Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Nie będzie Przewozów Regionalnych na Śląsku?
Autor Wiadomość

rybnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 13:01   Będzie strajk przeciwko zwolnieniom Odpowiedz z cytatem

Zagotowało się ostro. Solidarność już napisała, że obcięcie 100 pociągów to 600 ludzi na bruku. Będzie strajk. To jest realne. Więcej http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/376178,600-kolejarzy-moze-stracic-prace-bedzie-strajk-na-kolei,id,t.html
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-03-2011, 13:42    Odpowiedz z cytatem

No właśnie , nic nowego czyli wszystko po staremu.

Nawet najmniejszego słowa o pasażerach. No ale dla "działaczy" pasażerowie są dla kolei, nie odwrotnie.
Robią wszystko aby skutkiem ich działania było to co w temacie: że nie będzie PR na Śląsku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

conen Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 22 Gru 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 14:07    Odpowiedz z cytatem

Pasażer jest winny gdyż nadal pragnie jechać pociągiem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 14:12   

pospieszny,

Trafna uwaga. Pasażerowie tylko przeszkadzają...

[ Dodano: 2011-03-04, 14:13 ]
conen, Ale liczba takich "desperatów" ciągle się zmniejsza...
Powrót do góry

rybnik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2010

PostWysłany: 04-03-2011, 15:11   Likwidacja połączeń Przewozów Regionalnych na Śląsku Odpowiedz z cytatem

No i stało się. Od 21 marca PR likwidują połączenia, .m.in Rybnik-Racibórz, Rybnik-Chałupki. To tutaj napisane http://www.dziennikzachodni.pl/stronaglowna/376219,kolej-zamyka-polaczenia-w-beskidach-rybniku-i-bytomiu,id,t.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 15:31   

Brawo! Hip Hip Hurra! Szczególnie za Katowice - Wisła Głębce! Adam Małysz kończy karięrę a my też kończymy...
Powrót do góry

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 15:51    Odpowiedz z cytatem

To są jakieś jaja:/ kpina i głupota! Brak mi słów:-(

_________________
REGIOchłopak BLOG- Informacje, promocje, podróże.
http://regiochlopak.blogspot.com/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 16:04   Re: Będzie strajk przeciwko zwolnieniom

rybnik napisał/a:
Zagotowało się ostro. Solidarność już napisała, że obcięcie 100 pociągów to 600 ludzi na bruku. Będzie strajk. To jest realne.

Związkowcy to tylko potrafią zrobić strajk. Pytam się co on da? Uniemożliwi tylko dojazd ludziom do szkół i pracy, a tym wobec których chcą protestować nie zrobi żadnej krzywdy. Czy po to żeby sobie związkowcy pokrzyczeli i się pokazali ma cierpieć pasażer? Co związkowcy robią na co dzień ? Nie widzą co się dzieje w PR nie od dziś? Strajkujcie sobie a nie kosztem pasażera.
Powrót do góry

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-03-2011, 16:32    Odpowiedz z cytatem

Matusiewicz: Kwoty podawane przez PR szokują

- Mamy podpisaną 5-letnią umowę ramową, która zakłada, że co roku Przewozy Regionalne otrzymują 110 mln zł. W tym roku, ku naszemu zaskoczeniu, dostaliśmy propozycję zwiększenia tej dotacji do 159 mln zł. To kwota szokująca – powiedział podczas dzisiejszego briefingu prasowego Adam Matusiewicz, marszałek województwa śląskiego.

Przypomnijmy: wczoraj Przewozy Regionalne poinformowały, że chcą w 2011 r. od samorządu województwa śląskiego dodatkowych 50 mln zł. W przypadku niespełnienia żądań przewoźnik planuje wycofanie z rozkładu nawet ok. 100 pociągów. W grę wchodzą także zwolnienia pracowników PR Katowice, a nawet likwidacja oddziału spółki.

- Przede wszystkim trzeba ustalić fakty, ponieważ, łącznie z dzisiejszym dniem, spółka Przewozy Regionalne porozumiewa się z nami za pomocą komunikatów, o których dowiadujemy się z mediów. Nasze stanowisko jest następujące: mamy podpisaną 5-letnią umowę ramową, która zakłada, że co roku PR otrzymują 110 mln zł. W tym roku, ku naszemu zaskoczeniu, dostaliśmy propozycję zwiększenia tej dotacji do 159 mln zł – poinformował Matusiewicz. Jak dodał, taka kwota jest szokująca.

Zdaniem Matusiewicza, możliwe jest co prawda zwiększenie dotacji dla PR, jednak przewoźnik musi szczegółowo wytłumaczyć, z czego wynika tak duży wzrost kosztów. - Nie wykluczam możliwości zwiększenie dotacji, choć będzie to niezwykle trudne w sytuacji budżetowej naszego województwa. Moim zdaniem Przewozom Regionalnym będzie trudno wytłumaczyć tak duży wzrost kosztów. Jeżeli jednak byłoby to możliwe to wytłumaczenia, to jestem otwarty, ale to wszystko musi odbywać się w granicach jakiejś logiki – powiedział Matusiewicz.

- Jeżeli ze strony Przewozów Regionalnych będzie autentyczna wola współpracy, to my jesteśmy naprawdę bardzo elastyczni. Rozumiem, że na koszty PR mogą wpływać podwyżki np. cen prądu. Zdaję sobie sprawę też z tego, że monopolistka na rynku kolejowym, czyli spółka PKP PLK, podwyższyła opłaty za korzystanie z torów. Ale to tylko jedne ze składników kosztów. Dlatego nie rozumiem, skąd nagle tak duży wzrost żądań finansowych. Przewozy Regionalne doskonale zdają sobie przecież sprawę, że urząd marszałkowski nie może dowolnie wydawać pieniędzy – stwierdził Matusiewicz.

Co jednak, gdy porozumienie nie zostanie osiągnięte? - Jeżeli nie osiągniemy porozumienia i dojdzie do cięć połączeń, to wytłumaczenie tego będzie tylko jedno. Z jednej strony oczywiście są pasażerowie, ale z drugiej strony są możliwości finansowe województwa śląskiego. My reprezentujemy przecież także podatników. Nie pozostanie nam wówczas nic innego, niż interwencja w Radzie Nadzorczej PR – podkreślił śląski marszałek.

Matusiewicz odniósł się także do będącej z fazie organizacji spółki Koleje Śląskie (jej debiut ma mieć miejsce 1 czerwca br.) Jak stwierdził, możliwa jest sytuacja, w której KŚ przejmą obsługę części linii od PR, jednocześnie dzierżawiąc tabor. - W tym momencie oczywiście nie mamy wystarczającej liczby pociągów, ale jeśli dla Przewozów Regionalnych pewne linie są tak bardzo deficytowe, to chętnie byśmy je przejęli, dzierżawiąc jednocześnie tabor od PR. Mam przecież swoją spółkę – Koleje Śląskie. Tak więc jest to zadanie wykonalne – ocenił Adam Matusiewicz.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Całkowita Likwidacja Pociągów Rybnik - Pszczyna - Bielsko to jest skandal..... !!!!!!!!!
Przecież na Boga - w tych pociągach nie jeździ po 5 osób.....
Od momentu gdy zlikwidowali potężne luki w przejazdach na tej trasie od XII '09 - podróżnych przybyło.
Nie rozumiem tej logiki. Dlaczego ta trasa nie została objęta ofertą w dobrej cenie? Zachęciłaby jeszcze większą ilość podróżnych.

Chyba jest ktoś, kto może to powstrzymać... Likwidacja połączeń na tej trasie, to już koniec...
Co potem...???

Pozbawić linię pociągów, która generuje jeszcze podróżnych - to się nie mieści w głowie??
Niech ktoś mi powie, że to sen. ! Czym będę dojeżdżać??
To jest chore!

Nie ma żadnej odpowiedzialności za Czyn.
Żadnej promocji.
Żadnej poprawy infrastruktury.
Żadnej poprawy oferty cenowej biletów.
Żadnej poprawy w dostępie informacji na nieczynnych dworcach.
Żadnej ODPOWIEDZIALNOŚCI.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 21:03    Odpowiedz z cytatem

... oj czasem chciałbym pracować na kolei i mieć tam moc decyzyjną, oj by się działo, za 2 lata byłoby jak w zegarku.

Już nie mam sił do tego co widzę na śląsku, pociągami jeżdżę często ale ostatnio godziny i czas połączenia sprawia że przesiadam się do PKS i auta. Połowa moich znajomych jeździ do gliwic autobusem 870 twierdząc, że mają już w tyłku PKP. Tak naprawdę to już ostatni dzwonek na reakcję i naprawę sytuacji. Może być to naprawdę ciekawe wyzwanie, jakbym tylko mógł się tym zająć...

Mimo iż powstanie KS uważałem za niezbyt dobry pomysł, to to co się dzieje obecnie w PR utwierdza mnie w przekonaniu, że PR na śląsku należy rozwiązać, majątek przejąć przez UM i włączyć do KS tak samo jak maszynistów i techników. Na gruzach tego bajzlu zbudować małą prężną spółkę kolejową. A za 10 lat można myśleć by stworzyć związek kolejowy pomiędzy spółkami wojewódzkimi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-03-2011, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Gardoń: Nie wywieramy presji na UMWŚ

Linia Katowice – Wisła Głębce, Rybnik – Chałupki, Rybnik – Pszczyna – Bielsko-Biała, Bytom - Gliwice. To tylko niektóre z tras, na których już niebawem może zabraknąć pociągów, jeśli Śląski Urząd Marszałkowski i Przewozów Regionalne nie dojdą do porozumienia odnośnie wysokości dofinansowania przewozów realizowanych przez spółkę na terenie woj. śląskiego w 2011 r.

Powody możliwych ograniczeń w ofercie przewozowej wyjaśniał dzisiaj podczas specjalnej konferencji prasowej Przemysław Gardoń, dyrektor Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach. Jak zaznaczył, nie ma mowy o wywieraniu na kimkolwiek presji. - Wczoraj na portalu „Rynku Kolejowego” pojawił się komentarz marszałka Matusiewicza, iż próbujemy wywrzeć presję na UMWŚ. Chciałem podkreślić, iż tak nie jest. Nie mamy zamiaru w żaden sposób straszyć marszałka, czy wywierać poprzez media wpływu na podejmowane decyzje. Mamy świadomość tego, że sytuacja jest trudna. Rozbieżności finansowe są duże. Oczekujemy jednak pokazania nam możliwego wyjścia z tej sytuacji – powiedział Gardoń.

- Warto przyjrzeć się danym, które prezentują rozliczenia umów zawieranych przez nas z Śląskim Urzędem Marszałkowskim (tabela). Widać, że dopłacamy do przewozów realizowanych na Śląsku – ten deficyt nie został pokryty przez marszałka. Natomiast skąd wzrost kosztów w roku bieżącym? Rok 2010 był bardzo trudny. Miały miejsce np. spory z PKP IC, czy też z PKP PLK. To spowodowało, że np. cześć napraw rewizyjnych została przesunięta na 2011 r. Spadły też wpływy z biletów. Jednocześnie wzrosły koszty dostępu do torów, czy koszty energii elektrycznej. Pragnę podkreślić zarazem, że koszty stałe zakładu stale maleją – zaznaczył dyrektor PR Katowice.

Zdaniem Gardonia, UMWŚ ma pełny wgląd w koszty połączeń. - Bardzo skrupulatnie rozliczamy się z marszałkiem. Przedstawiamy dane z każdego pociągu. Nie rozumiem, czego oczekuje w tym momencie urząd marszałkowski. Już w listopadzie ubiegłego roku UMWŚ miał informację o szacowanym deficycie za 2011 r. na poziomie 160 mln zł. Przedstawiliśmy też wtedy dwa warianty rozkładu, zaznaczając, że jeśli marszałek nie będzie chciał pokryć deficytu, to wprowadzimy rozkład „okrojony”. Zarząd województwa śląskiego zaakceptował jednak pełną wersję rozkładu jazdy. Koszt wybranej przez marszałka wersji rozkładu nie może się jednak w żaden sposób zamknąć w kwocie 110 mln zł. Przedstawiliśmy zresztą zarządowi województwa wszelkie możliwe wyliczenia z tym związane - poinformował Gardoń.

- Faktem jest, iż z uwagi na trudną sytuację taborową zmuszeni byliśmy odwołać cześć połączeń już w grudniu, kiedy był wdrażany nowy rozkład jazdy. Ale to nie było nasze celowe działanie. Mieliśmy nadzieję, że -tak, jak zapowiadali przedstawiciele PESY- Elfy pojawią się na Śląsku znacznie wcześniej, niż wynika to z zawartej umowy i harmonogramu dostaw. Tak się jednak nie stało. Na to nałożyły się jeszcze opóźnienia generowane przez zakłady naprawcze, do których wysyłaliśmy nasze ezety – oznajmił dyrektor śląskich Przewozów Regionalnych.

Jakie linie najbardziej więc ucierpią, jeśli spółka PR nie znajdzie porozumienia z marszałkiem Matusiewiczem? - Wstępny zarys możliwych cięć w rozkładzie jazdy jest już gotowy. Te zmiany zostaną wprowadzone w terminie do 21 marca. Nie rozważamy na żadnej z tras zastępowania pociągów autobusami. Zmiany będą więc dotyczyły likwidacji pociągów oraz ograniczeń w terminach kursowania. Największe zmiany będą miały miejsce na linii Katowice – Wisła, Rybnik – Chałupki, Rybnik – Pszczyna – Bielsko-Biała, a także Bytom - Gliwice. Na innych liniach także będą zmiany, ale w mniejszym zakresie – podkreślił Gardoń. - Nie ukrywam, że konieczna będzie w związku z tym redukcja zatrudnienia w PR Katowice. Nie chcę jednak na razie podawać, o jaką liczbę pracowników konkretnie chodzi – dodał.

Dużą kontrowersję może wywoływać fakt, iż na liście pociągów do likwidacji znajdują się połączenia z Katowic do Wisły Głębce, które szczególnie w weekendy cieszą się znacznym powodzeniem wśród pasażerów. Dlaczego więc to właśnie tutaj m.in. planuje się największe zmiany? – Prowadziliśmy badania. Przy typowaniu pociągów do zawieszeń braliśmy pod uwagę kilka czynników. Najistotniejszym był oczywiście deficyt generowany przez dane połączenie. Jeśli przychody z biletów są niewielkie, to rzecz jasna deficyt z takiego pociągu automatycznie jest bardzo duży – stwierdził Gardoń.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2011, 21:29   

Jeśli ktoś myśli że przewiezie wszystkich na Śląsku w całym GOPIe autobusami i samochodami to jest naiwny, głupi albo działa na zlecenie lobby samochodowego (które za niedługo palce będzie obgryzać jak benzyna dojdzie do 7 zł a za autostradę z Katowic do Wrocławia będzie się płacić 30 zł od samochodu osobowego)
Ile ludzi przewiezie 870 , 840??? Pytam się ile? Już widzę te korki jak wszyscy przesiądą się tylko na samochody. Rozumiem że ten kraj jest aż tak chory, że ludzie którzy z jakiś powodów nie mogą mieć samochodu to nie będą mogli jeździć prawie nigdzie za niedługo? Ile autobusów jeździ z Żywca do Katowic, 4-5 na dobę max!!! Z Bielska tak samo...Już widzę jak Koleje Śląskie obsłużą to wszystko, już widzę jak kupują wystarczająco liczbę jednostek, już widzę jak od grudnia będą bulić opłatę dworcową>>? Pytam się Ku....rwa za co? Płatne kible za 2,50 na dworcu PKP Katowice, Galeria Handlowa z lokalami za które płaci się kilkanaście, kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie??? Za co pasażer ma płacić>> ? Za utrzymanie Galerii Handlowej...??? Skoro za wszystko buli...
Warszawka podnieca się pierdolino...a ruch kolejowy umiera...na innych trasach.
Powrót do góry

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 04-03-2011, 21:37    Odpowiedz z cytatem

Z tych tabel widać tyle, że spadły im też dochody z przewozów, dali więc d.... i ludzie odeszli od kolei. Takimi tabelkami to można sobie tyłek podetrzeć, z nich wynika tyle co nic.

Wnioseki:

Obecnie spały im dramatycznie przychody z biletów, co moim zdaniem jest prawdą. Głowę dam, że w 2011 roku wpływów będą mieli 50mln.

Skoro w 2010 roku mieli 30 mln deficytu, przy dotacji 110mln, a teraz deficytu mają co najmniej żądane 50 mln jeśli chcą wyjsć na zero oczywiście, czyli przwidywany deficyt 50-80mln złotych, nie jest dobrze. Tak jak mówię albo spadły im dramatycznie przychody z biletów albo wzrosły koszty stałe, a pewnie po połowie.


A wiecie co powinien zrobić teraz marszałek?? Obciąć procentowo dotację (te 110 mln) do poziomu procentowego wypełnienia rozkładu jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szofer Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Gru 2008
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 04-03-2011, 21:43    Odpowiedz z cytatem

Nie będę cytował poprzednich wypowiedzi. Biurwy są potrzebne wszędzie, zaplecze techniczne także.
Moim zdaniem urzędnicy w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim nie mają zielonego pojęcia co to jest kolej.
Jestem za tym aby natychmiast PR-y zawiesiły kursowanie pociągów nie dotowanych z ustawy przez Urząd Marszałkowski w Katowicach i niech sobie uruchomią swoje koleje śląskie.
Tylko idiota uwierzy, że spółka, która powstała za ścianą marszałka bez własnego majątku jakim jest tabor, którym chcą obsługiwać pociągi na śląsku będzie konkurencyjna do PR-ów.

A niech sobie jeżdżą tymi trzema flirtami, elfami co ciągle mają problemy z jazdą, a zobaczymy jak szybko posprzątają po sobie tą swoją spółkę handlową jednoosobową.
Biada tym robolom, którzy nie wiedzą w co mogą wdepnąć.

Co to za spółka bez własnego taboru? To jest firma dla zarządzających, a nie dla maszynisty, kierownika i konduktora.
Gdy nie przyniesie planowanego zysku zarząd spółki się rozejdzie do swoich starych stanowisk w urzędzie województwa , a robolom da kopa w dupę.Tak wygląda nowa spółka śląskie koleje.

Kolej to nie tramwaje, autobusy czy trolejbusy. Ale co tu pisać, jak słucham tego nowego marszałka to najlepiej jakby zajął się kolejką wąskotorową w wesołym miasteczku. Tam jest dużo do zrobienia.

Nie przeszła upadłość więc chcą przejąć przewozy, czym i z kim ? W Przewozach Regionalnych pozostała elita byłej PKP więc nie dajmy się otumanić i zastraszyć urzędasom znającym kolej z obrazków i wierszyków Tuwima.
Popieram wycięcie tylu połączeń aby pierdzistołkom w urzędach marszałkowskich otwarły się zwieracze za niewiedzę swoich poczynań i zapędów do stworzenia własnej kolei. (SŁOMIANEJ)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 16 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 14, 15, 16  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl