To, że jest dotowane nie oznacza, że UMWL jest organizatorem. A co do promocji, że bilet na autobus miejski taniej jak masz bilet kolejowy, to będzie ciężkie do organizacji, gdyż musiała by być to ulga handlowa.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
O to nie wiedziałem.
A kiedy to było?
Pare miesięcy temu słuchałem audycji w radiu, że jest projekt skoordynowania MPK w Lublinie z LZPRem w sprawie wspólnych biletów.
W sumie LZPR mógłby zakupić 2-3 autobusy(lub wydzierżawić od MPK albo zawrzeć umowe z MPK na sfinansowanie połączeń) i bez przystanków, przez Rusałke dowieść ludzi do centrum w czasie poniżej 10 min.
Wtedy mogłoby to wyglądać tak:
7.25-7.35 przyjazd pociągów z Chełma, Dęblina(Łukowa), Stalowej Woli Południe, najlepiej na peron I. ew. II
7.40odjazd autobusu najlepiej z parkingu przy torze oporowym, by usprawnić przesiadanie
8.50Dojazd autobusu na Plac Litewski.
Takie rozwiązanie mogłoby być w szczycie (5.40-8.40 i 14.00-17.00)
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
A więc transportem miejskim (i podmiejskim) zarządza Starostwo Powiatowe. Transportem kolejowym Zarząd Województwa (Jednostka podległa pod Sejmik, któremu przewodzi Marszałek).
Natomiast z kim podpiszą umowy to już wynik przetargu. Równie dobrze może być to np. ZKM Gdańsk i SCNF. Przewoźnik dostaje wraz z umową rozkład jazdy (oczywiście uzgodniony z przewoźnikiem).
Aby zrobić taki wspólny bilet musiałby powstać tak zwany operator wspólny. OW na podstawie umów decyduje jaką kwotę daje operatorom tradycyjnym za korzystanie z usług firm transportowych.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Za komunikację miejską odpowiada gmina. W przypadku Lublina jest to specjalna jednostka zwana Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Zarząd ten zleca przewoźnikom świadczenie usług komunikacyjnych.
Za kolejowe przewozy w regionie odpowiada Urząd Marszałkowski.
Obydwie jednostki zlecają wykonywanie usług przez przetarg lub w inny sposób.Jednostki te mogą sie porozumieć. Dobrym tego przykładem jest "Wspólny bilet SKM-KM-WKD"
Aby pogodzić rozkład jazdy na pociągów Regio z Chełma i pociągów z Zamościa bez żadnych likwidacji powinno się rozważyć następującą opcję.
Pociągi Regio z Zamościa/Bełżca/ na odcinku Rejowiec-Zamość zatrzymują się na wszystkich stacjach natomiast na odcinku Rejowiec-Lublin na przystankach:Świdnik Wschód i Miasto,Lublin Północny.
Natomiast pociągi Regio z Chełma powinny ,kursować tak jak obecnie ,czyli zatrzymywać się na wszystkich stacjach.
Dodatkowo należałoby by wprowadzić na tej trasie ofertę "Połączenie w dobrej cenie" oraz przywrócić pociągi które zostały zlikwidowane 12 grudnia 2010 a także utworzyć dodatkowe połączenie z Lublina o godzinie 23:26.
Jeżeli Regio z Zamościa między Rejowcem, a Lublinem ma być przyspieszony to nie widzę sensu zatrzymywać go na dworcu północnym. Mało ludzi z niego korzysta i mają w sumie niby rację...
Lepiej niech zatrzymuje się w większych miejscowościach np. Trawniki.
Na stronie Ministerstwa Infrastruktury zamieszczono projekt strategii rozwoju transportu do 2020 r. Prędkość na trasie Lublin - Wawa w granicach 140-160 Km/h. Wliczając postoje na stacjach pośrednich do Wawy można byłoby dostać się w ok 1,5 h a nie 2,5 jak obecnie
_________________ w pociągu:
2010: 28 000 km
2011: 35 000 km
Sebcio, nie powiedziałbym, że tak mało. Do Dęblina owszem wsiada po kilka osób, ale do Chełma w szcytowych kursach to wsiada po 15 osób, poza szczytem to 5-8 osób, więc nie jest tak źle. Wiem, bo mieszkam blisko niego.
Jak zaczęło sie o przystankach na terenie Lublina to przydałyby sie jeszcze:
Lublin Zadębie (koło fabryk na Zadębiu)
Lublin Zachodni,ok. pętli os. Widok
Lublin Poręba,
Lublin Wrotków ( ul. Pod Gajem)
Nie wymieniam przystanków na linii do Lubartowa, bo te mają być zrobione w najbliższym czasie.
Przy reaktywacjach Zamościów w centrum Zamościa, Krasnegostawu powinny sie pojawić bilbordy reklamujące te połączenia i ludzie rozdający ulotki przez jakieś 2 tygodnie. Reklama również powinna sie pojawić w wioskach, przez które ma przejeżdżać pociąg.
[ Dodano: 04-07-2011, 19:20 ]
Dostałem odpowiedż od pana Jacka Sobczaka. To co przesłałem ma być wzięte pod uwage, ale podobno wiele rzeczy wykracza poza ich kompetencje . Odpowiedź ogólnikowa- bez jakichkolwiek szczegółów, ale ważne, że jakakolwiek jest. I to doceniam.
Lubelskie: Proponowane zmiany w sieci kolejowej regionu.
Dwa dokumenty koncepcyjne i programowe opracowane przez administracje centralną wskazują na uzupełnienie oraz rewitalizację linii w regionie lubelskim. Gdyby zamierzenia zostały zrealizowane, sieć kolejowa zostałaby uzupełniona o kilka nowych linii oraz odcinków prostujących niekorzystny przebieg istniejących tras.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum