Wysłany: 09-04-2011, 10:31 Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem
Wpisujmy w tym temacie propozycje pociagów osobowych PRów, lub co można było by zmienić w obecnym rozkładzie jazdy.
Moje propozycje to:
1. Trzeba skończyć z momopolem SKM na trasie Słupsk - Gdynia i uruchomić przynajmniej jeden pociąg Regio między Białogardem, Koszalinem lub Kołobrzegiem i Gdynią.
2. Zmienić tak rozkład, aby pociagi odjeżdżające z Koszalina do Szczecina nie dublowały się. W tej chwili jest tak, że prawie w tym samym czasie odjeżdżają pociagi do Szczecina i przez Kołobrzeg i przez Białogard np. 6.00 (przez Kołobrzeg), 6.30 (przez Białogard), 15.39 (p. Białogard), 15.55 przez Kołobrzeg.
3. Regio Koszalin - Szczecin około godz. 20.
4. Regio Szczecin - Koszalin około 18.
5. Lepsze skomunikowania pociągów ze Szczecina i do Szczecina w Runowie Pom. z szynobusami ze Szczecinka.
6.Dodatkowy pociąg łączący Koszalin z Poznaniem i odwrotnie.
7. Powrót IR do Poznania oraz Szczecin - Gdynia (można bylo by go wydłużyc gdzieś dalej)
8. Może jakiś RE przez Piłę i Bydgoszcz (Pomorze środkowe nie ma dziennego połączenia z Bydgoszczą poza nocną TLK-ą)
9.Wydłużyc trasę szynobusów Szczecin - Runowo - Szczecinek do Chojnic.
10. Zlikwidować poranne regio Białogard - Szczecin, wozi tylko kolejarzy.
11. Przywrócic poranne połaczenie Białogard - Poznań bez przesiadania się w Szczecinku.
12. Maksymalnie wydłużyc kursowanie pociągów np. Kostrzyn - Koszalin, Świnoujście-Krzyż itp. tabor będzie racjonalnie wykorzystywany.
13. Na dłuższe trasy kierować jednostki ED72 lub zmodernizowane EN57
14. Jak najszybsza modernizacja odcinka Wałcz - Kalisz Pom. no i może w końcu modernizacja linii Kalisz Pomorski - Złocieniec, Swidwin - Połczyn - Grzmiąca.
15. Koszalin - Mielno powinno kursować w długi weekend majowy i oczywiście na długo\ przed uruchomieniem połaczenia PROMOCJA!!!! Bez tego ani rusz.
jeden lub dwa Regio Szczecin-Słupsk dałbym do Gdyni lub Gdańska, od Słupska zatrzymywać je tylko Potęgowo, Lębork, Luzino, Wejherowo, Reda, Rumia, Gdynia Chylonia
Bez przesady mnie się monopol SKM na trasie Gdynia - Słupsk bardzo podoba i ten monopol to ja bymn wydłużył do Ustki.
Co do uwag do rozkładu jazdy w tym województwie to tutaj naprawdę nie trzeba robić wiele, bo Zachodniopomorskie ma według mnie rozkład ułożony na +4
Uważam że trzeba poprawić rozkład na linii Słupsk-Szczecinek.Obecny rozkład jest fatalny, powinno być co najmniej 2 kursy więcej i likwidacja tego chorego jednego kursu na ZKA.
Bez przesady mnie się monopol SKM na trasie Gdynia - Słupsk bardzo podoba i ten monopol to ja bymn wydłużył do Ustki.
Co do uwag do rozkładu jazdy w tym województwie to tutaj naprawdę nie trzeba robić wiele, bo Zachodniopomorskie ma według mnie rozkład ułożony na +4
I owszem. W końcu jednostki EN57 z ZZPR kursowały by "swoich trasach". Pomorskie niech wystawi swoje. Niektóre szynobusy ze Szczecinka można było by wydłużyc do Ustki.
Moim zdaniem brakuje połączeń dostosowanych do przewozu rowerów na trasy nadmorskie. Moim zdaniem wszystkie SPOTy powinny pójść do obsługi tras Szczecin - Świnoujście/Kamień Pom., Kołobrzeg - Szczecinek, a nie pałętać się na trasie Szczecin - Poznań, gdzie ZPR Poznań w międzyczasie wykorzystuje nasze jednostki do obsługi swoich tras!
Po drugie należy łączyć relacje w jak najdłuższe, aby jednym REGIO możnabyło dojechać do dalszych miejscowości.
Po trzecie: więcej bezpośrednich Szczecin - Berlin i połączenia z Berlina do Kołobrzegu/Koszalina.
@OPi, nie twórz znów jakichś skandali, bo tak samo "WY" używacie "NASZE" jednostki, świeżo zmodernizowane i pomalowane w barwy KW, które jeżdżą też na Poznań-Szczecin. Co prawda z zewnątrz są badziewne ale w środku są takie jak SPOT-y więc na jedno wychodzi i obiegi są dobrze poukładane.
Tylko że SPOTy powinny obsługiwać trasy, gdzie są potrzebne, a nie spełniać rolę szczytowych dowozów do pracy w węźle poznańskim! Poza tym te wasze klopy co przyjeżdżają, to w większości są stare i zdezelowane pojazdy, a tego twojego "super extra klopa" w barwach KW można spotkać raz na ruski rok!
I co, będziecie się teraz kłócić o to czyje klopy gdzie mają jeździć i jakiej są jakości ?
Mam dla was propozycję. Niech każde województwo pomaluje swoje kible w swoje barwy, zbudujcie na granicy województw małą stację i niech kible śmigają tylko po województwie i ani metra dalej. Wtedy nie będziecie musieli prowadzić głupich wojenek czyje kible gdzie śmigają i jakiej są jakości...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Barwy KW są skopiowane z barw Kujawsko-Pomorskich! haha. Jeszcze wam się odniechce zabawy w kolejkę piko w województwie wielkopolskim!! To jest śmieszne zamiast kupować nowe pociągi to malują i bawią się farbami jak dzieci w przedszkolu! żal!
Szczecinek - Chojnice dać więcej kursów i je wydłużyć.
Szczecinek - Słupsk skomunikować z wybranymi połączeniami SKM do Ustki.
Można od razu puszczać w relacji Chojnice - Szczecinek - Słupsk, a latem do Ustki. Na Chojnice - Szczecinek - Runowo Pomorskie - Szczecin raczej nie ma co liczyć w najbliższych latach, chyba, że PR Gdynia dogadałaby się z PR Szczecin i stosowano by podobny system obiegów pojazdów należących do obydwóch oddziałów jak na Chojnice - Piła Główna.
Frekwencja na Chojnice - Szczecinek nie poraża, a na niektóre połączenia jak najbardziej starcza SN81. A pomyśleć, że w latach 90 pociąg ze Szczecinka do Chojnic przyjeżdżał po 1:00 w nocy nawet...
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Frekwencja nie poraża bo skomunikowań brak, a nawet jak są to lipne. Jeszcze ze 3 lata temu to do Chojnic jechała podwójna lub potrójna bipa/ dwie bonznay i frekwencja była dosyć dosyć... Wydaje mi się że chcą tę linię na siłę wygasić.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Pawel_15, Jak nie wiesz o co chodzi, to po co się wtrącasz? Zanim coś powiesz, to radzę ci dokładnie przeczytać sens mojego wypowiedzenia, a nie przeinaczać!
Wysłany: 10-04-2011, 20:12 Re: Propozycje do rozkładu jazdy Regio w zachodniopomorskiem
Bartek1981 napisał/a:
2. Zmienić tak rozkład, aby pociagi odjeżdżające z Koszalina do Szczecina nie dublowały się. W tej chwili jest tak, że prawie w tym samym czasie odjeżdżają pociagi do Szczecina i przez Kołobrzeg i przez Białogard np. 6.00 (przez Kołobrzeg), 6.30 (przez Białogard), 15.39 (p. Białogard), 15.55 przez Kołobrzeg.
Weź pod uwagę, że cały pociąg nie jedzie do Szczecina. Chcesz pozbawić ludzi najlepszych połączeń? Godziny 14:30 - 16 to pociągi typowo szkolno/pracownicze i tego zmienić się nie da. To samo jest rano, ten o 6:00 jedzie pełny do Białogardu, potem kolejna grupa pasażerów do Świdwina, Łobza czy Stargardu Szcz. na przesiadkę.
Bartek1981 napisał/a:
7. Powrót IR do Poznania oraz Szczecin - Gdynia (można bylo by go wydłużyc gdzieś dalej)
Szczecin - Gdynia jak najbardziej, ale na składzie wagonowym i z normalnym rozkładem. Jak jeździł "Albatros" to miał zapełnienie koło 40% (ten do Szczecina), bo rozkład pokrywał się z osobowym, który jechał 20 minut wcześniej i na dodatek miał dużo długich postojów.
Bartek1981 napisał/a:
10. Zlikwidować poranne regio Białogard - Szczecin, wozi tylko kolejarzy.
Teoretycznie, wszystkie pociągi przed 5 rano wożą kolejarzy... Pociąg ten umożliwia szybkie dotarcie do Szczecina, kiedy jeździł z Łobza, do Białogardu został wydłużony na wniosek podróżnych i jak widać kursuje już 2 lata. To jest dobre połączenie, bo można jechać np. do Poznania na calutki dzień.
Bartek1981 napisał/a:
12. Maksymalnie wydłużyc kursowanie pociągów np. Kostrzyn - Koszalin, Świnoujście-Krzyż itp. tabor będzie racjonalnie wykorzystywany.
To jest totalny bezsens. Jak się kibel rozkraczy zimą w Gryfinie, to odwołają pociąg na całej relacji. Po za tym, nie widzę sensu wiązania Kostrzyna n. Odrą czy Gryfina z Koszalinem. Lepiej niech jeżdżą 2 składy jak teraz.
Bartek1981 napisał/a:
14. Jak najszybsza modernizacja odcinka Wałcz - Kalisz Pom. no i może w końcu modernizacja linii Kalisz Pomorski - Złocieniec, Swidwin - Połczyn - Grzmiąca.
Świdwin - Połczyn Zdr. to pobożne życzenia. Jak dla mnie, to to połączenie generowałoby mniej strat niż Sławno - Darłowo. Przede wszystkim są to większe miejscowości, a do Połczyna jeździ też trochę kuracjuszy. Co do Grzmiącej, to tam już nie ma takiego pojęcia jak remont. Za Kołaczem w stronę Barwic na dzień dzisiejszy brakuje już około 5km torowiska. Reszta jest w opłakanym stanie.
Bartek1981 napisał/a:
15. Koszalin - Mielno powinno kursować w długi weekend majowy i oczywiście na długo przed uruchomieniem połaczenia PROMOCJA!!!! Bez tego ani rusz.
Tu się zgodzę, rozkład powinien być znany już od początku obowiązywania, ewentualnie od korekty marcowej. Od długiego weekendu majowego powinna jeździć część kursów.
Ze swojej strony dodam, że ciekawie prezentowałby się takt godzinny z Koszalina do Szczecina i odwrotnie. Brakuje też połączenia do Świdwina między 16:30, a 18:15 oraz między 19, a 21:30.
[ Dodano: 10-04-2011, 21:17 ]
Kuba_CH napisał/a:
Można od razu puszczać w relacji Chojnice - Szczecinek - Słupsk, a latem do Ustki.
Chyba 2 lata temu był pociąg poranny Chojnice - Szczecinek - Słupsk, jeździł na składzie, później na szynobusie. Połączenie podzielono na dwa osobne przy pierwszej korekcie rozkładu.
Teraz mamy sytuację, w której szynobus z pociągu Słupsk - Szczecinek (p. 15:36) przechodzi na Szczecinek (o. 15:43) - Chojnice. Teoretycznie, czemu nie zapowiedzieć w Słupsku pociągu do Chojnic przez Szczecinek?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum