Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Kandydat na prezydenta Jeleniej Góry obiecuje tramwaje
Autor Wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 17:09    Odpowiedz z cytatem

Coś się ruszyło w temacie ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 18-01-2011, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Tak ruszyło....: obiecanki cacanki a GŁUPIEMU radość.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Czyli naturalna KOLEJ rzeczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 17:56    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Tak ruszyło....: obiecanki cacanki a GŁUPIEMU radość.

to mam przez to rozumieć że jesteś za tym żeby ruszyła pseudo-tramp?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 18-01-2011, 17:57    Odpowiedz z cytatem

Nie nie jestem za tym, ale jeżeli już zaczęto na ten temat rozmawiać, to niech przynajmniej nie wciskają ludziom kitu i nie proponują czegoś co jest nie realne.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 18-01-2011, 18:15    Odpowiedz z cytatem

Gdyby komuś w Jeleniej Górze naprawdę zależało na dobrej komunikacji zbiorowej, zrobiłby to bez szumnej zapowiedzi i w sposób następujący:

1) Na odcinku od Osiedla Orlego do Dworca Głównego, w pociągach REGIO, obowiązują wszystkie bilety MZK.
2) W okolicach Tesco powstaje nowy przystanek kolejowy.
3) Miasto przygotowuje projekt zakupu nowego taboru autobusowego, o najwyższych rygorach i normach spalin, który w 85% zostanie sfinansowany przez UE.
Obecnie potrzeba około 30 nowych autobusów, w tym:
5 klasy MIDI (10,5 metrowych)
20 klasy MAXI (12 metrowych, standardowej długości)
5 klasy MEGA (18 metrowych, przegubowych)

Ponadto: przy głównych przystankach automaty biletowe, opracowanie nowego wzoru rozkładów jazdy, które uwzględniają: orientacyjny czas dojazdu oraz WSZYSTKIE przystanki, przez które przejeżdża linia. Oprócz tego, należy przebudować obecny cennik, który jest zagmatwany i kto wie, czy nie narusza prawa (co bilet, to inny procent ulgi). Ponadto, miasto powinno dogadać się z gminami, do których kursuje miejska komunikacja - w taki sposób, by biletów strefowych nie było. Należałoby pomyśleć o biletach czasowych, które, po pierwsze: byłyby wprost proporcjonalne do przejechanej trasy (dziś osoba, która jedzie 2-3 przystanki płaci tyle samo, ile ktoś, kto jedzie całą trasę) oraz umożliwiałyby przesiadki.

Jeżeli chodzi o kolej, to przede wszystkim potrzebujemy połączeń dalekobieżnych. SKM to sprawa drugorzędna, nazwałbym ją "tematem zastępczym", ponieważ obecne potrzeby są zupełnie inne, a Pan Prezydent powinien zapomnieć o dotychczasowych obowiązkach pracownika biblioteki i przestać karmić nas bajkami.

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 18-01-2011, 18:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
empek, 1) Na odcinku od Osiedla Orlego do Dworca Głównego, w pociągach REGIO, obowiązują wszystkie bilety MZK.


a Sobieszów to już nie Jelenia Góra?

Kod:
2) W okolicach Tesco powstaje nowy przystanek kolejowy.


uzasadnij budowę platformy i przebudowę torowiska

Kod:
3) Miasto przygotowuje projekt zakupu nowego taboru autobusowego, o najwyższych rygorach i normach spalin, który w 85% zostanie sfinansowany przez UE.


:/ autobus raczej nie pojedzie po torach, chyba że chodzi ci o szynobus

Cytat:
5 klasy MIDI (10,5 metrowych)
20 klasy MAXI (12 metrowych, standardowej długości)
5 klasy MEGA (18 metrowych, przegubowych)


nigdy więcej autobusów MIDI w tym gównie nie ma miejsca zwłaszcza jak rzucą to na 15 Przeguby jak najwięcej na wszystkie: 6,7,17,26,27

Cytat:
Jeżeli chodzi o kolej, to przede wszystkim potrzebujemy połączeń dalekobieżnych. SKM to sprawa drugorzędna, nazwałbym ją "tematem zastępczym" [...].


SKM nie jest i nie będzie nigdy tu potrzebna obecnie w JG jest nieco ponad 82tys. mieszkańców, w takim Wrocławiu przy ponad 700tys. nie ma jeszcze SKM
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

empek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Wrz 2007
Skąd: JG/LBN

PostWysłany: 18-01-2011, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Już tłumaczę, bo wdarły się nieporozumienia Wink
1) Zapomniałem o stacyjce w Sobieszowie Smile
2) Kiedy w Jelonce pobrzękiwali o SKM, pojawił się pomysł budowy dwóch przystanków: jednego w okolicach Tesco, a drugiego gdzieś w pobliżu Kolegium Karkonoskiego.
3) Wiem, że to forum kolejowe, mimo to poruszyłem kwestię taboru autobusowego.
Nowy tabor MIDI - wbrew pozorom - też jest potrzebny. Mam tu na myśli pojazdy takie jak: ostatnio testowany SOR, Solaris Urbino 10, Solbus SN11, MAN Lion's City - a nie te kurdupelki 9 metrowe. Prawdziwy autobus MIDI mieści 80-90 pasażerów, a więc byłby dobrym zastępcą wciąż jeżdżących Jelczy M11. A to, że MZK daje dupy z prawidłowym przedziałem taboru do linii, to druga kwestia. Ostatnio masowej rzezi poddawane są Jelcze 120-m, zatem taboru 12-metrowego będzie nam ubywało, więc 20 nowych sztuk byłoby propozycją rozsądną. Ponadto, na: 6, 7, 9 i 17 potrzeba taboru przegubowego. Obecnie jeżdżących przegubowców wystarcza na przysłowiowy styk. Przecież zakupione niedawno MANy nowe nie są (1994-1996r) i też kiedyś zostaną skasowane.

_________________
"Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 13:43    Odpowiedz z cytatem

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,31939

[ Dodano: 19-02-2011, 13:30 ]
Śpieszą z szybką koleją

Autor: rob

18.02.2011

Ile będzie kosztowało uruchomienie Szybkiej Kolei Miejskiej? Marszałek zobowiązał się, że jego służby przygotują możliwie szybko analizę stanu linii kolejowej.

Będzie to punktem wyjścia do planowania szybkiej kolei. Dotąd bowiem nie wiadomo, ile pieniędzy będzie potrzeba na modernizację istniejącej linii.
Prezydent Jeleniej Góry Marcin Zawiła wczoraj spotkał się w tej sprawie we Wrocławiu z marszałkiem i przedstawicielami Polskich Linii Kolejowych.

– Zaprezentowano przykłady i kosztorysy budowy przystanków – mówi prezydent. - Wynika z tego, że koszt budowy pojedynczego przystanku – niezbędnego dla nas peronu - nie powinien przekraczać kwoty 200 tys. zł. Z projektowanego wstępnie przebiegu linii oznacza, że niektóre z nowych peronów (m.in. „Tesco”, czy „Kościół Łaski”) mogą przyjmować także pociągi z kierunków Wleń, Gryfów Śląski, czy Lwówek Śląski, co może podnieść rentowność przewozów także na tamtych kierunkach.

W kolejnym etapie przygotowań strony sprawdzą, czy inwestycja nie wymaga dokonywania zmian w planie zagospodarowania przestrzennego, jakie są obecnie dopuszczalne prędkości na torowisku a jakie mogą być po jego modernizacji. Zdaniem M. Zawiły to o tyle istotne, że gdyby udało się skrócić czas przejazdu pociągiem z Piechowic do Jeleniej Góry do 20-25 minut, pociąg stałby się alternatywą dla komunikacji miejskiej.

- Jestem zdecydowany podjąć wszelkie działania, by przyspieszać etap wstępnych przygotowań do realizacji tej inwestycji – zadeklarował M. Zawiła.

http://www.nj24.pl/content/view/10964/138/

[ Dodano: 11-03-2011, 19:34 ]
"Tramwaj miejski: przygotowania w toku"

Pracownia urbanistyczna Urzędu Marszałkowskiego przystąpiła do pracy nad projektem „miejskiego tramwaju – szybkiej kolei miejskiej” w Jeleniej Górze.
Działaniami pracowni kieruje notabene jeleniogórzanin, więc i z tego powodu możemy być pewni, że projektanci znają realia Jeleniej Góry i będą starali się wykonać tę pracę szybko i rzetelnie – powiedział Marcin Zawiła, prezydent miasta.

– Z naszej strony wkładem w ten pierwszy okres przygotowań będą wyniki analizy potoków pasażerskich, których badanie trwa już od początku marca. Po przygotowaniu koncepcji projektu zaprosimy autorów planu przebiegu SKM do Jeleniej Góry, by przedstawili w obecności przedstawicieli prasy, radia i lokalnej TV wizję przebiegu i uwarunkowania budowy i funkcjonowania linii „tramwaju miejskiego – czytamy w komunikacie Urzędu Miasta w Jeleniej Górze.

http://www.jelonka.com/news,single,init,article,32807
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 14-03-2011, 09:21    Odpowiedz z cytatem

nasze miasto

O to kolejny przykład co władza robi w Jeleniej Górze, chcą budować SKM dla 84tys mieszkańców, ale nie myślą o poprawie połączeń do/z Wrocławia i innych miast o które walczą KODLK.

Zamiast dostosować rj MZK do potrzeb bawią się w budowę SKM, (na marginesie mówiąc nie będzie poprawy komunikacji w godzinach 21-23. Zapytałem również w tej kwestii znajomych kierowców, odp. jest jedna - "mamy przecież komunikację nocną")
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 14-03-2011, 17:16    Odpowiedz z cytatem

No z komunikacją w nocy jest ciężko w tym mieście. Szkoda, że nie ma nadziei na poprawę. W ogóle ktoś wie czy ta zgraja kanarów, która robi te "badania potoków pasażerskich" robi tylko ankiety czy raporty, wnioski, etc. z tego też ? Jak tak to gratulacje dla pomysłodawcy Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 14-03-2011, 17:29    Odpowiedz z cytatem

EN, odpowiem poniekąd na twoje pytanie, po dzisiejszej rozmowie z ankieterami, nie widzę tego dobrze, jak poinformowali - ostatni kurs "7" z Kiepury do Sobieszowa jest pusty, chodzą słuchy że zamiast wydłużyć kursy 6,7,9 w kierunku Cieplic będą chcieli zredukować. Ile w tym prawdy wyjdzie w praniu. Za 3 dni kończą spisywać. Ostatni kurs "9" z PKP do Piechowic p./Michałowice ma frekwencję bliską 150-250%. Najlepiej zostawić MIGi, a Volvo i Mercedes-Man w Krzaki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EN Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 14-05-2011, 08:32    Odpowiedz z cytatem

"Szybka Kolej Miejska. Coraz bardziej realna"

Sieć połączeń kolejowych między Jelenią Górą a pobliskimi miejscowościami oraz – przede wszystkim – wdrożenie procesu projektowo–budowlanego systemu jeleniogórskiej Szybkiej Kolei Miejskiej – takie tematy pojawiły się podczas rozmów samorządowców z przedstawicielem Polskich Linii Kolejowych.
Prezydent Jeleniej Góry, Marcin Zawiła i Hubert Papaj, zastępca prezydenta, oraz Jerzy Łużniak z Zarządu Województwa Dolnośląskiego, spotkali się w Jeleniej Górze omawiając ze Zbigniewem Gzikiem, zastępcą dyrektora Oddziału Polskich Linii Kolejowych S.A., Zbigniewem Gzikiem całe spectrum spraw związanych z komunikacją szynową w aglomeracji Kotliny Jeleniogórskiej.–

– Interesuje nas sieć połączeń kolejowych między Jelenią Górą i pobliskimi miejscowościami, powiedzieli J. Łużniak i M. Zawiła – ale najpilniejsza jest sprawa włączenia w proces projektowo-budowlany systemu jeleniogórskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. To najlepszy moment, bo można włączyć się w cały proces projektowania i budowy połączeń kolejowych, przez co unikamy podwójnych uzgodnień, tworzenia osobnych planów, itp.

Efektem spotkania były m.in. szczegółowe ustalenia w sprawach perspektyw budowy linii SKM, polegające m.in. na udostępnieniu przez PLK posiadanego studium wykonalności, który będzie bazą do aktualizacji studium, pozwalającej na zaplanowanie nowych przystanków na linii kolejowej Jelenia Góra – Piechowice. Wśród wniosków jest także wskazanie przez miasto Jelenia Góra przystanków na tej linii, zarówno nowych, jak i restauracji istniejących, a niewykorzystywanych, bądź wykorzystywanych w niewielkim stopniu.

Do nowych M. Zawiła zalicza m.in. przystanek w rejonie estakady na Zabobrzu, w rejonie Kolegium Karkonoskiego, w rejonie Kościoła Łaski. Istniejące trzeba zmodernizować. Wśród nich są: Jelenia Góra Zachodnia, Cieplice, i in. Wskazania dotrą do PLK w przyszłym tygodniu.

- Polskie Linie Kolejowe – powiedział J. Łużniak – przystępują do prac, których wynikiem będzie modernizacja linii kolejowej na odcinku Piechowice – Szklarska Poręba, ale poszerzymy zakres na odcinek Piechowice – Jelenia Góra w takiej formule, by był on podstawą dla uruchomienia jeleniogórskiego „tramwaju miejskiego”.

W spotkaniu, mającym charakter roboczych ustaleń, ze względu na konieczność podejmowania bieżących i wiążących decyzji, wzięli też udział inni reprezentanci Urzędu Marszałkowskiego, w tym Agnieszka Zakęś, dyrektor Departamentu Infrastruktury UM, oraz szef wydziału transportu tego urzędu Wojciech Świnder.

źródło: http://www.jelonka.com/news,single,init,article,33927
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 17-05-2011, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli już o czymś takim myślą, to relacja takiej SKM-ki powinna brzmieć Piechowice- Janowice Wielkie. Do obsługi wystarczający by był EN81.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Scotty Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lis 2010

PostWysłany: 18-05-2011, 13:52    Odpowiedz z cytatem

EU07-469, zgadzam się z tobą co do jednostki bądź jeżeli SKM będzie się cieszyć wysokim zainteresowaniem ze strony pasażera, można byłoby zastosować EZTy 2 członowe. Zastanawia mnie jednak budowa sieci SKM czy będzie praktyczna i all-ternatywna do MZK jeżeli chcemy się dostać z Zabobrza ze szpitala do Sobieszowa/Jagniątkowa/Piechowic/Borowic/itd. obecny czas przejazdu liczy się około 45 minut "7", dajmy na to przesiądziemy się na ten nasz Szybki Tramwaj Miejski na Drzymały trzeba dojść do P.O. JG Kościół Garnizonowy^^ dojechać do JG Sobieszów i czekać na "15" to czas przejazdu liczony będzie 1h 25 min. iż w JG jedyne co jest punktualne to zegar na wierzy Ratusza, czas MZK na autobusowych komach różni się nawet do +/- 2 min., dorzucimy do tego korki, napięty grafik, i mamy w plecy 10-30 minut na liniach 1,6,7,9,15,26,27 (szczególnie w okolicach pseudo galerii Tesco).

Jaki będzie koszt uruchomienia SKM, budowy P.O., i taboru który obsłuży linię 311. W innych miastach można ujżeć cywilizowaną komunikację, a my dalej jeździmy MIG-ami (Jelcze), Manami których nikt już nie chce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 4 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl