Wysłany: 05-05-2011, 14:56 Zakaz wjazdu dla pociągów pasażerskich?
Czy na polskiej sieci kolejowej wyznaczone zostaną ciągi, na których pociągi pasażerskie będą niemile widziane?
Na polskiej sieci kolejowej mają zostać wytyczone ciągi, które będą modernizowane pod kątem ruchu towarowego. Ponadto ruch cargo na takich liniach ma cieszyć się preferencjami przy przydzielaniu tras.
„Masterplan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r.” – wieloletni dokument planistyczny – zakłada specjalizację linii kolejowych, w wyniku której część ciągów ma zostać zadedykowana ruchowi towarowemu. Pociągom cargo ma zostać zadedykowana między innymi „Nadodrzanka”, czyli linia Wrocław – Zielona Góra – Szczecin.
Wówczas ciąg Wrocław – Poznań – Szczecin obsługiwałby głównie ruch pasażerski. Korytarze towarowe mają powstać także na takich liniach jak Łódź – Ostrów Wielkopolski – Wrocław, Łowicz – Łódź, Poznań – Ostrów Wielkopolski – Katowice, Wrocław – Jelcz-Laskowice – Opole – Strzelce Opolskie – Gliwice czy Gdynia – Kościerzyna – Bydgoszcz – Zduńska Wola – Katowice.
Wskutek specjalizacji ciągów kolejowych dla ruchu towarowego wiele nawet dużych miast – jak Głogów, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Racibórz, Sieradz, Zduńska Wola czy Zielona Góra – wraz z przebiegającymi przez nie liniami kolejowymi, może zostać zepchniętych na margines sieci połączeń pasażerskich. Według masterplanu dla kolei, linie dedykowane ruchowi towarowemu będą bowiem pod kątem tego ruchu modernizowane, ale ponadto ruch cargo na tych liniach ma cieszyć się preferencjami przy przydzielaniu tras.
Plan stworzenia korytarzy towarowych zawarty jest również w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej w sprawie europejskiej sieci kolejowej ukierunkowanej na konkurencyjny transport towarowy. „W ramach korytarza towarowego należy z należytym pierwszeństwem traktować kolejowy ruch towarowy” – czytamy w unijnym rozporządzeniu. Dokument Unii Europejskiej zakłada wytyczenie przez Polskę następujących korytarzy towarowych: Gdynia – Katowice – Ostrawa oraz Berlin – Warszawa – Terespol. Obydwa europejskie korytarze mają powstać do końca 2015 r.
Wskutek specjalizacji ciągów kolejowych dla ruchu towarowego wiele nawet dużych miast – jak Głogów, Jarocin, Ostrów Wielkopolski, Racibórz, Sieradz, Zduńska Wola czy Zielona Góra – wraz z przebiegającymi przez nie liniami kolejowymi, może zostać zepchniętych na margines sieci połączeń pasażerskich.
To byłby jakiś absurd!
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Ja proponuje jeszcze podzielenie PKP PLK na Pasażerską i Towarową. Dodatkowe stołki już czekają.
Niech jeszcze CMK przywróconą do ruchu towarowego w jakim celu została zbudowana.
Wiecie co, jeszcze trochę i będzie tak, że kolei w Polsce w ogóle nie będzie. Jeden problem z głowy, wszystko samochodami... A że drogi zdewastowane to najlepiej niech to będą jak za czasów podróży na koniach leśne dukty... Do tego niestety nieuchronnie zmierza Polska! Takie jest bowiem podejście Grabarczyka (nie nazwę go ministrem ani nawet panem- do takich tytułów trzeba coś sobą prezentować, a jego decyzje i wypowiedzi to wielka żenada i jeszcze większa chamówa, zatem traktuję go tak, jak on nas).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ciekawe co ten "minister" bierze i od kogo,że takie bzdurne pomysły do głowy mu przychodzą.Jak on sobie wyobraża komunikację między Wrocławiem i Zieloną Górą,albo Ostrowem Wlkp i Poznaniem tylko autobusami i samochodami osobowymi.Autostrad tam ten miłośnik samochodów nie przewiduje.Albo jak herr minister wyobraża sobie dziesiątki autobusów które miałyby kursować z Gdyni w kierunku Kościerzyny,gdy linia ta,na odcinku Gdynia-Kościerzyna wg planów ma być niejako koleją podmiejską,a wg jego szalonego pomysłu, ma być zamknięta dla ruchu pasażerskiego.
Jakby się uprzeć, to na odcinku Wrocław- Zielona Góra nadodrzankę da się ominąć- przez Legnicę, Żagań i Żary... Tyle że to wydłuża trasę, a do tego wszystko na szynobusach... Bo na drucie objechać się da tylko odcinek Wrocław- Głogów (przez Legnicę i Lubin Górniczy). Co tylko potwierdza absolutny bezsens planu towarowej nadodrzanki.
[ Dodano: 09-05-2011, 00:27 ]
Pomijam już fakt, że jakoś czarno widzę puszczanie przez Żagań i Żary pociągów TLK d. Ślązak i IR Ślązak, tym bardziej że ten drugi jedzie na ED72. Z drugiej strony Żagań po raz pierwszy od wielu lat w miarę przystępne połączenia do innych miejscowości niż Legnica i Zielona Góra.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Pomyśl, że najwiekszy potok na Odrzance przynosi: Zielona Góra, Bytom Odrzański, Głogów, Ścinawa, Wołów i Brzeg Dolny w relacjach REGIO, natomiast dalekobieznych Zielona Góra, Nowa Sól, Głogów i Ścinawa (tu ludzie z Lubinia busem przyjeżdżają na TLK).
To nie przejdzie, nie ma szans - Minister na siłe próbuje coś upchnąć, byle mieć z tego premie "bo coś wymyślił"?
Nie wiem, czy pierwszą część doczytałeś do końca, że takie objazdy są bezsensowne choćby ze względu na konieczność jazdy na dieslu na odcinku Legnica-Żagań- Zielona Góra. Ja wiem, że Żary, Żagań i Legnica nie wygenerują takiego potoku jak Nowa Sól, Głogów i Rudna, przynajmniej nie na początku. Rzuciłem to hasło o objeździe, żeby pokazać pewien bezsens.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Spokojnie ludzie to jest tak absurdalne i głupie że na 100% nie wejdzie . A Wy się tym jaracie jakby to miało nadejść już jutro. Oni zza biurek nie wiedzą jak wygląda niewyremontowana linia bez druta jak choćby dolnośląski odcinek Lini Żar-Legnica itp .
Preferencje mogą sobie być, ale przecież nie powinno to wykluczać również ruchu pasażerskiego na tych liniach. Rzeczywiście istnieje potrzeba zwiększenia szybkości przejazdu pociągów towarowych, ale nie za bardzo wiem w czym składy pasażerskie miałyby przeszkadzać. Ok niech nawet towarówki mają tam preferencje, ale bez pasażerów te linie padną. Dlatego jakoś nie wierzę w te brednie, na to ani samorządy ani sami pasażerowie się nie zgodzą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum