Wg. intercity są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej, ze względu na stopień zużycia.
Numery 009,080,082,083,089,093,161,166.
Wygląda na początki większych porządków, wszystkie z Gdyni. Szkoda jakby pozbyli się ich za dużo, to całkiem fajne lokomotywy, na pociągi regio i tlk starczą jeszcze na długo.
Co PiC uważa za nieopłacalne lub niemożliwe w naprawie , to może dla kogo innego mogłoby się przydać ?
Nie znam stanu tych lokomotyw , ale znam stosunek PiCu do kolei w ogóle.
Zastanawiam się czy stan tych lokomotyw jest na tyle "dobry" aby dało się je doprowadzić do stanu używalności? czy może ma ktoś jakieś info? Może PR wzięły by pod uwagę zakup tego złomu i stworzenia z tych kilku lokomotyw przynajmniej 3-4 sprawne?
Stan jest zapewne taki, że da się z nich coś zrobić. Nie są sprzedawane jako złom, a jako lokomotywy + zastrzeżenie w przetargu, że jeśli wartość jednej lokomotywy przekroczy 50.000 E potrzebna zgoda ministra.
Pisma to chyba jeszcze nie ma, sądząc po dacie powstanie dopiero 24 kwietnia . Szczerze to nie sądzę by koszty naprawy były opłacalne, o ile rzeczywiście da się z tym jeszcze cokolwiek zrobić. W naszych spółkach niestety od lat panuje taki bałagan i właściwie złom niepotrzebnie zalega na torach. Trzeba wreszcie zrobić z tym porządki. Co do loków to i PKP IC i PKP CARGO mają ich za dużo spokojnie z 30-ści mogłyby PR-om sprzedać, na tyle jak pamiętamy są oceniane ich potrzeby.
REGIOchłopak, sheva17, mikiyee, da się naprawić tylko trzeba chcieć
SUG tak wyglądał w maju 2008 roku. Stał długo, nie wiem może z pięć lat?
3E/1M-201 tak wygląda obecnie.
Nie takie strupy ze Słowacji i Czech prywaciarze doprowadzali do stanu powiedzmy 'eksploatacji'.
Tylko że, jest już za późno ! 6-7 lat temu zrobiliby na tym interes, nie tyle sprzedając co wynajmując wyremontowane lokomotywy.
6-7 lat temu to był totalny zakaz sprzedawania/wynajmowania czegokolwiek prywaciarzom. Sporo loków z Odolan przeznaczonych do kasacji chcieli prywaciarze kupić i odmówiono im.
Dlatego m.in zaczęli sprowadzać stare trupy z Czech i Słowacji.
Zgadza się, był zakaz. Dzięki właśnie temu teraz czeskie a nie nasze zakłady naprawcze mają pracę (przeglądy duże, awarie, rewizje...) i producenci części zamiennych.
Nie wiem dokładnie ile, ale strzelam, około 100 lokomotyw jeździ w polsce które są wynajęte od naszych południowych sąsiadów.
Osobistą reflekscję z tych posunięć pozostawiam dla siebie
"Wg. intercity są nieprzydatne w działalności eksploatacyjnej, ze względu na stopień zużycia" - i mają rację.
A skoro oni naprawiać nie mają zamiaru (mają zresztą inwentarzową nadwyżkę takich pojazdów), to proponowanie tego PR może skazać tych drugich na .. sepuku
A bogatych - np. Lotos - stać na coś naprawdę porządnego...
Macie, Panowie, fantazje...
PKP Intercity ogłosiło sprzedaż w formie przetargu ofertowego 52 wagonów pasażerskich (w tym trzech pudeł wagonowych) z serii B, Bc, Bcd, Bcdu, WLABd, WRbd, S, Sk i As.
Oferty - na wszystkie wagony lub na poszczególne wagony według wykazu znajdującego się na stronie PKP Intercity - można składać do 15 kwietnia. Na sprzedaż każdego wagonu, którego cena przekroczy równowartość 50 tysięcy euro będzie musiał zgodzić się Minister Infrastruktury - zastrzeżono w przetargu. Nabywca musi dodatkowo opłacić VAT i transport wagonów.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum