Ostatnio jeździłem z kumplem nieco po południowym odcinku węglówki i mijaliśmy dwa Duńczyki gdzie frekwencja wynosiła ponad 200%. Myśmy jechali SA106 ale ten kurs był akurat luźny. Sobotni kurs o 14:20 do Kościerzyny z Bydgoszczy jest full nabity. Wie może ktoś jak wygląda frekwencja w tygodniu na Bydgoszcz - Kościerzyna - Wierzchucin ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Nie dość,że połączeń mniej (oferta na Chojnice - Bydgoszcz jest słabiutka), to jeszcze puszczają takie składy, bo większych...nie mają (no chyba, że łączyć składy ale tu taboru jest za mało). I taka firma Ci wygra przetarg na 10 lat i odwala taką chałturę. Podróży po Kuj - Pomie unikam, ale bądź co bądź szkoda pasażerów który muszą się gnieść w pesobusach na takich połączeniach z większymi potokami podróżnych.
Taka sytuacja to efekt usunięcia byłego Chojniczanina o 13:41. Co z tego że jest pociąg o 12:51 do Kościerzyny, skoro najwięcej ludzi jeździ na Chojnice? No i 1.5 godziny przerwy w godzinach szczytu, bo śmiesznego pociągu do Serocka nie liczę, bo co to za połączenie? W zeszłym roku zresztą o 14:30 zawsze jechał pełny MR lub SA134, więc teraz powinien być dłuższy skład. Ale włodarze Arrivy mają to gdzieś, zresztą UM też, bo pisanie skarg nic nie daje. Ja osobiście rezygnuję pomału z pociągów bo nimi się po prostu nie da jeździć. W środę się pofatygowałem, 14:20 opóźniony 40 minut, ludzi od groma że wejść nie idzie (skład SA106+SA123).
Co roku grzebią przy tym rozkładzie a żadnej poprawy nie ma. Pewnie chcą jeszcze zniechęcić więcej ludzi, żeby liczba pasażerów była w możliwościach przewozowych przewoźnika. Jak widać przynosi to zamierzony efekt, bo z dnia na dzień pasażerów ubywa. Za 10 lat pojedynczy SA106 wystarczy, bo część pasażerów będzie jeździć autami, druga zginie w wypadkach samochodowych, trzecia umrze w oczekiwaniu na pociąg, czwarta straci pracę z powodu notorycznych spóźnień, a reszta znajdzie sobie robotę gdzieś bliżej.
Ostatnio jechałem pod bipą cały dzień to ten kurs z Laskowic do Tucholi to pełny dopiero od Wierzchucina. Czekaliśmy na Bydgoszcz - Kościerzyna, akurat robiły go dwa SA106 i potok ludzi na nasz się zrobił. Nie wiem ile ludzi do Kościerzyny jechało... Ale faktem jest to że za PR na Chojnice - Bydgoszcz było dużo lepiej...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-02-2011, 19:52
Czyżby linia czerwona Brodnica -Laskowice była uprzywilejowana?Bo jak czytam powyższe posty to na czerwonej jest super te wszystkie problemy poprostu zniknęły .Osobiście jeżdże na tej lini dwa razy w miesiącu ale też rozmawiam z innymi podróżnymi i problemów już nie ma ,więc czerwona 431 jest uprzywilejowana przez spółkę i nikt mi nie powie że za PR-ów było lepiej
Za PR było tam zdecydowanie gorzej. Dziwi mnie to że ta linia jest traktowana jako priorytet. Linie gdzie idzie najwięcej zarobić i przewieźć plebsu to Chojnice - Bydgoszcz oraz Malbork - Toruń zaś kulą u nogi jest Kościerzyna - Wierzchucin. Chojnice - Brodnica by była lepszą linią jakby coś więcej jeździło w dłuższych relacjach typu Chojnice - Brodnica, Chojnice - Grudziądz + Brodnica - Działdowo jako komercyjny.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Szkoda, że tak po macoszemu jest traktowana trasa Toruń - Sierpc. Jedna para to atrapa prawdziwego połączenia dla ludzi tam mieszkających. Powinny być co najmniej 4 pary, w tym jedna komercyjnie przedłużona do Płocka.
Tam pociągi powinny jeździć na trasie Toruń - Sierpc - Nasielsk, ewentualnie Toruń - Sierpc (Arriva) i Sierpc - Nasielsk (KM albo Arriva). Zresztą tam powinno być kilka reaktywacji zrobionych...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Mam 3 pytania dot. pociagu ARRIVA na trasie Toruń Główny-Malbork
1.Planuje podróż pociągiem z Torunia (7:34) do Malborka (10:14) .Orientuje się ktoś czy pociagi jadące po tej trasie jeźdzą punktualnie ? Pytam ponieważ 10min po planowanym przyjeździe do Malborka mam przesiadke na pociąg PR do Gdyni.Jak myślicie zaryzykować jazdę tym pociągiem ?
2.Jaka jest freakwencja w godzinach porannych na trasie Toruń-Malbork
3.I ostatnie,czy numer pociągu ( AR 5527 ) to szynobus ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum