Wysłany: 26-03-2011, 19:07 Class66 w DB Schenker Rail Polska
Film przedstawia przejazd pociągu relacji Toton (Wielka Brytania) - Guben - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, jechał planem TGS 740002.
Pociąg prowadziła BR232-512. W składzie pociągu znajdowały się cztery pierwsze Class66 dla DB Schenker Rail Polska. Pociąg był ustawiony z BR232-512 + cztery węglarki + Class66-66237 + cztery węglarki + Class66-66248 + cztery węglarki + Class66-66180 + Class66-66163 + cztery węglarki.
Węglarki w składzie tego pociągu zapewniają odpowiednią masę potrzebną do tego by bezpiecznie można było zahamować ten skład.Prawdopodobnie classy były wyłączone z hamulca zespolonego.Przynajmniej tak mi się wydaje.
Może ktoś tak w miarę "łopatologicznie" wytłumaczyć dlaczego w składzie oprócz loków jest tyle węglarek? nie można było jechać jako pociąg lokomotywowy? Z tego co ktoś mi kiedyś mówił to sprawa się rozbija o masę hamującą, ale dokładniej nie wiem o co chodzi.
A to nie chodzi o to że za duże na gromadzenie lokomotyw będzie sprowadzać zagrożenie uszkodzenia mostów i innych obiektów inżynieryjnych ?? Chodzi o nacisk na szyny.
Węglarki były potrzebne do hamowania pociągu. Koleje w królestwie mają hamulec działający na innej zasadzie. Niema ciśnienia tylko podciśnienie w przewodzie głównym.
Węglarki były potrzebne do hamowania pociągu. Koleje w królestwie mają hamulec działający na innej zasadzie. Niema ciśnienia tylko podciśnienie w przewodzie głównym.
logicznie patrząc na tę sprawę to wydaje mi się,że... KTOŚ jest w błedzie. O ile wiem, na całym świecie do hamowania pociągu używa się sprężonego powietrza (przewód główny - 0,5 MPa a przewód zasilajacy od 0,8 do 1,0 MPa) Co do odstępu miedzy lokomotywami to faktycznie decyduje nacisk na oś (loki są cięższe niż ładowne wagony). Loki w tym składzie też hamowały (posiadają zawór rozrządczy hamulca zespolonego)
W tym linku jest tylko definicja podciśnienia ale słowem nie ma o zastosowaniu tego rozwiązania w hamulcach kolejowych, a z tego co ja wiem to w Anglii hamulce działają na tej samej zasadzie jak w całej europie, tak jak napisał kolega powyżej. A co do oddzielania lokomotyw wagonami to jest to wymóg przepisowy, obowiązujący w Polsce
_________________ Kolejarze wszystkich spółek łączcie się
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum