Gdyby była wola Warmińsko - Mazurskiego UM, PR pewnie puściłby pociągi na linii przez Mikołajki, technicznie jest to wykonalne gdyż olsztyński zakład posiada 5 szynobusów jednoczłonowych i 6 dwuczłonowych + chyba 6 Bht w malowaniu szynobusów na doczepę.
Exsimus nie zakładaj dobrej woli władz tego województwa, bo gdyby taka była to do Elbląga i Iławy można było dojechać Trójmiejską SKM. Nie mówiąc o połączeniach warmińsko-mazurskiego na wschód i południe.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Mikołajki, Kętrzyn, Gołdap - co najwyżej przejazd promocyjny, na kursowanie nie ma szans, dopóki nie poprawi się stan torów, 20km/h nikt normalny nie będzie jechał.
Podziękowania ślemy pod adresem PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Nie wiem czy ktoś pisał, ale ja chciałbym kiedyś dojechać z centralnej do Olsztyna nocnym pociągiem z Katowic albo Wrocławia. Niestety kolejowe marzenia minęły od przejęcia pośpiesznych przez PIC.
Nie wiem czy ktoś pisał, ale ja chciałbym kiedyś dojechać z centralnej do Olsztyna nocnym pociągiem z Katowic albo Wrocławia. Niestety kolejowe marzenia minęły od przejęcia pośpiesznych przez PIC.
Oczywiście z Katowic lub z Wrocławia przez:Łódź
Z Wrocławia do Olsztyna (codziennie)z wydłużeniem go do Ełku (sezon) ,dawny Niegocin
Z Katowic do Olsztyna nocny też dobry pomysł ale tu bym się raczej skusił na dzienny
Za PKP PR było wszystko. I multum bezpośrednich i wszystko inne skomunikowane...
Łatwiej było zajechać np. do Giżycka pośpiechem niż osobówką. Mam tu na myśli poranek i wieczory. Warmia i Mazury obecnie to jedno wielkie dno, pod względem ilości połączeń kolejowych.
Olsztyn jest głównym miastem przesdiadkowym ( dla turystów chcących dostać się w inne miejsca na warmi i mazur ) i stolicą dużego turystycznego regionu. Brak choćby jednego połączenia dalekobieżnego nocnego - zero! A te dzienne też zostawiają wiele do życzenia. Przydałoby się więcej połączeń z Wawką i z poludniem kraju - Katowice a nawet Bielsko, Kraków lub Przemyśl. Nie wierze w brak chętnych. Kolejna sprawa to więcej regio do Ełku zarówno przez Giżycko jak i Szczytno. Przywrócenie regio do Mikołajek - koniecznie. Niech nawet wlecze sie dwie godziny, chętni i tak się znajdą ( przynajmniej jeśli chodzi o sezon ). Dziwie się, że PR nie pomyślały o jakimś IR naprzykład przedłużyć jeden z jadących przez CMK i utworzyć relację Kraków - Olsztyn - Kraków. Sezon powoli dobiega końca i od grudnia wchodzi w życie nowy rozkład ale mam nadzieję, że w przyszłym roku będzie więcej pociągów wyjeżdzających i wjeżdzających do Olsztyna:P
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Jako że ja podróżuję dość często na odcinku Olsztyn-Bydgoszcz, to powiem że właśnie brakuje mi dobrego skomunikowania tych dwóch miast. Np pociąg z Olsztyna do Torunia odjazd 18:45 powinien jechać do Bydgoszczy, a np wieczorny z Bydgoszczy do Iławy wyjazd po 18, powinien kończyć bieg w Olsztynie.
A jeżeli jest to a-wykonalne, to chociaż dobrze skomunikować pociągi w Toruniu. A nie żebym musiał czekać 40minut albo godzinę na następny pociąg.
Razi również mała ilość pociągów z Olsztyna do Warszawy. I remont tu niczego nie usprawiedliwia.
Brakuje również pociągów sezonowych. Np z zimą z Olsztyna do Szklarskiej, a latem ze Śląska do serca Mazur.
Przynajmniej w sezonie powinno kursować więcej pociągów w relacji warmia/mazury kurorty południowj Polski. Mam na myśli Zakopane, Szklarską Porębe, może nawet Krynica lub Wisła.
[ Dodano: 25-08-2011, 13:30 ]
A liczba połączeń Olsztyna z Wawką, aż razi w oczy!!!!
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Ja mam nadzieję że od grudnia 2012r (czyli po zakończeniu remontu E65 Wawa-Działdowo) liczba połączeń Olsztyna z Warszawą wzrośnie do 6.
Np:
05:30 do Krakowa przez Radom, Kielce
07:30 do Katowic przez CMK
09:30 do Krakowa przez CMK
12:30 do Katowic przez Łódź, Częstochowę
15:30 do Łodzi
18:30 do Warszawy Zachodniej
No i na rok-dwa przydała by się jakaś dobra cena na połączenia Olsztyn-Warszawa. Np 25zł, bo inaczej nie ma szans żeby ludzie którzy jeżdżą autobusami wrócili na kolej(Autobus kosztuje 25zł). A czas jazdy 2h40min za 24zł był by zaje..... reklamą. No ale zobaczymy co wymyśli PKP IC. Liczę że będzie lepiej, bo obecnie chociażbym chciał bardzo jechać koleją, oferta jest żadna.
Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych w Olsztynie informuje, że od dnia 3 lutego 2012r. podróż pociągami nr 98125/4 Olsztyn Gł. 13:10 - Ełk 16:06 oraz nr 98136/7 Ełk 16:32 - Olsztyn Gł. 19.22 będzie wymagała przesiadki na stacji Korsze. Za utrudnienia przepraszamy.
Ciekawe, czym to jest podyktowane? EN-57 do Korsz, a dalej szynobus?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum