Wysłany: 22-03-2011, 19:46 Ważność "sieciówek" na pociągi IR
Witajcie!
Jak wam wszystkim wiadomo bilet sieciowy 99% na PR oraz na PR,IC jest ważny we wszystkich pociągach PR,w tym także w "Interregiach" a tymczasem otrzymuję sygnały iż obecnie "sieciówki" w tych pociągach nie są honorowane(podobno od 1 marca nastąpiła zmiana).Czy ktoś może coś konkretnego na ten temat napisać?
Z tym honorowaniem sieciowych w pociągach iR to już chyba trzecie albo czwarte podejście, że krążą plotki o nieważnych sieciowych.
Na bilecie sieciowym jest napisane: "ważny we wszystkich pociągach PKP IC, PR, SKM w trójmieście". Pociąg kategorii iR jest pociągiem PR - dla mnie sprawa jasna. A jak w biurze dadzą jakieś oficjalne pismo, że przestali honorować - to co innego, takie mówienie na gębę "od dziś nie uznajemy" jest dla mnie tyle warte, co plotki pani Jadzi spod siódemki.
Powiedźcie mi jak to jest, bo czegoś tu nie rozumiem. Jak wiadomo, kolejarze z PKP nienawidzą Przewozów Regionalnych i robią wszystko, żeby uwalić interREGIO. Ale jak tylko pojawia się plotka, że PR przestaną honorować kolejarskie ulgi w pociągach IR to natychmiast ci sami kolejarze z PKP podnoszą krzyk rozpaczy.
Niebawem znienawidzone PR prawdopodobnie przestaną całkowicie honorować kolejarskie ulgi, bo przewoźnik wystąpił ze Związku Pracodawców Kolejowych PKP. I bardzo dobrze!
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Tu nie ma czy się lubią czy nie lubią. Skoro kolejarz płaci za sieciówkę, to zawiązuje umowę z PR. To jakbyśmy podpisali abonament z operatorem telekomunikacyjnym, a oni w środku umowy powiedzą, że nie możemy dzwonić w godzinach 10-14 - za to płacimy. Wszelka zmiana umowy wymaga akceptacji obu stron, a bilet jest umową. Tu nie ważne, że kolejarz płaci za niego 140 zł. Takie ceny wynegocjowano i takie obowiązują.
Iktorn, to też do końca roku nic w tej kwestii się nie zmieni. Płacz zacznie się w 2012 roku, gdy kolejarze z PKP zostaną pozbawieni jakichkolwiek zniżek w pociągach PR.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Wtedy zaczną się niezłe sceny w pociągach PR...i awantury
Niemniej jednak, jak dla mnie sieciówki są wciąż ważne we wszystkich pociągach PR jak i we wszystkich pociągach spółki PKP Intercity, oprócz EC w 1 klasie, oraz są ważne w całym SKM w Trójmieście.
Wtedy zaczną się niezłe sceny w pociągach PR...i awantury
Na krótką metę. Zwykli pasażerowie sami zrobią porządek z awanturującymi się kolejarzami, bo każdy chce dojechać do celu w spokoju i na czas. Tak było na początku funkcjonowania KD, gdy kolejarze z PKP odmawiali płacenia za przejazd i wszczynali awantury w pociągach KD. Pasażerowie sami brali sprawy w swoje ręce, brali delikwenta za bety i wzywali policję. Awantury szybko się skończyły. Teraz każdy kolejarz spoza KD pokornie płaci za bilet.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
No właśnie przypomniały mi się KD i awantury z kolejarzami z grupy PKP dojeżdżającymi do pracy - ale widzę, uprzedziłaś moje pytanie
Lady Makbet, widzę, że jesteś pracownikiem PR. Czy drużyny dostały w ogóle jakąś podstawę prawną, że sieciowe ze zniżką 99% są w pociągach kategorii iR nieważne? Czy to tylko kolejna plotka?
No pisałem o tym, że na PR i SKM sieciowy kosztuje 140 zł. Na PKP IC cena 240 zł (na 1 klasę). Czyli łączna siecówka na prawie wszystkich przewoźników kosztuje 380 zł na wszystkie pociągi na 1 klasę (oprócz EC w 1 klasie, gdzie kolejarz może jechać tylko w klasie 2).
Iktorn podajesz ubiegłoroczne ceny obecnie sieciówka na wszystkie pociagi kosztuje 403 pln. Co "do " darmowych " przejazdów kolejarzy to życzę wam powodzenia w myśleniu, że ich zabranie spowoduje to iż PR nagle zaczną generować milionowe zyski. Wieleosób przesiądzie się do busów i własnych samochodów.
Co "do " darmowych " przejazdów kolejarzy to życzę wam powodzenia w myśleniu, że ich zabranie spowoduje to iż PR nagle zaczną generować milionowe zyski. Wieleosób przesiądzie się do busów i własnych samochodów.
Wiele osób już tak robi. Szczególnie osoby które mieszkają w znacznej odległości od stacji. Wpływ na to ma również rozkład jazdy - nie zawsze pociągi pasują.
Iktorn napisał/a:
No pisałem o tym, że na PR i SKM sieciowy kosztuje 140 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum