Wysłany: 18-04-2011, 15:35 Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych
Mieszkańcy Żywiecczyzny chcą połączeń dalekobieżnych
Komitet Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna (KMSŻ) zwrócił się do władz spółki PKP Intercity oraz Przewozów Regionalnych o rozważanie wydłużenia wybranych połączeń TLK i interREGIO do Żywca i Zwardonia. Jak argumentują Mariusz Bury, sołtys Zwardonia oraz Andrzej Krempel, koordynator komitetu, chodzi o lepsze skomunikowanie Żywiecczyzny z Warszawą, Poznaniem i Wrocławiem.
Członkowie komitetu proponują w piśmie adresowanym do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, prezes Przewozów Regionalnych, by pociąg iR „Mickiewicz” nr 74112/74113 relacji Poznań – Gliwice – Katowice – Bielsko-Biała w soboty jechał znacznie dalej - przez Żywiec, Jeleśnię i Suchą Beskidzką aż do Zakopanego. Podobnie iR „Mickiewicz” nr 47120/47121 relacji Bielsko-Biała – Katowice – Gliwice – Poznań w niedzielę miałby według propozycji miłośników kolei rozpoczynać bieg nie w Bielsku-Białej, lecz w Zakopanem i następnie jechać przez Jeleśnię i Żywiec do Poznania.
W przypadku pociąg iR „Skrzyczne” nr 14120/14121 Łuków – Warszawa – Katowice – Bielsko-Biała, który kursuje obecnie w piątki i przyjeżdża do stacji Bielsko-Biała Główna do końca maja o 23.32, a od czerwca o 22.55, członkowie komitetu proponują jego przedłużenie do stacji Żywiec lub Zwardoń. Podobnie pociąg IR „Skrzyczne” nr 41120/41121 Bielsko-Biała – Katowice – Warszawa – Łuków (kursuje aktualnie w niedziele i do końca maja odjeżdża z Bielska o 17.54, a od czerwca o 13.50) według propozycji KMSŻ miałby rozpoczynać bieg w Żywcu lub Zwardoniu.
Pasjonaci kolei z Żywiecczyzny proponują także rozważenie przez Przewozy Regionalne wydłużenia relacji pociągu iR „Szyndzielnia” kursującego pomiędzy Wrocławiem a Bielskiem-Białą (przez Rybnik) do Żywca lub Zwardonia (w wybrane dni tygodnia – w piątek i sobotę do Żywca/Zwardonia, w sobotę i niedzielę z Żywca/Zwardonia).
Z kolei w piśmie skierowanym do Janusza Malinowskiego, prezesa spółki PKP Intercity, członkowie KMSŻ wnoszą o rozważenie uruchomienia połączeń TLK do Zwardonia i ewentualnie przedłużenie ich do Bratysławy przez Czadcę i Żylinę. Miłośnicy kolei proponują, by pociąg TLK nr 53202 Gdynia – Warszawa - Bielsko-Biała – Wadowice – Zakopane, który obecnie przyjeżdża do Bielsko-Białej o 7.08, prowadził grupę wagonów w relacji Bielsko-Biała – Żywiec – Rajcza – Zwardoń/Bratysława. W drodze powrotnej, grupa wagonów z Bratysławy lub Zwardonia byłaby doczepiana do pociągu TLK nr 35202 Zakopane – Wadowice - Bielsko-Biała – Warszawa – Gdynia (obecnie pociąg ten przyjeżdża do stacji Bielsko-Biała Główna o 21.15 i odjeżdża o 21.55).
Jak podkreśla Andrzej Bury i Mariusz Krempel, dzięki temu Żywiecczyzna zyskałaby bezpośrednie połączenie kolejowe z Warszawą i Gdańskiem. Dodatkowo Gdańsk, Warszawa, Katowice i Bielsko-Biała uzyskałyby bezpośrednie połączenie z Żyliną i Bratysławą. Poza tym członkowie komitetu postulują uruchomienie pociągu TLK Szczecin/Poznań/Wrocław – Zakopane przez Bielsko-Białą, Żywiec i Suchą Beskidzką.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
pomysł z Gdynia - Zakopane upadnie u podstaw w końcu ten pociąg w Katowicach łapie grupę wagonów z Płaszowa/Krynicy, więc kolejna grupa to już totalna abstrakcja, lepiej cały pociąg puścić do Zakopanego przez Żywiec co zaproponowałem IC
IRy do Zwardonia/Żywca wydają się być rozsądne i to może być krok w dobrym kierunku. Natomiast Mickiewicz do Zakopca przez Suchą to wg mnie nieporozumienie, przykro mi.
Popieram. Sam podróżuję do Zwardonia i wiem, że są tam potrzebne połączenia dalekobieżne. Osobiście uważam, że możnaby wydłużyć IR "Bursztyn" Gdynia-Katowice-Gdynia do Zwardonia. Przydałoby się również jakieś połączenie IC, może nocny TLK, GDYNIA-Warszawa-CMK-Katowice-Bielsko Biała-Zwardoń-Czadca-Żylina-Bratysława-WIEDEŃ?
Sorry, że to powiem, ale IR Mickiewicz z Zakopanego do Poznania przez Suchą, Żywiec to z lekka mówiąc since fiction. Podobnie jak grupa wagonów do Bratysławy w 53202... Że o Skrzcznym nie wspomnę.
Jestem jak najbardziej za Szyndzielnią do/z Żywca do Wrocławia, reszta to jakieś wymysły MK (sam nim jestem), ale MK MAKSYMALNYCH IDEALISTÓW.
Ja też jestem jak najbardziej za Szyndzielnią do Żywca nawet codziennie, a co do reszty propozycji
- SKRZYCZNE nie pojedzie do i ze Zwardonia z prostego powodu centralab PR w Warszawie ustalająca sekcję siatkę napisze, że przecież podróżni mogą przesiąść się do tego pociągu w Bielsku Białej - (tak wiem w drugą stronę to nie działa)
- MICKIEWICZ obieg robiony jest teraz na jedym składzie, wydłużenie do i z Zakopanego skutkowało by koniecznością uruchomenia dodatkowego składu, co generowało by koszty, a nie wiadomo czy wyższe koszty widziały by się centrali PR w Warszawie, bo IR mają przynosić zyski, a nie generować koszty
A czemu jestem za tym, że Szyndzielnia przejdzie, a no bo naprawdę dużo osób korzysta z tego pociągu jadąc po trasie do z Żywca i jest to także nnaturalny ciąg większej wymiany podróżnych do/z Żywca.
Ososbiście jestem za każdym pomysłem, ale bez przesady. Można to nazwać swego rodzaju betonizmem, ale w połączeniach kolejowych jestem raczej tardycjonalistą
Ale w ramach ciekawostki powiem, że kiedyś istaniało połączenie Warszawa - Bielsko (pociąg pospieszny) - Zwardoń (od BB jako osobowy). Powrót do Warszawy analogicznie, ale nie ma co podrówywać dziś do wczoraj.
Lepiej żeby MK z Żywca pomęczyli PR Katowice i PR Kraków co do regularnych pociągów, a nie autobusów z Żywca do Suchej. To wszystkim bardziej wyjdzie na zdrowie niż proponowane IR.
Sęk w tym, że od Skrzycznego nie ma dalej połączenia na Żywiec! Zresztą sam to stwierdziłeś! A zainteresowanie kierunkiem na Warszawę (w weekendy) jest duże z Żywca, Węgierskiej Górki, Milówki, Rajczy i Zwardonia.
Po drugie - IR Mickiewicz - przyjeżdża do Bielska w soboty i wraca do Poznania dopiero w niedziele! Czyli spokojnie może zrobić kurs do Zakopanego!
A IR Szyndzielnia nie sprawdzi się codziennie do Żywca! Niestety!
Exsimus! Spokojnie! Męczymy PR Katowice i Kraków o różne połączenia! Męczymy takze samorządowców, aby nas wspierali!
Jak widzisz staramy się we wszystkie strony coś zdziałać! Za Was w Cieszynie też trzymamy kciuki!
pawek4,
A cieszę się bardzo, że osoby z żywiecczyzny bacznie przyglądają się poczynanioim CSMK i z góry przepraszam, że tak najechałem na tematy tych połęczeń, ale tak jak pisałem jestem tradycjonalistom co do połączeń.
Co do Skrzycznego to powiem, z moż udało się wam skruszyć mój betonizm i jestem skłonny do uruchomenia tego pociągu pod jednym szakże warunkiem, że na odcinku Katowice - Zwardoń - Katowice pojedzie jako REGIO.
Myśleliśmy, aby IR Skrzyczne jechał od Bielska do Żywca lub Zwardonia jako regio.
Natomiast coś mi podpowiedziałeś
Może i IR Szyndzielnia powinna jeździć jako regio od Bielska do Żywca/Zwardonia?
Co do nas to lubimy eksperymentować
Od kilku lat proponowaliśmy Katowice - Żylina.
Teraz próbujemy "przebić" beton pociągami typu: Katowice - Żywiec i przedłużenie do Suchej Beskidzkiej lub Makowa Podhalańskiego (po wybudowaniu przystanku w centrum Suchej) oraz Kraków Główny - Sucha Beskidzka - Żywiec.
Hmm, zależy który zakład ma zamiar uruchamiać to połączenie IR. Z tego co wyczytałem to Wrocław, a osobówki były uruchamiane przez śląsk czy małopolskę?
_________________ 2010-2013 na razie 100 178km
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-05-2011, 15:08
Chyba Małopolska.
Wydawało mi się, że problemem jest stan torów (ewentualnie braki taborowe) a nie chęci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum