Prywatna kolej ratuje się wożąc pasażerów autobusami i busami. Od swojego największego konkurenta wypożyczyła lokomotywę i wagony. Sięga nawet po własne samochody służbowe.
- Codziennie zamiast 2-3 pociągów podstawiane są autobusy lub busy. Tak od kilku tygodni - pasażerowie Arrivy z osłabionej trasy Grudziądz - Brodnica tracą powoli cierpliwość.
Prywatny przewoźnik ma ogromny problem. Flota Arrivy jest mocno przetrzebiona. Z 23 szynobusów na tory nie wyjeżdża aż 9 maszyn.
- Sześć pojazdów wyłączyły nam poważne awarie i kolizje na przejazdach - przyznaje Mieczysław Cichosz, dyrektor ds. eksploatacji prywatnej kolei Arriva. - We znaki dała się ostatnia ostra zima. Koła i silniki zużyły się i trzeba było wysłać pojazdy do naprawy. Do tego kolejne trzy szynobusy przechodzą właśnie okresowe przeglądy techniczne - Cichosz podkreśla, że rozumie zdenerwowanie pasażerów. - Robimy co, w naszej mocy, żeby tylko ulżyć pasażerom - twierdzi dyrektor.
Arriva odlicza dni do powrotu maszyn z naprawy. Ratuje się dodatkową lokomotywą i wagonami, wypożyczonymi od konkurencji, czyli Przewozów Regionalnych oraz autobusami i busami. - Przepełnionymi! - skarżą się korzystający z komunikacji zastępczej.
Firma zaliczyła ostatnio potężną wpadkę z tym związaną. Jeden z zastępczych autobusów na trasie Grudziądz - Brodnica zatrzymali kontrolerzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Bydgoszczy i policja. Okazało się, że kierowca zabrał za dużo pasażerów. Dostał mandat karny, a po czterech skonsternowanych pasażerów Arriva wysłała własny firmowy samochód.
- Możemy jedynie przeprosić. Denerwujemy się tak samo, jak nasi pasażerowie i czekamy z niecierpliwością na powrót szynobusów - słyszymy od dyrektora Mieczysława Cichosza. Pierwsze dwa najprawdopodobniej przyjadą w najbliższą sobotę. Kiedy pojawią się kolejne? Nie wiadomo.
Komunikację zastępczą Arrivy bydgoski Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego cały czas ma na oku. - W najbliższym czasie powtórzymy kontrole na tej trasie - zapowiada Krzysztof Nowak, naczelnik wydziału inspekcji Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego.
Arriva to pierwsza prywatna kolej w Polsce. Od 2007 roku wozi pasażerów w kujawsko-pomorskiem. Obsługuje wszystkie linie niezelektryfikowane. Ma jedną trzecią regionalnego rynku przewozów kolejowych. Na naszych torach pozostanie przez dziesięć lat. Tak zakłada podpisana w końcu zeszłego roku umowa z Urzędem Marszałkowskim.
Alicja Cichocka-Bielicka
źródło: nowosci.com.pl
kz_arriva.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 30.75 KB
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Prywatna kolej ratuje się wożąc pasażerów autobusami i busami.
Arriva RP nie jest prywatną firmą. Jest to spółka, która należy do DB Schenker. Właścicielem DB w 100% jest rząd Niemiec. Czyli Arriva RP to niemiecka spółka państwowa.
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Ale że wszystko od Odry na wschód traktują jaki niecywilizowaną dzicz to sobie pozwalają na takie jaja. Na swoim podwórku by takich numerów nie zrobili. Coraz częściej skłaniam się ku temu że za PR najlepiej to może i nie było ale nie było nigdy tak tragicznie.
Liczyłem że wraz z przejęciem kilku linii coś się zmieni ale na sporej ilości to rozkład się nie zmienił od rzeźni w 2000 roku. No i tabor poleciał na psy - zamiast składów na Chojnice - Bydgoszcz czy Wierzchucin - Laskowice - Grudziądz - Brodnica mamy badziewie z PESY.
Co jak co, ale na Chojnice - Bydgoszcz i Toruń - Malbork powinny jeździć składy a nie pojedyncze SA106. Ale wiadomo że nie każdy kurs generowałby tyle ludzi, pchać skład tam gdzie są potoki ludzi, a PESĘ tam gdzie jeździ paręnaście osób. SA106 też są wbrew pozorom nieekonomiczne, zwłaszcza dla 15 czy 20 osób. Mam na myśli ,,eksterytorialny" kurs Wierzchucin - Kościerzyna - Wierzchucin przez Czersk, zarówno rano jak i wieczorem. Jak chcemy iść w ekonomię to lepiej dać tam SA105 i dać 4 kursy dziennie a nie dwa jak jest obecnie. Dwa do Wierzchucina z Kościerzyny a w Bąku skomunikowanie na Bąk - Czersk i dwa Kościerzyna - Czersk.
SA105 i SA108 może i się nie nadają na Ostbahn gdzie w takim Gorzowie czeka przeszło 100 osób, ale na taką linię w tych pociętych relacjach to jak najbardziej. Ewentualnie dać skład i przywrócić normalne relacje sprzed rzeźni z 2000 roku.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
A na innych stronach tyle propagandy, że Arriva przebija PR-y, hehe ciekawe w czym, chyba w brakach taborowych
Się nie przygotowali, poleganie tylko i wyłącznie na szynobusach, przy tak małej ich liczbie to spory błąd. Zamiast przed przetargiem się przygotować odpowiednio, to lepiej czekać na ostatnią chwilę i jakoś to będzie. Te 10 lat ich wykończy...
W Chojnicach teraz pracują nad bdhpumnami. Z takie 3-4 wagony, lokomotywa i mamy eleganckie (bohuny na pewno wygodniejsze od SA106 czy MR-a) interRegio z Chojnic przez Kujawy.
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Jeżeli Arriva nic nie zmieni na lepsze to przez cały okres obowiązywania umowy będzie marazm i zastój. Nie na to liczyłem. Oczekiwałem choć częściowy powrót do rozkładów sprzed rzeźni, nie wszędzie rzecz jasna. To nie tak miało być...
Przez Chojnice powinno się dziennie przetaczać kilka IR, to będzie jeden z postulatów. Duńczyki nie są wcale takie złe, komfort jest w nich wysoki o ile jeżdżą. No ale co skład to zawsze skład, wiem, te moje sentymenty...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-04-2011, 21:22
Wiem że są poważne problemy na niektórych liniach ale nie przesadzajmy z tą całkowitą zapaścią .Oczywiście mogli przygotować się bardziej żeby rozpocząć ten dziesięcioletni okres ale z tego co wiem wkrótce problemy taborowe sukcesywnie będą rozwiązywane .Nie chcę się wkółko powtarzać ale na lini 431 problemy jeśli już pojawiają się to w stopniu bardzo minimalnym .Sam jestem wkurzony że spółka nie potrafi skonstruować połączeń coś w rodzaju IR na tym zawiodłem się bardzo
A jaki problem odkupić kilka wagonów? Przetargów na sprzedaż ostatnio sporo, a i zntk-i chętnie nawet trupa reanimują, nawet składając z kilku 1 jeżdżący. Prędkości tam raczej małe, więc...
Nie maja lokomotyw, chociaż mogliby kupić za cenę złomu kilka SP42 i mogliby robić normalne składy. Prędkości nie są wcale takie małe. Na Chojnice - Bydgoszcz mamy od 80 do 100 km/h z pominięciem ograniczeń które występują lokalnie. Toruń - Malbork jest o ile się nie mylę od 60 km/h wzwyż. Grudziądz - Brodnica chyba coś koło 80 km/h. Wierzchucin - Laskowice też nie najgorsza prędkość, jedynie Laskowice - Grudziądz nieco kuleje...
W momencie przejęcia połączeń na południe od Kościerzyny przez Arrivę, liczyłem na większą ilość połączeń. Liczyłem na połączenia do Grudziądza, Laskowic, Czerska czy Bydgoszczy bez konieczności przesiadki. W przypadku Kościerzyna - Czersk, liczyłem na trzy pary bezpośrednie. Tymczasem zmiany są niewielkie. Mamy poranny z Wierzchucina do Kościerzyny przez Czersk i popołudniowy z Bydgoszczy do Kościerzyny i z powrotem do Wierzchucina. Trochę mało..
W Chojnicach stało tyle bip, klas, fiatów czy łajek. Znaczna część poszła w czort. Wystarczyło kupić jako złom, wyremontować i by były składy na Chojnice - Bydgoszcz, Chojnice - Grudziądz czy Malbork - Toruń... a tak jest lipa i zdecydowanie lipa będzie...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Gdyby PKP pozbyło się pewnej ilości taboru 3-10 lat temu to by dostali cenę dużo lepszą niż złom, a szlaki by nie były tak rozjeżdżane złomowymi gagarami czy inny podobnym badziewiem. Gdyby zmodernizować SP42 do 6Gg, ale z ogrzewaniem składu (nadmiar mocy jest) to taka Arriva by miała nieco taboru. 4-6 szt loków i ze 20 wagonów i kłopoty taborowe z głowy. Obecnie złomowane wagony Bh i przedziałowe w wielu przypadkach spokojnie nadawały się do jazdy. Na miejscu Arrivy zainteresowałbym się też 4 wagonami "s", które SKM zamierza zezłomować.
Arriva w momencie wejścia w 2007 roku na nasz rynek mogła kupić od PR nieco taboru który i tak poszedł na złom. Dzięki temu na Chojnice - Bydgoszcz i Malbork - Toruń nadal by jeździły bipy i fiaty. No ale czasu się nie cofnie. PESY by mogły być na kursach gdzie jest wybitnie mało ludzi, jakieś kolejarskie czy inne.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Arriva w momencie wejścia w 2007 roku na nasz rynek mogła kupić od PR nieco taboru który i tak poszedł na złom.
Póki co cały czas Arriva lubi sobie wypożyczyć jakiegoś polsata z Chojnic z bipami. Pozytyw z tego taki, że choć po bokach gdzieś tu nie stoją i się nie marnują
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Pozytyw z tego taki że można się przejechać pod składem Ostatnio z kumplem jechaliśmy Laskowice - Grudziądz - Toruń - Grudziądz - Laskowice - Wierzchucin - Tuchola - Wierzchucin - Bydgoszcz SU42 (żółta) + podwójna Bipa (też żółta !) a na odcinku Bydgoszcz - Unisław - Chełmża SU42 (PR) z klasą Dwa składy jednego dnia i to na Arrivie, jeden z lepszych wypadów No i ważne że się nie marnują, choć ja uważam że takie składy to powinny tam jeździć planowo
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Tylko zastanawia mnie, skoro PKP zrezygnowało z tych linii (na pomorzu), bo były nieopłacalne to skąd nagle tylu ludzi jeździ Arrivą? Już wolałbym się cisnąć tak jak widać wyżej niż w ogóle nie mieć żadnego połączenia, albo jakieś durne i drogie pks.
Zresztą, takie coś jak na filmiku jest normalnym obrazem większości szynobusów i pociągów z okolic Leszna i nikt już nad tym nie płacze, po prostu ludzie się przyzwyczaili. Z Wolsztyna, Ostrowa, Poznania i Rawicza - na tych liniach zawsze jest pełny nakład młodzieży szkolnej rano i po południu. Ale dalej linie Wolsztyn - Leszno i Ostrów - Leszno są uważane za deficytowe więc puszczają tam szynobusy albo stonkę (bardzo rzadko fiata) + 2 bonanzy (ostatnie jak do ostrowa jechałem była jedna...) chociaż niedawno, nie wiem w których godzinach, zmienili bonanzy na 111A.
I tak wygląda linia deficytowa, która ma obłożenie 130%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum