czasami mysle, ze gdyby do takiego SZT zabrac silnik z byle popularnej mini ciezarowki (pick-up) 6,5L przykladowo, lub autobusu 11L, to by jezdzil lata. Tyczasem ludzie ktory nie maja doswiadczenia probuja odkrywac ameryke od nowa... no i "beret".
Jak inaczej wytlumaczyc ciagle tlumaczenie, ze to prototypy i przekladnia znow sie zepsula, bo tory, bo pogoda, bo lato, bo zima i wogóle, bo mucha wpadla do filtra powietrza (a moze na obraz "Jaśnie Pana...." - Hasek).
SZT / EZT uniwersalny , lub przynajniej kompatybilne sterowanie dla trakcji wielokrotnej bardzo by sie w PL przydalo, na linie czesto przeplatane siecia i postoje grzejne pod siecia, zamiast smrodzenia. Np StWP - Lublin, StWR- Rzeszów. Jednak w perspektywie kreyteruim zasadniczego czyli ceny i wygladu pojazdy, i perspektyw likwidacyjnych, badz tylko kilku kursow na ozdobe to nie ma o czym mówić. SZT / EZT ma być tylko do przecięcia wstegi a potem KKA. Przekładnie moga byc nawet z plastiku.
W tym tygodniu na TVN Turbo w programie "jak to ruszyc"bohaterem programu jest wlasnie Dragon.Program leci do konca tygodnia.Wiecej na stronie z programem tvn turbo.
Jako, że dawno nic nie było o Dragonie, to krótka notatka:
Chwilowo Dragon w weekendy jeździ z beczkami z Wrocławia do Gdańska - Olszynki na całej relacji (normalnie jeździ do Gniezna).
http://www.youtube.com/watch?v=elzYdHGY01g
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum