Wysłany: 18-03-2011, 13:05 Otwarcie dolnośląskiego rynku kolejowego
Otwarcie dolnośląskiego rynku kolejowego
Zagraniczni przewoźnicy na dolnośląskich liniach kolejowych? Już w 2012 roku to może być możliwe. Dziś podczas konferencji prasowej marszałek Rafał Jurkowlaniec przedstawił propozycję zarządu województwa dotyczącą otwarcia dolnośląskiego rynku kolejowego dla nowych przewoźników. Wszystko po to aby podnieść jakość usług w regionie.
Zgodnie z planem zarządu województwa spółka Koleje Dolnośląskie zostanie niebawem wyposażona w dodatkowe szynobusy oraz własne pociągi elektryczne, co pozwoli jej na sprawniejsze konkurowanie na rynku. W perspektywie najbliższych dwóch lat Koleje Dolnośląskie mają podwoić swój udział w rynku przewozowym w regionie.
Dodatkowo przejazdy na poszczególnych liniach w ramach województwa podzielone zostały na „pakiety”. Dzięki temu główne trasy, z których korzysta dużo pasażerów, zostaną wzmocnione dodatkowymi pociągami. Innym przedstawionym dziś pomysłem było większe zaangażowanie kolei w połączeniach wewnątrz aglomeracji wrocławskiej. Dzięki wykorzystaniu infrastruktury kolejowej rozwiązany ma zostać problem przemieszczania się w mieście w godzinach szczytu.
źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Ciekawe, czy przy obecnym stanie linii kolejowych na dolnym śląsku (nie licząc E30, 271 i 275) ktokolwiek poza PR i KD będzie chciał po nich jeździć...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ale propaganda,tylko z kim KD mają konkurować chyba z samym sobą a PR czyli co w odstawkę,niech nasi specjaliści od rozkładów zrobią porządny rozklad oraz zadbają o remonty bocznych linii bo za kilka lat nie po czym jeździć
Ogólnie niezła propaganda. Nowe połączenia, "nadzieja" na nowych przewoźników, jedyne konkrety to tak jak mówił marszałek - umocnienie KD plus zastąpienie nierentownych pociągów...autobusami.
Fragmenty rozmowy z marszałkiem można posłuchać - tutaj
A więc morał tego jest bardzo prosty:
Pociągi Przewozów Regionalnych kursują tylko do końca rozkładu a dalej w województwie dolnośląskim będzie można zobaczyć pociągi KD, KW, DB i może coś jeszcze????
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Ciekawe, czy przy obecnym stanie linii kolejowych na dolnym śląsku (nie licząc E30, 271 i 275) ktokolwiek poza PR i KD będzie chciał po nich jeździć...
I to w zasadzie powinno zakończyć dyskusję, ponieważ ŻADEN szanujący się przewoźnik zagraniczny nie będzie niszczył swojego taboru płacąc kosmiczne stawki za używanie wyrobu szynopodobnego o jakości gorszej niż w wieku XIX.
Przed chwilą w Faktach Wrocławskich podali informację o pilotażowym uruchomieniu pociągów Lubań - Zgorzelec - Liberec. Czeskie składy mają rozpocząć kursowanie w czerwcu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum