jakieś nocne rzeźnie mogłyby jeździć przez Limanową, gdyby jako tako ta linia była utrzymana
Oj popularność gwarantowana pełno chętnych do zaliczenia
Cytat:
A w przypadku ZKA już widzę dantejskie sceny na dworcu w Tarnowie - setka turystów i kuracjuszy z wielkimi bagażami usiłuje wepchnąć się do jednego, podstawionego autobusu
Cytat:
Żeby tylko była dobra informacja o tym, że jest ZKA. Bo może się zdarzyć, że ktoś z Gdyni kupi bilet na TLK do Krynicy i nagle obudzą go w Tarnowie,
Cytat:
znaczna większość ludzi jadących do Krynicy jak się będzie miała przesiadać z pociągu do autobusu to zrobi to w Krakowie do kursowego PKSu
Ja stawiam na takie rozwiązanie pociąg do Krakowa i od Krakowa KKA do Krynicy przez Sącz, Muszynę z pominięciem Bochni, Brzeska, Tarnowa, Stróż, Grybowa. W kończenie biegu w Tarnowie nie wierze brak bazy IC konieczność płacenia innym a w wydłużenie do Przemyśla też nie wierzę.
Cytat:
Linię trzeba wreszcie zrobić raz a porządnie
To całkowite zamknięcie na minimum 1 cały rok chyba że robimy po kawałku w nocy po kilka metrów jak na linii 202 Koszalin - Lębork trwało to 2 lata ale się dało i mamy piękny jednotor na 120km/h.
Czas jazdy -7 choć tyle pytaniem jest co zrobi PR czy pojeżdzi autobusami na Tarnów - Krynica czy przesiadki w Stróżach. W wakacje dolina Popradu kolejowo jest bardzo popularna Regio mają frekwę i dużo wycieczek/grup.
[ Dodano: 2011-04-16, 14:48 ]
Cytat:
ta linia powinna być remontowana, ale od września.
Pierwotny plan przewidywał od początku kwietnia do początku wakacji...Dużo lepszy termin
No tak niech pominą Grybów i Stróże które im pasażerow dodają
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-04-2011, 19:16
Na koniec kwietnia zamknięcia Nowy Sącz - Żegiestów ale na Tarnów - Stróże jeszcze nie z tego co wiem.
@Kris123 Taaaa na pewno Stróże i Grybów zapewniają najbardziej na linii pociągi sezonowe...
[ Dodano: 2011-04-16, 19:22 ]
I na początku maja 4-6 też zamknięcia Rytro - Żegiestów.
To jakieś jaja. Taki remont to można zrobić w kilkanaście dni odpowiednim sprzętem. Na remont mieli kupę czasu rok temu. Ktoś za to w końcu powinien polecieć. A jak widać komuś na tym cholernie zależy, żeby uwalać rentowne linie.
To jakieś jaja. Taki remont to można zrobić w kilkanaście dni odpowiednim sprzętem. Na remont mieli kupę czasu rok temu. Ktoś za to w końcu powinien polecieć. A jak widać komuś na tym cholernie zależy, żeby uwalać rentowne linie.
W kilkanaście dni? Zobacz ile zamawiający przeznaczył nań pieniędzy a dopiero potem gadaj bzdury, zapłać 5x więcej to zrobią w dwa tygodnie, sorry, ale w Polsce jeszcze nam daleko do poziomu zachodniej Europy.
Mieli kupę czasu rok temu? No de facto nie jeździło nic przez niecałe półtora miesiąca, problem w tym, że firma nie dowiozłaby na miejsce sprzętu, ani pociągiem, ani samochodem... jak to po powodzi.
Kryniczanka pod względem pasażerskim nie jest rentowną linią, ruch towarowy ją ratuje (zwłaszcza możliwość puszczania długich składów towarowych), choć i tak linia na Zwardoń jest dużo bardziej rentowna...
Krisa123 to ja już zdrowo słuchać nie mogę, jak katarynka dzwoni o tym samym bez większego składu i sensu.
ja zaznaczę jeszcze raz... Tarnów, przejazd 3km trwa 5min to zdecydowanie za długo wiem że to stacja i rozjazdów jest dużo jednak tutaj można by było urwać z 2-3min tym bardziej że można zamknąć dany tor bo można jechać torem, który jest 2-3m obok. Jedynym rozwiązaniem są w Tarnowie 2 autobusy jeden prosto do Krynicy a drugi przez Sącz i normalną trasą. Dodatkowo można zaoszczędzić czas niwelując bezsensowne postoje na stacjach niedawno czekało się w południe w Gromniku na pociąg z naprzeciwka 4min nawet wtedy gdy wiedziano że przez miesiąc z Krakowa na Krynicę będzie jeździć z 10min dodatkiem... potem się czekało na następnej mijance bo załapał dodatkowe minuty. W tym rozkładzie (od grudnia) jak jeżdżę prawie codziennie pociągiem z Bobowej o 12:24 do Tarnowa wg rozkładu przyjechałem 2razy tak to zawsze 3-8min w plecy a stoi się czasami bez sensu i albo rozkład zmienić a jeżeli wszystko jest dobrze obliczone to nauczyć kierowania pociągiem żeby było na czas wszystko.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2011, 09:13
mozambikpl,
Uwzględniając geometrię i konieczność jazdy na bok jest to bardzo dobry czas. Szczecin Główny - Szczecin Port Centralny 1,4km to 5 minut też. Owszem można skrócić o 1 minutę max ale koszt byłby dramatycznie wysoki w stosunku do prawie żadnego zysku.
Krisa123 to ja już zdrowo słuchać nie mogę, jak katarynka dzwoni o tym samym bez większego składu i sensu.
Dokładnie. A jego kumple z Nowego Sącza to znając życie fani firmy Szwagropol.
Co do DUNAJCA - będzie konkurencyjnym pociągiem, zwłaszcza w piątki w stronę Nowego Sącza jeżeli:
- będzie zestawiony z nowoczesnego składu, z Vmax 150 km/h (to już jest)
- linia Kraków - Tarnów w ramach modernizacji E30 będzie od roku 2020 (mam nadzieję) zrobiona na 160 km/h
- postoje: Kraków Gł., Kraków Pł., Tarnów, Tuchów, Bobowa Miasto, Grybów, Nowy Sącz
- będzie linia Tarnów-Leluchów zadbana, a remont, o którym dyskutujemy (może coś jeszcze od Stróż do NS) da skrócenie czasu przejazdu o kilka minut
- czyli: czas jazdy poniżej 2:30 h!
- cena biletu na pociąg wobec autobusów - coś jak teraz, że studencki PWDC jest najtańszy
- linia Kraków - Tarnów w ramach modernizacji E30 będzie od roku 2020 (mam nadzieję) zrobiona na 160 km/h
Odcinek Podłęże - Tarnów - (Rzeszów Zachodni) musi być zakończony do końca 2015 roku, inaczej PKP PLK a zatem i Polska będą musiały zwrócić unijną dotację w ramach POIiŚ rzędu paru miliardów złotych, choćby się mieli ze*** to muszą zdążyć to rozliczyć do końca 2015 i rozliczą, pierwsze zamknięcia na E30 będą prawdopodobnie już w tym roku i dopiero wtedy zacznie się "zabawa" z rozkładem. Pewne prace przygotowawcze w niektórych miejscach już są widoczne jak np. oczyszczenie nasypów z krzaczorów i drzew...
Odcinek Kraków - Podłęże będzie robiony w nieznanej przyszłości, obecnie pokonuje się go pośpiechem w czasie 20-22 minut, z czego 9 minut to szlak Kraków Główny - Płaszów, gdzie z obecnych 9 minut można zejść do pięciu, likwidując wszystkie WOSy i modernizując ten szlak.
Po wszystkich tych modernach da się puścić Dunajca do Nowego Sącza w czasie 2:05h, bez modernizacji odcinka Kraków - Podłęże maksymalnie w 2:15h.
@mozambik: w Tarnowie nie oszczędzisz nic, najciaśniejszy łuk na całej kryniczance jest w Tarnowie między stacjami Tarnów a Tarnów Filia, geometria nie pozwoli nigdy na jazdę szybszą w tym miejscu niż 30 km/h, wyprostować tego łuku się nie da.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2011, 12:03
hurricane, Główny - Płaszów do 4 da się zejść przy obecnej masie składów. W latach 90 Hetman miał 4 minuty na tym odcinku.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2011, 13:14
2:05 h z Krakowa do Sacza? No nie wiem jakim cudem szybciej niż godzina dwadziescia piec z Sacza do Tarnowa nigdy nie będzie sie dalo przejechac ! 40 minut z Tarnowa do Krakowa to tez raczej malo prawdobobne- niemozliwym jest, zeby specjalnie dla Nowego Sacza likwidowano postoje w Bochni i Brzesku, gdzie wychodzi dużo osób. Mysle że 2:15-2:20 to najlepszy czas jaki bedzie sie dalo uzyskac.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-04-2011, 13:20
Pułtuś, Było poniżej 1h25 już ale EXem..
Taki Regionalny EX
Kraków Główny 16:00
Tarnów 16:40 16:41
Nowy Sącz 18:04
wymianę podtorza, szyn, urządzeń inżynieryjnych i sieci trakcyjnej;
zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych;
ograniczenie hałasu i wibracji;
dostosowanie peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych;
ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko naturalne, zmniejszenie śmiertelności zwierząt.
CELE PROJEKTU
Celem projektu, realizowanego w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, jest poprawa i usprawnienie systemu transportu publicznego na obszarze województwa małopolskiego, a pośrednio zwiększenie atrakcyjności gospodarczej regionu.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
52 379 000 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2009 - 2011
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
wzrost konkurencyjności kolejowych przewozów pasażerskich,
wzrost aktywizacji gospodarczej regionu,
zmniejszenie zagrożeń środowiskowych i społecznych powstających jako skutek wzrostu natężenia ruchu samochodowego,
podniesienia poziomu bezpieczeństwa ruchu i zmniejszenie ryzyka wypadków dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technicznych,
podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej,
eliminacja barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych,
redukcja hałasu i drgań.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum