Wysłany: 23-04-2011, 15:34 Linia Szczytno - Ostrołęka
Chciałbym się dowiedzieć, czy jeszcze istnieje linia z Szczytna do Ostrołęki, oraz czy jest jeszcze przejezdna ?
Czy może ma ktoś informacje na temat ruchu na tej linii za czasów jej świetności. Także informacje na temat tej trasy od momentu jej powstania do czasów wygaszania popytu i położenia lagi na tą linię ?
Czy zna ktoś jakąś bibliografię nt kolei w Warmińsko-Mazurskim ze szczególnym uwzględnieniem węzłów w Szczytnie i Braniewie ?
Z góry dzięki za wszelką pomoc. Jestem z południa Polski ale bardzo mnie interesuje Wasz region i ciężko z wiedzą w zakresie historii danych linii.
Witaj . Wejdź na stronę forum wmtmk jest cała masa info na temat losów kolei na Warmii i Mazurach. Co do Szczytno-Ostrołęka w maju po 10-ciu latach wznawia się ruch na odcinku Szczytno -Wielbark. Duża w tym zasługa fabryki Ikea w Wielbarku, która się rozkręca z produkcją. Pzdr.
Witaj . Wejdź na stronę forum wmtmk jest cała masa info na temat losów kolei na Warmii i Mazurach. Co do Szczytno-Ostrołęka w maju po 10-ciu latach wznawia się ruch na odcinku Szczytno -Wielbark. Duża w tym zasługa fabryki Ikea w Wielbarku, która się rozkręca z produkcją. Pzdr.
Nooo.... wreszcie jakaś pozytywna wieść!
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-04-2011, 23:31
Ktoś chyba zapędził się z tą wiadomością ż od maja wznawia się ruch pociągów Szczytno -Wielbark jaj już wszystkim wiadomo na tej lini a konkretnie do Szyman będzie modernizacja w planie jako drugi etap ,pierwszy etap rozpocznie się od Olsztyna do Szczytna już latem a całość przedsięwzięcia ma trwać 20 miesięcy ,na stronach PR nie ma żadnej wzmianki o wznowieniu połączenia Szczytno -Wielbark od maja a już właśnie rozpoczynamy ten miesiąc
PostWysłany: 01-05-2011, 00:31 Temat postu:
Ktoś chyba zapędził się z tą wiadomością ż od maja wznawia się ruch pociągów Szczytno -Wielbark jaj już wszystkim wiadomo na tej lini a konkretnie do Szyman będzie modernizacja w planie jako drugi etap ,pierwszy etap rozpocznie się od Olsztyna do Szczytna już latem a całość przedsięwzięcia ma trwać 20 miesięcy ,na stronach PR nie ma żadnej wzmianki o wznowieniu połączenia Szczytno -Wielbark od maja a już właśnie rozpoczynamy ten miesiąc
Na ulicy Kochanowskiego w Szczytnie został odnowiony przejazd kolejowy, został odświeżony semafor, wymieniono w kilku miejscach podkłady i przeczyszczono z krzaków szlak do Szyman (dalej nie sprawdzałem), a do tego przed przejazdem na ul. Kochanowskiego 5 dni temu postawiono znaki "Uwaga!Wznowiono ruch pociągów" To chyba o czymś świadczy
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 02-05-2011, 19:07
A jednak PR milczą ,być może pojawią się takie połączenia od 1 czerwca
Wczoraj ponadto zobaczyłem przed przejazdem w Siódmaku oraz w dwóch innych miejscach znaki: "Uwaga! Od dnia 01.05.2011r. wznowiono ruch pociągów". Może tylko towarowe póki co...?
No to super. Będzie ruch do Wielbarka. Powiat przasnyski przejął Chorzele-Parciaki. Jest zatem szansa na uratowanie całości do Ostrołęki przed rozbiórką. Pisałem maile gdzie się dało, zachęcam i was. Może samorządowcy ruszą teraz głowami?
Poza tym, OIDP, to przed zamknięciem od Wielbarka do Nidzicy było 80km/h. Teraz rosną tam krzaki, ale należy pamiętać że to najkrótsze połączenie z Warszawy w stronę Szczytna, Pisza, Rucianego z kierunku Warszawy przez Nidzicę. Może warto pomolestować także tamtejszych samorządowców i UM w Olsztynie?
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-05-2011, 18:43
Tak będzie ruch do Wielbarka ale narazie tylko towarowy nawet czerwcowa korekta jazdy która jest dostępna już na stronie PR nie przewiduje wznowienia ruchu pasażerskiego na tej lini
Pomysł świetny żeby dalekobieżne na Mazury z Warszawy puszczać od Nidzicy przez Wielbark, i Szczytno. Tylko skoro IC się wycofuje z odcinka od Działdowa do Olsztyna przez Nidzicę i Olsztynek gdzie jest drut i szlakowa w granicach 90 km/h, to nie ma siły żeby puścili coś na niezelektryfikowanym odcinku Nidzica-Szczytno-Pisz-Ruciane-Ełk. Poza tym nie zapominajmy, że kiedy był jeszcze ruch pasażerski między Nidzicą i Szczytnem to nawet nocny pociąg z Warszawy do Ełku przez Szczytno, Ruciane, Pisz jechał do Olsztyna i dopiero tam była zmiana loka i stamtąd na Szczytno. A nawet w czasach przed 1987 rokiem kiedy odcinek od Działdowa do Olsztyna nie był zelektryfikowany i już w Działdowie była zmiana lokomotywy i tak jechał przez Olsztyn.
pawelu, no nie do końca. Były wyjątki i warto do nich wrócić. W latach 1962-64 jeździł tu sezonowy ekspres Mazur na SN61 z Warszawy do Rucianego właśnie przez Działdowo - Nidzicę - Wielbark - Szczytno. Ze Wschodniej do Nidzicy jechał 2h15 minut, czyli tak jak dziś (!!!).
Co do wycofywania się z linii spalinowych przez PIC - a kto powiedział że to muszą być oni, a nie inny przewoźnik? A może na początek połączenie przesiadkowe w Nidzicy? Choćby w sezonie, albo pod studentów - piątki i niedziele plus sensowne skomunikowania: w Nidzicy do/z Wawy, w Szczytnie do/z Olsztyna. I tak nic bezpośredniego z Wawy nie dociera teraz na Mazury, bo wszystko kończy bieg w Olsztynie.
pp: dzięki za sprostowanie, okresu z lat 1962-64 akurat zupełnie nie pamiętam, jestem na to po prostu zdecydowanie za młody. Oczywiście, że konkurencja dla PIC by się tu przydała, i dobrze byłoby gdyby całą linię Nidzica-Szczytno i dalej do Ostrołęki i Ełku reaktywować. Wystarczyłoby ułożyć rozsądnie rozkład jazdy i jakieś przystępne ceny biletów i chetni by się znaleźli. I wtedy właśnie tak skomunikować aby ten regio do Szczytna czy nawet dalej w głąb Mazur i Kurpii w Nidzicy był skomunikowany z TLK czy IR z Warszawy. Tym bardziej, że dopóki linia z Nidzicy do Szczytna była używana to 3 pary pociagów Nidzica-Szczytno-Nidzica codziennie kursowały. A do roku 1987 ranny "Kormoran" do Warszawy był skomunikowany w Nidzicy z osobowym ze Szczytna. Później gdy odcinek Olsztyn-Nidzica-Działdowo zelektryfikowano przemianowano go na Express i jakoś nie pamiętam czy był skomunikowany. W kierunku północnym to posp. "Stoczniowec" z Warszawy do Gdyni w Działdowie był skomunikowany z osobowym do Nidzicy i Olsztyna a ten w Nidzicy z osobowym do Szczytna. I trzeba przyznać, że zawsze to skomunikowanie było, tym bardziej, że "Stoczniowiec" często łapał opóźnienia już do Działdowa i te osobowe w Działdowie i Nidzicy zawsze czekały na siebie. Nieraz jechałem do Nidzicy właśnie "Stoczniowcem" z przesiadką w Działdowie. Nie było tłumaczenia, że to inna spółka i tego typu bzdety. Niestety, zaraz po tym na początku lat 90-tych ruch pasażerski z Nidzicy do Szczytna został zawieszony a teraz to jak się patrzy na to torowisko to tylko trawa po kolana. Aż żal patrzeć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum