Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Pociąg Zielona Góra - Zamość
Autor Wiadomość

Rafał21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 10-04-2011, 16:41   Pociąg Zielona Góra - Zamość Odpowiedz z cytatem

Jechałem ostatnio pociagiem TLK relacji Zielona Góra-Zamość na odc.(Głogów-Opole) wprawiło mnie w osłupienie że nie jezdzi on już w dawnej relacji,nie było mnie w kraju przez kilka m-cy wiec nie byłem na bieżaco,jest mi ktoś w stanie powiedzieć dlaczego przetrasowano dawnego ,,ślązaka''..??..przeczytałem również na rozkładzie że ,,ślązak'' jeżdzi teraz jako IR,został skrócony do Krakowa ..Jaki skład jezdzi w tej relacji??? Shocked
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 10-04-2011, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Na IR Ślązak jeździ ED72, co do przetrasowania pociągu TLK d. Ślązak był to powrót pociągów do Zamościa miał jeździć łącznik Kraków-Zamość , ale jednak pojechał TLK 27100/72100
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 10-04-2011, 16:57    Odpowiedz z cytatem

@Rafał21, dawny "Ślązak" to teraz dawny "Hetman", tyle że zaczyna bieg w Zielonej Górze (jak już kiedyś zresztą było). Stało się tak, ponieważ spółka PKP IC została zobligowana przez Ministerstwo Transportu do uruchomienia pociągu do Zamościa, a do przetrasowania wybrali właśnie połączenie z Zielonej Góry do Przemyśla czyli dawnego "Ślązaka".

Co do obecnego "Ślązaka" to obsługuje go jako InterRegio spółka Przewozy Regionalne, nadali mu nazwę, tak jak to robią z każdym (czy tam prawie każdym) IR-em, ponieważ IC odeszło od nazywania pociągów pośpiesznych. Jest obsługiwany zazwyczaj jednostką ED-72 lub EN-71. Very Happy

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał21 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 10-04-2011, 17:19    Odpowiedz z cytatem

dzięki za odpwiedz;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 18-04-2011, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Nie Ministerstwo Transportu tylko Infrastruktury!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

paul86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2011
Skąd: ZG/Kraków

PostWysłany: 07-06-2011, 15:33    Odpowiedz z cytatem

Orientuje się ktoś czemu ten pociąg w kierunku ZG ma absurdalnie długi postój we Wrocławiu? Nic nie rozpinają, nic nie dopinają. Dworzec w remoncie, to na chłopski rozum powinien szybciej zwalniać peron zamiast go blokować! W dodatku w przeciwną stronę ten postój jest tylko 4 minuty zamiast 25... Przyzwyczajają pasażera do planowanego spowolnienia na Odrzance czy co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 08-06-2011, 16:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Dworzec w remoncie, to na chłopski rozum powinien szybciej zwalniać peron zamiast go blokować! W dodatku w przeciwną stronę ten postój jest tylko 4 minuty zamiast 25...


Powinno raczej być na odwrót: ZG-Zamość postój we Wrocławiu ok. 20 minut (sporo ludzi wsiada), z powrotem postój ok.5 min dla wysiadających bo mało kto wsiada w kierunku ZG (przynajmniej z tego co ja widziałem).

Postój TLK Zamość-ZG we Wrocławiu to jeszcze nic

A pamiętacie zeszłoroczny bezsensownie długi postój TLK Jelenia Góra-Warszawa we Wrocławiu ? Pociąg ten stał aż 50 minut (od 14:50 do 15:40) ! I też nie było żadnych skomunikowań ani łączenia wagonów. To dopiero była pomyłka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebol71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 08-06-2011, 19:44    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekaw, czy w przyszłym rozkładzie pojawi się TLK do Zielonej Góry na Odrzance, biorąc pod uwagę prędkość, jaka będzie obowiązywać między Zieloną Górą a Głogowem...

_________________
SRJP 2005-2012: chomikuj.pl/sebol71
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 08-06-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

A nie między ZG a Bytomiem Odrzańskim? Niestety IR "Ślązak" prawdopodobnie znika...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sebol71 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Maj 2009
Skąd: Głogów

PostWysłany: 08-06-2011, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Tomasz K., zapewne tak. Zbyt duży odcinek wziąłem pod uwagę.
Co do IR "Ślązak", to szkoda, ale również można było się tego spodziewać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 09-06-2011, 07:27    Odpowiedz z cytatem

Również uważam ,że szkoda "Ślązaka" , ale zamiast go uwalać to na odcinku ZG-Głogów mógłby jeździć jako REGIO od Głogowa stan "Nadodrzanki" już jest lepszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 14-02-2014, 20:18    Odpowiedz z cytatem

Lubelskie: Pomysł (nie tylko) na TLK Hetman?

Od 9 marca PKP IC najprawdopodobniej zlikwiduje pociąg TLK Hetman na odcinku Rzeszów – Zamość, wprowadzając na tą trasę komunikację autobusową. Zanim te plany zostały ujawnione do redakcji „Rynku Kolejowego” dotarł list, w którym znalazł się postulat wydłużenia trasy kursowania tego składu do Hrubieszowa. Zdaniem autora mógłby to być swoisty „poligon doświadczalny” do wejścia na rynek przewozów regionalnych przewoźnika pasażerskiego obsługującego ruch międzywojewódzki.
Do redakcji „Rynku Kolejowego” dotarł list z postulatem wydłużenia kursowania pociągu TLK Hetman do Hrubieszowa. Jego autor wskazał liczne argumenty za takim rozwiązaniem. Wśród nich znalazły się względy społeczne (powrót Hrubieszowa na mapę kolejowych połączeń pasażerskich, a tym samym poprawa dostępności komunikacyjnej powiatu hrubieszowskiego na wschodniej Lubelszczyźnie) oraz biznesowe (szansa na zwiększenie frekwencji w pociągu bez ponoszenia dużych kosztów oraz ingerencji w rozkład jazdy pociągu).
Autor wskazał także na informacje opublikowane na naszym portalu, gdzie Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych poinformował o planach wejścia na rynek przewozów w regionach.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/50860/lubelskie_pomysl_nie_tylko_na_tlk_hetman.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl