Dopłata na trasie Paris - Strasbourg do FIP wynosi 1,50 EURO. Są jednak duże problemy z dostaniem miejscówki. W pociągach przeważnie jest 100% zapełnienia. Jeśli nie kupimy miejscówki wcześniej, to w pociągu zamiast 1,50 zapłacimy niestety 20 euro.
Pociąg Nice-Portnou to Corail
Dopłata do Sliperetki 2 klasy wynosi 1,5€ (jest to opłata za rezerwację. Lepiej wykupić, gdyż pociągi we Francji mają niemal 100% wykorzystania). Raz spotkałem sie z zabawną sytuacją, gdzie jechałem sliperetką z biletem FIP na 1 klasę i konduktor dziwił się czemu jadę 2 klasą, zaprowadził mnie do kuszetki 1 klasy do wolnego przedziału i powiedział że mogę tam jechać .
Gdzieś wyczytałem, że niektóre pociągi paryskiego RER są obsługiwane przez SNCF - i wtedy FIP jest uznawany, a inne przez firmy prywatne - i wtedy FIP nie działa; przy tym jest to wszystko tak pogmatwane, że nie da się w tym zorientować. Najlepiej więc pytać na miejscu (tylko czy trafi się na osobę kompetentną?).
Pozdrawia Kajetan.
Niektóre linie RER obsługiwane są przez miejskiego przewoźnika a niektóre przez kolej a jeszcze inne zarówno przez SNCF jak i przez miasto. Przed wejściem należy pokazac pracownikowi bilet FIP i zapytac się czy możemy wejść (w przypadku obu przewoźników FIP może działać tylko na pewnym odcinku).
Poniżej podaję linię i przez kogo są obsługiwane:
A - RATP/SNCF
B - RATP/SNCF
C - SNCF
D - SNCF
E - SNCF
Linie C, D i E są w całości obsługiwane przez SNCF.
I drobna rada, w Paryżu po przejściu przez bramkę nie wyrzuca się biletu, bo czasem można w metrze trafić na kontrol i wtedy trzeba mieć przy sobie bilet lub w przypadku biletu FIP bilet z ważną datą.
A ja jechałem ostatnio nocnym TGV z Paryża Montparnasse 23:50 do Brest i chciałem zrobić dopłatę u konduktora a on powiedział mi na peronie ze jest OK że jestem taki kolejarz jak on i kazał zając mi wolne miejsce na końcu mówiąc mi Good Night! Poprostu udało mi sie.
Niedawno chciałem jechać pociągiem NZ z Paris Austerlitz do Biarritz (pociąg do Irun-Hiszpania). Miejsca siedzące były zajęte, a za kuszetkę pani w kasie zawołała 49euro.Oczywiście odmówiłem i pojechałem na Montparnasse i stamtąd TGV.
Zapłaciłem 8,40euro za 2 klasę.
W drodze powrotnej jechałem do Lille Europe (tylko na ten pociąg były miejsca ale musiałem czekać do 5 rano) - zapłaciłem tyle samo. Pociągi były wypachane po brzegi więc prawdopodobnie to maksymalna cena, przynajmniej na tych odcinkach.
Z Lille Europe do Brukseli-Midi (30 minut) pojechałem najbliższym pociągiem - był to eurostar - zapłaciłem 6,70 euro.
Kiedy kupowałem bilet na TGV,z ciekawości zapytałem ile kosztuje miejscówka na miejsce siedzące w nocnych pociągach we francji. Kasjerka odpowiedziała mi, że 17,99euro.
Może rzeczywiście lepiej wsiąść do NachtZug bez rezerwacji i potem kombinować niż płacić 49 lub 17 w kasie ...
Jeśli chodzi o Thalys to rok temu płaciłem 11euro za 2 klasę.
Witam, z tymi nocnymi pociagami we Francji to bywa tak, że często miejsca siedzące są zapełnione w 100% i wtedy zostaje juz tylko w przejściu między fotelami w przedsionkach (wagony bez przedziałów najczęściej). Przy dłuższej trasie podróż męcząca w takich warunkach.
Jeśli chodzi o nocne połączenia we Francji (pociągi Corail), to miejsce siedzące (miejscówka) kosztuje 1,50e, a kuszetka - to różnie, przeważnie od 15 do 17,5e (2 klasa). W przypadku braku miejsc w 2 klasie ceny kuszetek 4-miejscowych i sypialnego są wyższe (chyba do około 40-60e za miejsce T3).
Ze swojej strony dodam, że latem w nocnych pociągach miejsca siedzące są ZAWSZE zajęte w 100%, bo przeważnie jest tylko 1 wagon i marna szansa, że przed odjazdem dostaniemy miejscówkę. Jeśli ktoś zaplanuje sobie podróż, to radziłbym wykupić tylko miejscówkę - jest to możliwe przez internet - ale nie do FIP. Należy, w przypadku rezerwacji, wybrać "Abonnement Forfait". Miejscówka zostanie przysłana do domu w ciągu 3-5 dni, lub w przypadku połączeń krajowych, można ją sobie wydrukować w domu. No i jak jedziemy "na siedząco" to nie trzeba pokazywać miejscówki konduktorowi, wystarczy bilet FIP.
Tu drobna rada; jeśli mamy bilety wydrukowane w domu (np bilet w cenie promocyjnej,dopłata za kuszetkę), a nie przez SNCF (oficjalny blankiet), to są one tylko ważne z dokumentem tożsamości, więc proszę się nie dziwić, jak konduktor będzie chciał dowód albo paszport.
A co do tych zakupionych miejscówek; jak by się trafił jakiś wyjątkowy służbista i mówił, że mamy miejscówkę do Abonnement Forfait a nie do FIP to trzeba mówić że przez internet nie ma dopłat do FIP a to ta sama cena - przeważnie skutkuje tym, że kanar sobie pójdzie
-------
Gdyby ktoś chciał kupić bilety, dopłaty - to podaję link do tematu, gdzie szczegółowo wszystko opisałem
w tym miejscu
Gdyby ktoś miał pytania, zawsze chętnie odpowiem. Piszcie na PW albo na gg.
No proszę, tego to nie wiedziałam,mało podróżuję Corailami.Ale super, że sie podzieliłeś swoją wiedzą. Ja się niedługo (marzec) wybieram do Francji więc może się przydadzą. Gdyby ktoś potrzebował jakiś informacji to moge spróbowac się dowiedzieć
W swojej podróży przez Francję, będę potrzebowała przemieścić się w Paryżu z dworca Paris Nord do Paris Montparnasse. Będę miała na to niecałe 2 godziny.
Czy jest możliwe przejść tę odległość piechotą? Mogłabym przy okazji popatrzeć na Paryż, może coś zwiedzić.
W rozkładzie jazdy podana jest przy tej przesiadce informacja 55 min. dalej metrem w kierunku Por d`Orleans.
Może mógłby ktoś mi coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuję.
Z dworca Nord do Montparnasse najlepiej dojechać metrem (linia nr 4 w kierunki Port d'Orleans). Wysiadasz na Montparnasse Bienvenue i idziesz z metra cały czas podziemnym przejściem za znakami do pociągów Grand Lines. Metrem dojazd zajmie ci to około 30-40 minut. Przejście pieszo odradzałbym - to jest kawałem drogi i jak mówisz, że masz 2 godziny, aby zdążyć na następny pociąg to lepiej jedź metrem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum