Wysłany: 01-04-2011, 21:43 Wróci pociąg Moskwa - Paryż
Według informacji radia moskiewskiego, rosyjskie koleje RŻD w grudniu tego roku wznowią kursowanie pociągów na linii Moskwa–Warszawa–Belin–Paryż. Przejazd z Moskwy do Paryża zajmie 41 godzin, w tym 1 noc, ale czas ten Rosjanie chcą zredukować do 39 godzin. Na trasie prawdopodobnie kursować będą składy z hiszpańskimi automatami do zmiany rozstawu kół.
Był czas że każdy z tych pociągów to była osobna relacja- Paryż, Ostenda, Hoek, ponadto Aachen i Kolonia. Bardziej na południe był Frankfurt/M. i Monachium. Kursowało też kilka pociągów do DDR i Berlina Zachodniego ( Berlin, Lipsk, Drezno).
W sumie chyba za dużo nie skorzystamy z tego połączenia.. zamknięty w komunikacji wewnętrznej, z postojem pewnie tylko w Warszawie. Chociaż "MK z aparatami" się ucieszą
Według informacji telewizji moskiewskiej Rossiya 1, rosyjskie koleje RŻD z dniem 10 grudnia br. Z dworca Białoruskiego uruchomią stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż.
W składzie pociągu znajdą się wagony zgodne z normą europejską RIC. Nowy pociąg kursować będzie od 3 do 5 razy w tygodniu. - Czas przejazdu wyniesie 41 godzin, ale w przyszłości skrócony zostanie do 39 godzin — oznajmił wiceprezes RŻD Michaił Akułow.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Pewnie będzie można kupić bilet z Polski w komunikacji międzynarodowej (np. do Berlina).
BTW.
Dawno nie było pociągu z Polski do stolicy Francji. Ktoś wie może ile będzie kosztował bilet?
Przed laty Ost - West min. był prowadzony na wagonach francuskich, oczywiście dostępny dla pasażerów na terenie Polski, ponieważ część składu miała wagony z Moskwy, niektóre z Kijowa a nasze również bywały na tym składzie. Był to niezwykle kolorowy skład, jak już pisali przedmówcy z grupą wagonów do Ostendy(zwykle koleje belgijskie go prowadziły), natomiast na dworcu Berlin Hbf, wagony do Ostendy odczepiano i przerzucano na pociąg "Warszawa - Hoek" czyli do Hoek v.Holland, którym miałem okazję jechać aż do samego końca, niemal do plaży nad morzem północnym po drodze min z postojami w Utrechcie i Rotterdamie. Kawałek histori wam przypomniałem, ale wtedy jeszcze w latach 90, z Warszawy mozna było pociągiem dojechać niemal do wszystkich krajów, poza Paryżem bezpośrednio do Stambułu(Nord Sud), Sofii, Belgradu, Talina, Rygi. Fajnie, że po latach powracają dalekie relacje i to często w znacznie bardziej komfortowych pociągach niż przed laty.
wagon do Paryża jeździ w składzie Moskwa Express rel. Saratov/Moskwa/Sankt Petersburga/Mińsk Biel-Berlin/Paryż wagon jakoś w środku chyba 654 czy jakoś tak, bilet z tego co widziałem z Moskwy do Paryża koszt ok. 500€ oczywiście na 1kl. w przedziale dwu osobowym
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Jeżeli wagony z Moskwy do Paryża byłyby dostępne dla podróżnych wsiadających w Polsce to warto byłoby odłożyć i coś pomyśleć o takiej podróży. Moim zdaniem tu pole do popisu ma spółka IC. Mogliby coś pomyśleć i dać swoje 2-3 wagony tak jak robią w "Kiepurze". Sądzę, że jakby doszły do tego jeszcze promocje typu "Spar Night" to chętni na pewno by się znaleźli, mimo że logicznym jest, że kolej nigdy na takich długich trasach nie będzie konkurencyjna jeżeli chodzi o czas przejazdu z samolotem. Pożyjemy, zobaczymy, ale pomysł niezły.
Dla autobusów międzynarodowych byłaby to na pewno duża konkurencja. Sam mam porównanie, bo w tym roku jechałem "Kiepurą" do Amsterdamu a swojego czasu dwa razy autobusem z Warszawy do Belgii, raz do Włoch. Komfort jazdy pociągiem o niebo lepszy od autobusu, zupełnie inaczej się człowiek czuje po tak długiej podróży w pociągu a inaczej w autobusie.
Zgadza się. Po podróży pociągiem (kuszetka , sypialny) na takie relacje jak np do Paryża czy Rzymu człowiek jest wypoczęty. A jak można odpocząć w blaszanym pudle na gumowych kołach bez możliwości położenia się? Zresztą ja i tak na tak dalekie podróże wybieram wyłącznie sypialne i kuszetki:)
_________________ PKP PLK - SWOJE KADRY BETONUJEMY PROFESJONALNIE
Według informacji telewizji moskiewskiej Rossiya 1, rosyjskie koleje RŻD z dniem 10 grudnia br. Z dworca Białoruskiego uruchomią stały bezpośredni pociąg na trasie: Moskwa — Warszawa — Berlin — Paryż.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum