Mam informację dla kolejarzy z PKP Cargo. Zarząd spółki wie o tym, ale nie wiem czy przekazał załodze (prawdopodobnie nie). Otóż dowiedziałam się co następuje...
Uchwała zarządu PKP S.A. nr 99 z dnia 22.02.2011 mówi, że pracownicy PKP Cargo (i spółek-córek) tracą prawo do najmu kolejowych mieszkań zakładowych.
Zapewne ma to związek z planowaną na ten rok prywatyzacją PKP Cargo.
W sumie racja - ale zawsze można mieć odrobinę satysfakcji z pokazania betonowi że ludzie nie barany.
A tak w ogóle to jeszcze są dawane jakieś mieszkania kolejowe?
Dotychczasowi najemcy zachowują prawo do najmu. Uchwała zarządu PKP S.A. dotyczy tych, którzy dopiero starają się o przydział mieszkania. Analogicznie sprawa wygląda w PR i KM.
Przede wszystkim 5 lat pracy , to nie jest prawdą znam osoby które po sześciu miesiącach pracy w IC dostały mieszkanie , nie wiem jakim sposobem!!! ja starałem się w latach 90-tych o lokal i usłuszałem że jestem za młody na mieszkanie , ale tamte czasy już mineły, tylko osoby pracujące za czasów komuny w
OGM-ie myślą ,że czas dla nich się zatrzymał i są nietykalni.
Pracuję w PKP PLK już ponad rok. Gdy tylko poszedłem choć wspomnieć o mieszkaniu kolejowym (miło by było w końcu opuścić dom rodzinny) uprzejme panie (a przez uprzejme mam na myśli opryskliwe) wyśmiały mnie i pozbawiły wszelkiej nadziei na jego uzyskanie. Wspomniały, że jeżeli nie mam znajomości, albo 3 dzieci i trudnej sytuacji w domu to nie mam co liczyć na mieszkanie.
No i tak sobie ciułam u rodziców w małym pokoju, bo kolej zrobiła mnie w ch**a
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
witam, od niedawna pracuje w Zakładzie linii kolejowych w Poznaniu w służbie drogowej. zacząłem się interesować tematem mieszkań kolejowych i pytałem starszych pracowników jak to wygląda teraz z nimi sprawa.
tak więc jedna z osób kompetentnych powiedziała mi, że czegoś takiego jak ta komisja przydzielająca mieszkania już nie istnieje, nie ma składania wniosków i oczekiwania na oferty.
wszystkie pozostałe lokale mieszkalne zostały przekazane konkretnym oddziałom spółki pkp-nieruchomości, gdzie na takowe mieszkania są organizowane przetargi otwarte, gdzie raczej ceny są już zbliżone do tych komercyjnych. także zostałem dość brutalnie sprowadzony na ziemię. nie wiem jak sprawa wygląda w innych Zakładach/Województwach, ale chyba u mnie już nie ma żadnych szans na własne mieszkanie
Wysłany: 28-05-2013, 11:34 PKP podwyższa czynsze nawet o 541 proc.
PKP SA chce od września podwyższyć czynsze w mieszkaniach kolejowych i zlikwidować 19 milionów złotych deficytu na działalności mieszkaniowej - informuje "Gazeta Wyborcza". Dziennik podkreśla, że do tej pory najniższe stawki czynszów sięgały ledwie... 20-30 groszy za metr kwadratowy za miesiąc. Przeciwko planom PKP już protestują najemcy lokali.
PKP SA dysponuje ponad 25 tysiącami lokali mieszkalnych. Ich mieszkańcy to zazwyczaj kolejarze lub byli kolejarze czy ich rodziny. Mieszkania nie są w najlepszym standardzie, ale za to często są w niezłej lokalizacji.
PKP przez lata utrzymywało opłaty czynszowe na bardzo niskim poziomie. Po zmianach niektórzy mieszkańcy lokali będą musieli zapłacić kilkakrotnie więcej za czynsz. Nic więc dziwnego, że najemcy już piszą listy protestacyjne w sprawie podwyżek.
O ile wzrosną czynsze w poszczególnych regionach?
Podwyżki czynszu lokali w województwie wielkopolskim sięgną średnio 541 proc., a śląskim - 333 proc., a w dolnośląskim - 320 procent. W wielkopolskim opłata za metr kwadratowy za miesiąc wzrośnie z 46 groszy do 2,95 złotych. To oznacza, że wynajmujący mieszkanie o powierzchni 50 m kw. zamiast 23 zł czynszu zapłaci średnio miesięcznie 147,5 złotych.
PKP liczy na to, że poprzez podwyżki uda się choć trochę zmniejszyć deficyt wynikający z działalności mieszkaniowej. W zeszłym roku strata na działalności mieszkaniowej PKP sięgnęła 19 mln złotych. Wprowadzona podwyżka powinna poprawić wynik o około 14 mln zł w skali roku.
To jest skandal, że do tej pory tak mało płacili. Dostali za darmo mieszkania i jeszcze nie stać ich na "groszowe" opłaty. Toż to kuriozalna sytuacja. Ludzie w Polsce biorą kredyty mieszkaniowe na 20 - 30 lat w celu zakupu mieszkania a kolejarze najchętniej nie płaciliby nawet złotówki. Ten kto do tej pory tak pobłażał lokatorom powinien pójść siedzieć.
PKP liczy na to, że poprzez podwyżki uda się choć trochę zmniejszyć deficyt wynikający z działalności mieszkaniowej. W zeszłym roku strata na działalności mieszkaniowej PKP sięgnęła 19 mln złotych.
No nawet w mieszkaniach mają minus, bez jaj co za firma
Co do mieszkań to jeśli są kolejowe w jakimś starym budynku dworcowym to ciężko mówić o luksusach ale jeśli mówimy o blokach w centrum miast to rzeczywiście dziwnie podejrzane te ceny... chociaż ciekawe ile z tych kolejowych mieszkań zostało już sprzedanych za 1% wartości przed podniesieniem tego śmiesznego czynszu. I już wiem dlaczego PLKa wprowadza do umów z pracownikami wyższego rzędu klauzulę o tym, że firma będzie płaciła za wynajem mieszkania nawet do 1 tys zł jeśli pracownik jest bardzo cenny i ma do pracy więcej niż 100km.
Grad, zdajesz sobie sprawę jak te mieszkania wyglądają?
Wyłączając nieliczne budynki dworcowe po remontach te mieszkania to rozpadające się ruiny. Nie inwestowano w nie od dziesięcioleci. Stolarka okienna rozpada się zżerana przez korniki. Tynk odpada z elewacji zagrażając bezpieczeństwu przechodniów i mieszkańców. Dachy najczęściej pokryte papą przeciekają...
Nic nie jest czarno-białe, jak to ci się wydaje.
_________________ Manipulacja w najczystszej postaci
Tak zdaję sobie sprawę. Znam głównie takie mieszkania kolejowe w których mieszkają dyrektorzy kolejowi. Na ogół te mieszkania mają zazwyczaj ok. 70 m kw.
A to, że są jakieś wyjątki w złym stanie technicznym to inna sprawa. Jeśli za drogo to niech wynajmą sobie na mieście lub wezmą kredyt i kupią mieszkanie na wolnym rynku. To jest podobno gospodarka rynkowa a PKP to nie jest organizacja charytatywna.
To oznacza, że wynajmujący mieszkanie o powierzchni 50 m kw. zamiast 23 zł czynszu zapłaci średnio miesięcznie 147,5 złotych.
To dalej będą śmieszne grosze. Nie dziwię się, że PKP SA ma ponad 4 mld zł długów, skoro od lat wynajmuje setki jeśli nie tysiące mieszkań kolejowych za symboliczną złotówkę. Natomiast za powierzchnię handlową na dworcach żąda od najemców irracjonalne dużo, co skutkuje odpływem biznesu z dworców PKP, w związku z tym wiele dworców (często po modernizacji) świeci pustkami!
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum