Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Petycja w sprawie wydłużenia kursowania Regio 90134 i 90149
Autor Wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 03-02-2011, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że nie ma w wekendy połączenia Kościerzyna - Malbork, dwie atrakcyjne turystycznie miejscowości, szczególnie wiosna-lato, długie wekendy, wakacje. Dojazd z Malborka do Gdyni i niezbyt pasujące przesiadki, to pozostaje samochód, a wydaje mi się, że przynajmniej w wekendy od kwietnia do września, powinien być jakiś bezpośredni szynobus czy cokolwiek.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 03-02-2011, 19:59    Odpowiedz z cytatem

A którędy? Via Gdynia- Tczew czy via Czersk-Tczew?

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 03-02-2011, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Kościerzyna-Malbork miałoby sens tylko linią 233, a tej już nie ma na tym świecie Crying or Very sad

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pbialk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lut 2009

PostWysłany: 04-02-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Ale jak skończą remont E65 to aż się prosi o szynobus relacji Chojnice-Kwidzyn via Tczew-Malbork. Nawet nie musiałby ani razu czoła zmieniać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 16-02-2011, 15:21    Odpowiedz z cytatem

Myśle, że wystarczyłoby połączenie Chojnice - Malbork, oraz dogodne przesiadki do Kwidzyna, Grudziądza. Rzeczywiście dziś dojechać z Malborka/Kwidzyna/Sztumu do Chojnic czy Starogardu, to porażka i nie do końca przemyślane skomunikowania w Tczewie i Malborku. Pasażer jak ma jechać z 2 przesiadkami to woli autem a wystarczyły by 2-3 wydłużone składy Chojnice - Tczew do Malborka i dopasowana Ariva na Kwidzyn. Może kiedyś ktos wpadnie na pomysł usprawnienia komunikacji kolejowej wewnątrz województwa?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 20-02-2011, 21:12    Odpowiedz z cytatem

sebek napisał/a:
Myśle, że wystarczyłoby połączenie Chojnice - Malbork, oraz dogodne przesiadki do Kwidzyna, Grudziądza. Rzeczywiście dziś dojechać z Malborka/Kwidzyna/Sztumu do Chojnic czy Starogardu, to porażka i nie do końca przemyślane skomunikowania w Tczewie i Malborku. Pasażer jak ma jechać z 2 przesiadkami to woli autem a wystarczyły by 2-3 wydłużone składy Chojnice - Tczew do Malborka i dopasowana Ariva na Kwidzyn. Może kiedyś ktos wpadnie na pomysł usprawnienia komunikacji kolejowej wewnątrz województwa?

Jeszcze w Tczewie nie jest tak źle, pociągi do Chojnic są dość dobrze skomunikowane, w Malborku Arriva już tak nie (zresztą w Chojnicach też dość kiepsko przypasowane są przyjeżdżające pociągi Arrivy).

Co do tego typu połączeń to wydaje się, że dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w naszym województwie istnieją tylko dwie linie. Kościerzyna - Gdynia Gł. i Gdynia Gł. - Hel. Z takim podejściem "góry", to wątpię w takie coś. W lokalnym radiu ostatnio gościł poseł opowiadając o Pomorskiej Kolei Metropolitarnej. Ma dojść też do remontu odcinka Lipusz - Chojnice, tylko, że to na pewno tak szybko się nie stanie i będzie to pewnie ostatni etap gdzieś za 10 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CowboyFromHell Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lut 2011
Skąd: Wszędzie

PostWysłany: 23-02-2011, 16:02    Odpowiedz z cytatem

Jeśli chodzi o Kwidzyn, to przydałoby się więcej połączeń z tego miasta w inne strony niż tylko Malbork i Grudziądz/Toruń Gł. Jest dużo ludzi z Kwidzyna i okolic, którzy muszą się dostać chociażby w stronę Bydgoszczy czy Olsztyna. Rozwiązaniem tego problemu byłby gruntowny remont i odbudowa dawnej linii na odcinku Prabuty-Kwidzyn-Smętowo, wchodzącej w skład dawnej linii 218 Myślice-Szlachta. Mieszkańcy mieliby alternatywne połączenia z ew. przesiadkami właśnie w stronę Olsztyna od strony Prabut i Bydgoszczy, Inowrocławia czy Poznania od strony Smętowa. Uważam, że Kwidzyn jako węzeł kolejowy został przez PKP i władze województwa zaniedbany, jeśli chodzi o połączenia i komunikację kolejową. Kwidzyn to jest duży ośrodek przemysłowy, działa tu największa fabryka papieru International Paper, która dużo towaru przewozi koleją i właściwie dzięki tej fabryce działa linia Kwidzyn-Prabuty, ponieważ wykorzystuje tę linię do przewozu towarów. Zdaję sobie sprawę, że w związku z nadchodzącym EURO2012 jest wiele ważniejszych projektów, które mają kluczowe znaczenie w obecnej chwili, ale fajnie byłoby, gdyby chociaż władze województwa zainteresowały się sprawą usprawnienia lub przywrócenia do działalności niektórych węzłów kolejowych takich jak właśnie Kwidzyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mestwin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2010
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 23-02-2011, 18:52    Odpowiedz z cytatem

Wracając do tego, d czago zacząłem wątek, czyli do petycji: jak się łatwo można było domyślić, (prawie) w 100% klapa. Po dłuższej i zażartej korespondencji sprawa zakończyła się takim oto listem:

W odpowiedzi na E-Mail z dnia 19.01.2011r. dotyczący wniosku o zmianę rozkładu jazdy na odcinku Kościerzyna - Gdynia uprzejmie informuję, iż otrzymaliśmy 16.02.2011r. opinię przewoźnika związaną z przedmiotową korektą.

Operator wyraził zdanie, że Pana propozycja związana z wydłużeniem terminu kursowania pociągów 90134 Gdynia o. 09:40 - Kościerzyna i 90149 Kościerzyna o. 19:32 - Gdynia może nie przynieść spodziewanych efektów, zmiana ta nie zagwarantuje odpowiedniej liczby pasażerów. Chcemy jednak uspokoić, iż podniesiona przez Pana kwestia zapewnienia lepszej komunikacji (zwłaszcza powrót z Kaszub w niedzielę wieczorem) pozostaje nadal otwarta. Nie wykluczamy, iż w nowym rozkładzie jazdy takie połączenie zostanie uruchomione w ramach świadczenia usług publicznych. Jednocześnie chcemy przypomnieć, iż odcinek linii nr 201 Kościerzyna - Gdynia będzie poddany procesowi rewitalizacji/modernizacji w celu poprawy jakości świadczonych usług. Sygnalizujemy, iż w związku z prowadzonymi przez PKP PLK robotami na linii jednotorowej mogą zdarzać się okresy, iż na w/w odcinku może funkcjonować wyłącznie komunikacja zastępcza.

Wracając do korekty układu połączeń po rozmowach z przewoźnikiem i analizie obiegu taboru dostępnego do obsługi w/w odcinka dokonano korekty rozkładu jazdy. Dodatkowa para pociągów na tym odcinku będzie kursować począwszy od dnia 1 III b. r. w dni powszednie.

Rozkład jazdy dodatkowych połączeń wygląda następująco:
1. Kościerzyna o. 13:54 - Gdynia
2. Gdynia o. 16:47 - Kościerzyna

Głównym celem tej korekty jest poprawienie oferty przewozowej dla osób kończących pracę w Trójmieście po godz. 16:00, a także powrót młodzieży kończącej zajęcia szkolne w Kościerzynie.

Z poważaniem
Jakub Cichosz
Departament Infrastruktury
Referat Transportu, Zespół ds. Transportu Kolejowego

Siedziba Departamentu:
ul. Równa 19/21 (Budynek Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego)
80-067 Gdańsk

Adres do korespondencji:
ul. Okopowa 21/27
80-810 Gdańsk
tel. +48 58 32 68 614
fax +48 58 32 68 617

_________________
Polska - kraj, w którym samochód jest bogiem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 25-02-2011, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Że niby pasażerowie tych autobusów nie przeszli by do kolei biorąc pod uwagę, że pociąg jedzie 10 minut szybciej. (porównanie relacji Kościerzyna DA-Gdańsk DA i Kościerzyna-Gdynia Główna). Dodatkowo pociąg najpierw zahacza o Gdańsk Osowę, z której jest 15 minut autobusem na Oliwę.

Co do ceny autobus PKS Gdańsk 14,50 PKS Starogard 16,00 (studenci 9,50) PR 13,60 (studenci 6,94)


Autobusy, które mógłby by być zastąpione przez pociąg.
19:40 PKS Gdańsk
19:45 PKS Gdańsk
20:27 PKS Starogard

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl