Jak podaje radio RMF FM, już nie długo PKP Intercity wróci do pociągów Expressowych.
Pozostanie tylko około 20 par pociągów kategorii InterCity, reszta będzie jeździć jako Expressy.
PKP Intercity najpierw wycofały ekspresy, teraz je przywracają
PKP Intercity od czerwca wycofa prawie 75 proc. swoich pociągów najwyższej kategorii, czyli Express Intercity - dowiedział się reporter RMF FM Paweł Świąder. Z 62 pociągów zostanie zaledwie 18. Spółka zastąpi je... ekspresami, które niedawno zlikwidowała.
Przewoźnik zapewnia, że podniesie standard tych, które zostały. Jednak według naszych informacji spółce brakuje wagonów o najwyższej jakości i dlatego została zmuszona do przywrócenia ekspresów.
Czym będą się różniły ekspresy od intercity? To tajemnica, ale pasażerowie na pewno zauważą zmianę. Będziemy trzymać również wysoki standard w pociągach kategorii ekspres. Więcej informacji na ten temat podamy do końca kwietnia - przyznała Małgorzata Sitkowska. Rzeczniczka PKP Intercity nie chciała też zdradzić, czy chodzi o np. bezprzewodowy internet, czy coś innego. Nie wiadomo też czy w związku z tym nowe intercity będą jeszcze droższe, ani czy powracające ekspresy tańsze.
Ekspert kolejowy Jakub Majewski zmiany odczytuje inaczej. Jego zdaniem spółce brakuje najnowszych wagonów z klimatyzacją. Wprowadzamy z powrotem kategorię ekspresową, czyli weźmiemy większe pieniądze za pociąg pośpieszny - tłumaczy.
Kilka miesięcy temu likwidowano ekspresy, tłumacząc to uproszczeniem i ujednoliceniem oferty. Tym razem ma być ona jeszcze lepsza. Ciekawe tylko dla kogo?
Paweł Świąder
źródło: RMF FM
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Bardzo dobre posunięcie! EIC to sztucznie wykreowany idiotyzm na potrzeby rządowych dotacji do ulg ustawowych. Powinno się wrócić do tego co dobre i funkcjonowało przez wiele lat, czyli do kat. Ex i IC. Przy okazji zrobiłabym coś z TLK, bo to twór równie sztuczny i idiotyczny jak te EIC.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Jak poinformowała "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Intercity Małgorzata Sitkowska, od czerwcowej korekty rozkładu jazdy spółka znów wprowadzi pociągi kategorii Ekspres. Zastąpią one prawie trzy czwarte pociągów najwyższej kategorii Express Intercity.
Na razie nie są znane szczegóły oferty. Zostaną one podane pod koniec kwietnia. Pasażerowie mają jednak zauważyć wyraźną różnicę. - Po korekcie pozostanie 9 par pociągów Express Intercity. Wszystkie pozostałe zostaną zastąpione Ekspresami. Nie określono jeszcze, o które pociągi chodzi - powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" Sitkowska. Nie wiadomo jeszcze, jak będą kształtować się ceny po korekcie - czy wzrosną ceny na EIC, czy też Ekspresami podróżni pojadą taniej niż obecnie.
Obecnie kursuje 31 par pociągów Express Intercity.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Fajnie by było, jakby nie było w Polsce żadnych iR, TLK i innych wytworów, tylko byłby jeden normalny podział jak dawniej - pospieszne, expresy i InterCity. Marzenie ściętej główny
BTW Nie mówię tu o likwidacji iR, ale żeby były po prostu pospieszne spółki PR i pospieszne spółki IC
OPi, przy pociągach PR nic bym nie mieszał. REGIO, interREGIO i REGIOekspres doskonale wpisują się w nazwę spółki i ludzie już się z tym oswoili. Poza tym marka interREGIO została porządnie rozreklamowana przez przeciwników PR/interREGIO z PKP, MI i UTK. Ludzie zaakceptowali i polubili interREGIO.
Gorzej jest z TLK. Gros pasażerów nawet nie potrafi rozszyfrować tego skrótu. Powinno się wrócić do nazwy "pospieszny".
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-04-2011, 12:34
Araczek napisał/a:
REGIO, interREGIO i REGIOekspres doskonale wpisują się w nazwę spółki i ludzie już się z tym oswoili.
Nie rozśmieszaj mnie! Mało kto używa nazwy REGIO. InterRegio - spotkałem się już z na prawdę różnym nazewnictwem tych pociągów, począwszy od "przyśpieszonych regio, na "pośpiesznych" skończywszy. REGIOekspres - mało kto wie, że w ogóle taka kategoria istnieje. Wracając jeszcze do pociągów "regio" - moim zdaniem zmiana nazwy z "osobowy" na "regio" to było jedno z najmniej trafionych posunięć Moraczewskiego. Niestety po dziś dzień się ono nie przyjęło wśród pasażerów. Co do interREGIO - nic nie stoi na przeszkodzie, aby spółka zmieniła nazwę tej kategorii na "pośpieszny". REGIOekspres - do likwidacji, bo niczym to się nie różni od zwykłych interREGIO, a tworzyć nową kategorię pociągów dla 6 zmodernizowanych "malborasów" to idiotyzm.
Beatrycze napisał/a:
Przy okazji zrobiłabym coś z TLK, bo to twór równie sztuczny i idiotyczny jak te EIC.
TLK-i docelowo powinny zostać zlikwidowane, a raczej zastąpione pociągami Expresowymi. Spółka powinna się skupić na działalności komercyjnej (pociągi IC z przystępną ceną miejscówki w wysokości 10 zł.) i publicznej (pociągi Ekspresowe w cenie obecnych TLK z obowiązkową miejscówką za symboliczną "złotówkę" wliczoną w cenę biletu).
mk1992, mylisz się. Tak się składa, że REGIOekspresy to także pociągi relacji Wrocław - Drezno i zapewniam Cię, że przeciętny pasażer z Bolesławca, Zgorzelca czy Legnicy doskonale wie co to jest REGIOekspres czy interREGIO.
Jeśli chodzi o TLK to najlepiej zastąpić je kategorią Ex (bez zmiany cen i z rezerwacją fakultatywną). Najlepsze pociągi zostawić jako IC.
Ciekawe czy kiedyś IC wróci do nazywania swoich pociągów. O ile EIC mogą zostać bez nazw o tyle ekspresy mogłyby mieć nazwy. Tak samo TLKi.
Ciekawe też czy "nowe" stare ekspresy będą jeździły po dotychczasowych trasach czy też pojawią się jakieś nowe trasy, na obecnych szlakach dla TLK?
Też uważam, że powrót do kategorii EX to dobry krok.
Wolę zapłacić te kilka złotych więcej za droższa miejscówkę i mieć pewność, że będę jechał w dobrym wagonie. Myślę, że 18 + EC da się zestawić z Taurusów, EP09 oraz wagonów po modernizacji, bądź tych nowych bezprzedziałowy HCP. No, 154A czy Z1B na razie pozostaną... Ale jak jedna czarna owca w składzie będzie to OK (niezmodernizowany 144A). 111Arow z najnowszej serii jako wagon 15 też mogą być.
Zapewne kategorię EIC będą miały te pociągi, co przed zmianami.
z Krakowa:, LAJKONIK, KRAKUS, KASZUB, NORWID, KOŚCIUSZKO, MODRZEJEWSKA
z Gdyni: KASZUB, NORWID, LAJKONIK, NEPTUN
ze Szczecina: CHROBRY, PRUS
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum