I w taki sposób kolejna zima się zemści. Rozkład pisany pod setkę, szynobus nawali i zamiast dać jadącego wspomnianą setkę fiata to da się nieco wolniejszą SM42, znów będą opóźnienia i tłumaczenia + przeprosiny za 32 tysiące.
Zamiast ciąć te nieużywane SU45 to je wyremontować, dać konkretne połączenia IR i działać. Puścić jakiegoś IR przez Chojnice, Zgorzelec, Grudziądz i inne tego typu miejscowości. Ludzie będą tym jeździli no i lokomotywy ocaleją...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Zamiast ładować forsę w przestarzałe i nieekonomiczne Suki, lepiej aby wyremontowali wszystkie SP32.
Skoro dzisiaj 78 lokomotyw nie ma ważnej rewizji, to skreślenie 76 sztuk jakoś wielką tragedią nie będzie.
Zgorzelec to tylko przykład który mi się nasunął, ale w Polsce takich miejsc jest znacznie więcej min Zamość, Chojnice, Grudziądz, a w sezonie IR mogłyby jeździć do Helu czy Łeby.
Oczywiście popieram, cały czas się dziwię dlaczego przez Chojnice spółka PR nie puszcza żadnego IR? Mógłby jechać taki np. przez województwo Kujawsko - Pomorskie (np. zahaczałby o Bydgoszcz, Toruń), kto tam chce się tłoczyć (dosłownie) w szynobusie Arrivy jak do wyboru miałby np. skład SU42 + 4x bdhpumn. Nie mówię by jechał w tej samej porze co prywaciarz, ale ich rozkład ma dziury i to można wykorzystać.
Nawiązując do głównego tematu, to z Chojnic pewnie znowu ubędą jakieś lokomotywy. Obecnie żadna nie jest wykorzystywana do pociągów Regio, czasem Arriva lubi sobie wypożyczyć jakieś SU42 z wagonami bo przecież szkoda by się marnowały
Jednak coś zostać na pewno zostanie. Wagony są i nic tylko stworzyć jakieś InterRegio.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Przez najbliższe 10 lat to tam dużo się nie zmieni. Kierunek z Chojnic na Bydgoszcz i Więcbork może zapomnieć o pociągach PR. Ale IR jadący przez Chojnice, Tucholę, Wierzchucin, Bydgoszcz i gdzieś dalej by się przydał. Tak samo jak by się przydał IR Kostrzyn - Tczew.
Co do lokomotyw Chojnickich to będzie lament jak latem będą upały i się ludzie usmażą w PESACH no i za rok na zimę jak nic nie będzie chciało odpalić. Wtedy zobaczą że braki są bolesne, zamiast trzymać kilka w rezerwie to wolą je pociąć a potem lamentować. I pomyśleć że jeszcze 5 lat temu Chojnice kojarzyły się z SU45 i Bipami i z niczym innym.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
No niekoniecznie a Kościerzyna-Chojnice bardziej jednak się kojarzy z SU42+120A+120A+120A (taki skład był jeszcze jak Lubiana robiła na 3 zmiany na pełnej mocy podobnie zresztą jak stocznia w Gdyni.
A co IR to może kierunek Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Chojnice-Piła-Poznań?
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy, to jednak TUR czy Regio 77420 i 77432/3 (Chojnice - Gdynia Główna - Chojnice przez Tczew) to wątpie jednak by latem jeździłby tylko szynobusy lub opcja SA103 + 120A + SA132 / 131
Jest jedna rzecz na której najbardziej mi zależy w kwestii stacji Chojnice. Prócz jakiś pociągów IR, chciałbym by UMWP pod względem taborowym zakupiło coś nowego dla Chojnic, nie pogardziłbym SA138 na najbardziej obłożone połączenia jeżeli mają już jeździć te szynobusy. No i stworzenie takiej porządnej siatki lokalnych połączeń, prócz tego co mamy obecnie by doszły bezpośrednie pociągi do Słupska / Ustki, powrót pociągów do Nakła nad Notecią, powrót pociągów do Bytowa ze skomunikowaniem na pociągi Chojnice - Kościerzyna w Lipuszu, bezpośrednie połączenie z Gdyni / Helu również i przez Kościerzynę, pociąg z kierunku Trójmiasto (najlepiej przez Tczew) między 22:00 a 00:00.
yusek napisał/a:
No niekoniecznie a Kościerzyna-Chojnice bardziej jednak się kojarzy z SU42+120A+120A+120A (taki skład był jeszcze jak Lubiana robiła na 3 zmiany na pełnej mocy podobnie zresztą jak stocznia w Gdyni.
A co IR to może kierunek Gdynia-Kościerzyna-Czersk-Chojnice-Piła-Poznań?
No a teraz do Lubiany wszyscy pracownicy którzy dojeżdżają pociągiem spokojnie mieszczą się w SA103...
O, a to to też byłby dobry IR ;-)
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy
A ja wątpię, by zostały same SZT. Nie ma ich tyle w naszym województwie. Ponadto do Helu w lecie chyba muszą iść piętrowe, bo ludzi jest mnóstwo, a mijanki niezbyt długie. A częstotliwość kursowania nie poprawi się na pewno.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Helska musi mieć loki bo tam jeżdżą (przepełnione) Bipy. W sumie zastanawiam się kiedy do Bipy dołożą 120A.
Duża pojemność też jest potrzeba na Turze szczególnie w piątki.
Loki są potrzebne jako holowniki uszkodzonych jednostek, więc też kilka będzie musiało być w zapasie. W sumie się dziwie czemu w każdym z węzłów nie stacjonuje jeden lok.
Co do zakupów szynobusów to raczej UMWP w najbliższych miesiącach nic nie kupi. Kupuli nie dawno 6 sztuk dodatkowo trzeba kolej metropolitalną robić, trochę więc kasy pójdzie. Aczkolwiek jak będziemy jeździć i kupować bilety to może z czasem trochę kasy się znajdzie.
Co do połączeń pomiędzy pomorskim a kujawsko-pomorskim raczej nie liczę już się pomorskie wkopało z połączeń do warmińsko-mazurskiego.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Lokomotywy jakies muszą być, bo o ile na helskiej wątpie bym ujrzał latem wagonowe składy
A ja wątpię, by zostały same SZT. Nie ma ich tyle w naszym województwie. Ponadto do Helu w lecie chyba muszą iść piętrowe, bo ludzi jest mnóstwo, a mijanki niezbyt długie. A częstotliwość kursowania nie poprawi się na pewno.
No fajnie by było, ale pewnie będą łączyć, SA138x2, takich pojazdów jest cztery, także będą jeździć w trybie "tam i powrót" i tak w kółko. Tak jak myślę, że zrobią. Skoro na TUR-a wsadzili SZT to i tu można się spodziewać różnych rozwiązań. A jak będzie to się przekonamy latem, ale jeżeli te "chojnickie" pociągi do Gdyni będą na składach wagonowych, to jest nadzieja, że wtedy będzie jechał dalej na Hel (pociąg o 4:04 z Chojnic wydłużona relacja na Hel z wagonem rowerowym)
yusek napisał/a:
Co do zakupów szynobusów to raczej UMWP w najbliższych miesiącach nic nie kupi. Kupuli nie dawno 6 sztuk dodatkowo trzeba kolej metropolitalną robić, trochę więc kasy pójdzie. Aczkolwiek jak będziemy jeździć i kupować bilety to może z czasem trochę kasy się znajdzie.
SP32 wymanewrowały jakiś czas temu do Krzyża (te sprawne), chciałbym, żeby już nic nie ubyło.
A jak już UMWP kupowało to mogło zrobić to tak by te pociągi również mogły pojawiać się na Regio do Chojnic, a nie że są przywiązane tylko do Kościerzyna - Gdynia Gł. - Hel. Niektóre R Chojnice - Tczew - Chojnice są pełne i aż się prosi o trzyczłon. Dobrze, że jeszcze te DH są, wygodne pojazdy.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
No fajnie by było, ale pewnie będą łączyć, SA138x2, takich pojazdów jest cztery, także będą jeździć w trybie "tam i powrót" i tak w kółko.
Pojadą na bardzo wczesnych i bardzo późnych pociągach pojedynczo. Reszta wzmocni pozostałe linie.
Trakcję wielokrotną SZT na tej linii przerabialiśmy któregoś roku. Za mało. Może na jednym obiegu 2xSA138 się uda wepchnąć, natomiast nie da się uniknąć składów wagonowych.
_________________ ... już pociąg będzie dyszał, powiesz krótko - mamy czas...
Pamiętajmy też o sezonach PIC-u na helskiej. Choć ci raczej dogadają się z kargulami o SU46. Ale pamiętam, że nawet PIC pożyczał od PR SP32, tyle że na kudowiankę.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum