Kiedys powstanie na pewno, mowili, ze do konca 2012 powinna byc gotowa, wiec zobaczymy heh. Fajnie bedzie, jak w koncu ta lacznica bedzie.
Dzis TLK 57104 w Babimoscie czekala kolo 10 minut na pociag z Zielonej na Poznan, potem w czerwiensku kolo 15-20 minut, ogolnie w Zielonej byla kolo 16:20.
Wracałem dziś Regio z Zielonej Góry do Babimostu to miał +20, ciemno było to nie widziałem skutków wypadku ale gadałem z obsługą to mówili że nieźle poszło, podobno (wg nich) jest 1,5km rozryte, do miesiąca ma potrwać naprawa.
A ja widziałem wczoraj. Wszystkie podkłady na tym odcinku 1,5 km są poucinane i rozryte przez koła pociągu na wysokości śrub. Z drugiej strony zastanawiam sie jak mozna jechac z wykolejonym skladem i ciagnac go jeszcze 1,5 km i o tym nie wiedziec. Przeciez na pewno go szarpało..No i oczywiscie musze zmartwic ze na uszkodzonym torze nic sie nie dzieje. Jest zamkniety a robota stoi.
Japaw, trochę wyobraźni Panie, węglarki był pełne - znając życie mechanik pędził 70-80km/h więc nie sposób zatrzymać takiego kolosa na długości 500 metrów. Więc wszystko się zgadza, mechanik wyczuł problem i zatrzymał się.
Pewnie masz racje. Całe szczescie ze to nie był osobowy, albo jakis TLK. Towarowego docisnelo do torowiska ale jakby to byl lzejszy i szybszy pasazerski to cholera wie jak by sie to skonczyło. Moze wagonami w lesie.
Taa tylko mam wrażenie że to wypadek po raz kolejny w powodu usterki technicznej wagonu a nie toru, więc zagrożenie dla pasażerskich jest znacznie mniejsze.
Też miałem już okazję to zobaczyć, fakt że nie robi się nic, mam wrażanie że będą próbowali zrobić korektę rozkładu i wydłużyć czas przejazdu a naprawią to przy okazji budowy łącznicy. Obym się mylił.
I tu pojawia sie moje pytanie. Pytam bo nie wiem. Czy przed wyjazdem pociag towarowy jest tak samo sprawdzany przez rewidenta jak osobowe? Czy tez jezdza bez sprawdzania az do takich akcji.
Wczoraj przejezdzajac osobowka obok uszkodzonego odcinka, widzialem, ze duzo podkladow jest juz zdjetych, a nowe caly czas sa dostarczane na miejsce napraw, takze cos sie dzieje, jezeli zrobia to umiejetnie, to wymiana samych podkladow dlugo nie trwa.
Robota ma sie skończyć pod koniec Kwietnia. A co do kwestii że mechanik nie wyczuł jak się mu wykoleiła węglarka. No trudno to wyczuć jak ten wagon był w środku składu (został uszkodzony w nim czop skrętu) i jeszcze był pełny. O wykolejonym wagonie poinformował go Mechanik z DB Schenkera jadać ze skrajnią do Zielonej Góry(Gliwic), po przeciwnym torze. Gdyby nie on, to by zostały rozryte wszystkie rozjazdy po których by przejechał ten pociąg.
? Z jakiej okazji na trasie Zbaszynek - Zielona Gora leci IR (pewnie kibel leci, bo co innego, po znizce studenckiej kosztuje jakies 7zl, kiedy TLK kosztuje 8zl) i w ogole jak to z pominieciem Czerwienska ? Drugi IR troche wczesniej leci w taki sposob: Zbaszynek - Babimost - Sulechow - Zielona Gora - Czerwiensk, to juz w ogole jakies niezrozumiale, przeciez w Czerwiensku trza zmienic czolo.
To jakis blad czy po prostu PR sie nudzi, to wrzucilo dwa IRy ?
edit: warto tez dodac, ze zwykly REGIO z Sulechowa do Zielonej leci ok. 55 minut, kiedy ten IR wg rozkladu z Sulechowa do ZG leci jakies 25 minut, to gdzie te 30 minut ? ;o
marborek, bralem to pod uwage, ale pytalem, bo np kilka pozniejszych polaczen ma normalny znaczek autubusu z okresleniem BUS i cena jak za autobus, a tutaj IR, znaczek IR, cena jak za IR, wiec zglupialem co sie dzieje. Pod autobusu by to pasowalo jak najbardziej, czyli wychodzi na to, ze to zwykly blad w rozkladzie jazdy
Poznański oddział Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i robót budowlanych związanych z wymianą nawierzchni na linii kolejowej nr 273 Wrocław Gł. – Szczecin Gł. w torze nr 2 na odcinku Zielona Góra – Czerwieńsk.
Zadanie obejmuje m.in. wymianę nawierzchni kolejowej od km 154,901 do km 165,722 wraz z robotami towarzyszącymi, przebudowę peronu numer 2 na p.o. Przylep oraz dokumentację wykonawczą i powykonawczą. Szacunkowy koszt wszystkich prac wyniesie 28 mln zł.
Pieniądze będą prawdopodobnie pochodzić ze środków budżetowych. Każdy wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 400 tys. zł. Jedynym kryterium oceny ofert jest najniższa cena. Zgłoszenia można składać do 16 lipca 2012 r. Tego samego dnia nastąpi też otwarcie ofert.
Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach zadania pn. „Modernizacja linii kolejowej 273 na odcinku Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Dolna Odra”.
Za kwotę prawie 20 mln zł firma PORR Polska zmodernizuje 11-kilometrowy odcinek linii kolejowej nr 273 między Zieloną Górą a Czerwieńskiem. Oferta PORR-u została wybrana przez Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK jako najkorzystniejsza.
PORR wykona dokumentację projektową i wyremontuje tor nr 2 na odcinku Zielona Góra - Czerwieńsk od km 154,901 do km 165,722 wraz z robotami towarzyszącymi. Prace zostaną wykonane w ramach zadania "Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów - Zielona Góra - Rzepin - Dolna Odra".
W przetargu wpłynęło łącznie 10 oferrt. Złożyły je następujące firmy i konsorcja: OHL ŽS i OHL ZS Polska; Codeco i Holdinwest; Strabag i Strabag Rail Polska; Infra Silesia i DB Bahnbau Gruppe; Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych i Leonhard Weiss; PORR Polska; Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury; Schweerbau GmbH & Co. KG Bauunternehmen; Torpol; Zakład Robót Komunikacyjnych - DOM w Poznaniu; Przedsiębiorstwo „Unitor B".
Zakres prac obejmuje m. in.: wykonanie dokumentacji projektowej wykonawczej i powykonawczej, Wymianę nawierzchni kolejowej w torze nr 2 od km 154,901 do km 163,889 oraz od km 164,014 do km 165,722 na nową z szyn bezstykowych na podkładach strunobetonowych, wybudowanie rozjazdu nr 1 oraz toru nr 2a wraz z kozłem oporowym na post. odgał. Przylep, utwardzenie dojazdów na przejazdach kolejowych w torze nr 2 w km 158,430; 164,517; 159,515, 160,279, odtworzenie rowów bocznych wraz z wykarczowaniem drzew i krzewów, rozbiórkę 300 m peronu nr 2 (post. odgał. Przylep) oraz budowę nowego peronu długości 200 m, utwardzenie nawierzchni peronu kostką betonową wibroprasowaną, wykonanie dojścia do peronu w oparciu o przejazd kolejowy, budowę drenażu, budowę oświetlenia peronu.
Firma PORR Polska zaoferowała cenę 19 mln 846 tys. zł. Zakończenie robót planowane jest nie później niż 7 grudnia 2012 roku. Wykonane prace mają być objęte okresem 36-miesięcznej gwarancji.
Źródło: Rynek kolejowy (http://www.rynek-kolejowy.pl/34868/PORR_zmodernizuje_tory_na_odcinku_Zielona_Gora__Czerwiensk.htm)
tak wiec, od 7 grudnia smigamy na pelnej z Czerwienska do Zielonej, wreszcie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum