A tak z ciekawości skoro PR Wrocław nie ma wagonów, to skąd są wagony na obecnej "Galicji"?
Adams, to niech te wagony powrócą do PR Wrocław, które zostały przekazane do PR Poznań .
Jeszcze nie tak dawno w przypadku dużej frekwencji podróżnych na "Kamieńczyku", a wcześniej "Szczelińcu" czy "Szklarce" dodawało się wagon, które takie wagony/wagon zawsze stały w Jeleniej górze, Kłodzku, we Wrocławiu w rezerwie. A teraz
Jeżeli "Galicja", "Wielkopolanin" mają dużą frekwencję podróżnych lub jedzie uszkodzony wagon (ogrzewanie, oświetlenie) to niestety na dzień dzisiejszy we Wrocławiu Gł. w takim przypadku nic się nie zrobi. Jedzie taki wagon sobie dalej . A podróżni . No cóż - "muszą się jakoś zmieścić".
Czyli jest coraz większa szansa że te pociągi w wakacje pojadą .
Do tego TLK Szczecin-Szklarska powinien jeżdzić także w wakacje i Karkonosze miałyby całkiem niezłą siatkę połączeń dalekobieżnych.
Światowid, wiem, że związki zawodowe z PR Wrocław chcą w tej materii pisać do pani Prezes Spółki IC z powiadomieniem posłów ziemi wałbrzyskiej i jeleniogórskiej .
IC chyba sobie kpi z dotacji i dofinansowania, jakie dostają z MI na uruchamianie TLK. Przecież wypisywanie, że nie uruchomią nam pociągu bo MI przeznaczyło za mało pieniędzy to jakieś oszczerstwa. Chyba sobie kpią!
To było do przewidzenia. Na co liczyliście? Że beton PKP IC przywróci uwalone połączenia do JG? Wybijcie to sobie z głowy, tak jak my z Legnicy, Bolesławca i Zgorzelca sobie to wybiliśmy. Szkoda czasu i zdrowia na użeranie się z betonem!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Może jednak PRy wzorem Bolesławca i Zielonej Góry coś pomyślą i wydłużą "Galicję" do Jeleniej Góry. "Galicja" mogłaby jeździć na ED72, natomiast wagony mogłyby przejść na "Łużyce" i wydłużyć ten pociąg do Zgorzelca. Chyba PRy wygospodarowałyby jakąś "stonkę" na odcinek Węgliniec-Zgorzelec. "Łużyce" w składzie wagonowym mogłyby w obie strony jeździć wtedy w relacji Przemyśl-Zgorzelec.
I PRy mogłyby w wakacje Bolka z Lublina przedłużyć do Jeleniej góry. No i dać go na wagonach choćby i na bonanzach, które stoją w Lublinie bezczynnie, bo siedzenia w bonanzach są miękkie i dość wygodne, a i nie jest tak głośno jak w środkowym członie EZT.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Jeżeli Bolko miałby jeździć do/z Jeleniej Góry to koniecznie trzeba mu zmienić rozkład bo przy obecnych godzinach odjazd z Jeleniej 3.10, a przyjazd po północy ,więc niezbyt atrakcyjne godziny
Jeśli PIC nie chce wydłużyć swojego pociągu do Jeleniej Góry to mogliby się zamienić rozkładami z "Bolkiem". Myślę że godziny obu pociągów są atrakcyjne, trasa ta sama więc nikt by stratny nie był.
Co do IR na wagonach, to nie zpominajmy że te pociągi są komercyjne i mają na siebie zarabiać. Niestety, ale uruchomienie IR na wagonach oprócz wygody, wiąże się z większymi kosztami (wynajem loka, wyższa opłata PLK), co automatycznie takie połączenie staje się mniej opłacalnym.
@Tomasz K. dobre pytanie. Ale z drugiej strony co by to szkodziło. Skoro sami nie chcą wydłużać swojego pociągu do Jeleniej Góry, to niech dadzą tą szanse innym. Ale niestety może tak być że PIC okaże się psem ogrodnika. Sam nie zje i drugiemu nieda
Jeżeli Bolko miałby pojechać do Jeleniej, nie może być obsługiwany - tak jak dotychczas - taborem EN57. Być może - ktoś ma psychiczne i fizyczne predyspozycje do tego, by ponad 8 godzinną podróż spędzić w bezprzedziałowym i trzeszczącej jednostce. Jednakże - 12 godzin to stanowczo za dużo i nawet świętego mogliby tym rozwścieczyć. To już sensowniejszą opcją jest podróż TLK 26102 do Wrocławia, a potem PKSem.
Popieram InterRegio "Bolko", ale nie w obecnej postaci. Dlatego podziwiam wytrwałych pasażerów. Ja - jadąc ponad 3,5 godziny kibelkiem relacji Wrocław-Jelenia Góra - miałem tej podróży serdecznie dość i myślałem, że za chwilę zniosę jajko.
Poza tym - tak, jak ktoś słusznie zauważył - wydłużenie IR Bolko do i z Jeleniej będzie wiązało się ze zmianą pór przyjazdu i odjazdu na minimum następujące:
Lublin 10:15
Wrocław Główny 18:44 / 18:58
Jelenia Góra 22:10
(Są dwa plusy takich pór: byłoby to ostatnie połączenie na linii Wrocław - JG, a poza tym - zachowana jest synchronizacja z trzema autobusami MZK, liniami: 4,9 i 10)
Jelenia Góra 06:20
Wrocław Główny 09:30 / 09:45
Lublin 17:41
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum