Kurcze, właśnie wróciłem z 2-tyg wyjazdu, no i patrzę pan Gardoń odwołany - myslę ok, juz czas.
Czytam, że przyszedł nowy dyrektor - Roman Chwała, no ok sprawdzę kto to... no i dla zainteresowanych w poniższym filmiku można zobaczyć kto to (od 40 sekundy) Pytam jak to możliwe
"Polska Dziennik Zachodni": Chcesz mieć wpływ na rozkład jazdy pociągów? Od wczoraj w siedzibie Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych przy ulicy Raciborskiej 58 przyjmowane są wszelkie uwagi pasażerów, zaś ewentualne zmiany mają być wprowadzone w grudniu.
Na Raciborskiej pojawili się już m.in. przedstawiciele Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.
- Chcemy, by liczba połączeń pozostała na tym samym poziomie, ale będziemy walczyć, żeby Przewozy Regionalne uruchomiły wreszcie pociąg relacji Rybnik - Wisła - mówi Przemysław Szczepanek z Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei. - Liczymy, że stanie się to kosztem dwóch kursów z dni roboczych na odcinku Rybnik-Bielsko. Chcemy również, żeby pojawiło się bezpośrednie połączenie Cieszyn - Kraków - zaznacza. Według Szczepanka sporo pasażerów korzysta z linii Cieszyn - Czechowice.
- Z obserwacji wynika też, że dużą popularnością cieszy się niedzielne połączenie Bielsko - Kraków. Z Cieszyna może być podobnie, ponieważ większość osób ze Śląska Cieszyńskiego studiuje w Krakowie - wyjaśnia Szczepanek. - Mamy nadzieję, że Urząd Marszałkowski się na to zgodzi - dodaje. Jednak wczoraj na konsultacjach nie pojawił się nikt z Urzędu Marszałkowskiego.
Pasażerowie proponowali uruchomienie większej liczby połączeń między Katowicami i Gliwicami w taki sposób, by bez problemu mogli wieczorem wrócić do domu. Mieszkańcy Koszęcina chcą natomiast utrzymania istniejących połączeń, dostosowania i przywrócenia zawieszonych pociągów od marca i uruchomienia nowych.
Konsultacje społeczne prowadzone są w sprawie nowego rozkładu jazdy pociągów. Zawsze przed wprowadzeniem nowego rozkładu konsultujemy się nie tylko z mieszkańcami, ale i stowarzyszeniami. Chcemy wiedzieć, czy potrzebne są zmiany. Wszystkie wnioski traktujemy bardzo poważnie.
Co się z nimi dzieje?
Wszystkie propozycje przekazujemy do Urzędu Marszałkowskiego. A my analizujemy je pod kątem zmian połączeń i możliwości wprowadzenia nowych przystanków.
Jak długo przyjmowane będą propozycje na nowy rozkład jazdy?
Pasażerowie mogą je przekazywać do 10 czerwca - mailem, na adres pr.katowice@p-r.com.pl lub pocztą - 40-076 Katowice, ulica Raciborska 58. Zapewniam, że konsultacje nie zakończyły się we wtorek.
2 nowe przystanki - w Kobiórze i Piaskach - będą wprowadzone od 1 czerwca na trasie z Katowic do Zwardonia
48 połączeń kolejowych zostało zawieszonych od 3 marca na terenie województwa śląskiego
10 czerwca mija termin składania wniosków i uwag dotyczących rozkładu jazdy do Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Pan Roman Chwała pracował w związkach zawodowych PKP PLK Gliwice. W 2009 był przez kilka m-cy zastępcą naczelnika sekcji Gliwice PKP PLK po czym wrócił do związków zawodowych. Po likwidacji sekcji Gliwice PKP PLK i związków zawodowych przy tej sekcji przez ok. m-c był "ministrem bez teki" w sekcji gliwickiej bowiem stanowisko z-cy naczelnika sekcji było już obsadzone. Po tym m-cu został zawiadowcą stacji w sekcji gliwickiej, a stąd przeszedł na stanowisko dyr. w PR K-ce.
Co do samego spotkania, to chciałem na nie jechać, ale niestety praca na msc. uniemożliwiła mi wyjazd czego b. żałuję mimo tego co napisali poprzednicy bo nie ma to jak zobaczyć na msc. jak to wygląda i jak się odbywa. No cóż, może za rok.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-05-2011, 09:33
W ubiegłą środę (11 maja 2011) w siedzibie Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach odbyły się konsultacje dotyczące kształtu przyszłorocznego rozkładu jazdy pociągów w regionie. Jak podkreśliła Magdalena Tosza, rzecznik prasowy PR Katowice, wnioski złożone przez pasażerów zostaną teraz poddane analizie oraz przekazane do UMWŚ.
Co proponowali pasażerowie? – Chcemy, by w nowym rozkładzie jazdy liczba połączeń pozostała na podobnym poziomie. Będziemy walczyć, aby Przewozy Regionalne uruchomiły wreszcie pociąg relacji Rybnik – Wisła Głębce i żeby stało się to koszem dwóch połączeń kursujących w dni robocze na odcinku Rybnik – Bielsko-Biała. Chcemy także, aby pojawił się bezpośredni pociąg Cieszyn – Kraków oraz Kraków – Wisła Głębce. Można tego dokonać na zasadzie połączenia już istniejących relacji, np. pociąg Kraków – Katowice i Katowice – Wisła połączyć w jeden. Powstanie wówczas relacja Kraków Główny – Wisła Głębce - powiedział Przemysław Szczepanek z Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei.
- Mamy nadzieję, że UMWŚ się zgodzi na to. Pociągi do Wisły cieszą się popularnością nie tylko w słoneczne weekendy. Chcielibyśmy też, aby jeździły pociągi z Bielska do Cieszyna. Jednak dopóki spółka PKP PLK nie przeprowadzi remontu torowiska, nie widzimy sensu uruchamiania tam połączeń – zauważył Szczepanek.
- Mamy trzy postulaty. Pierwszy to pozostawienie rozkładu jazdy w dotychczasowych zakresie, z przywróceniem zawieszonych wcześniej pociągów. Drugi postulat to uruchomienie na trasie Katowice – Kluczbork/Wieluń Dąbrowa dodatkowych połączeń. Trzeci postulat to dostosowanie nowego rozkładu jazdy do godzin dojazdów pracowników drugiej i nocnej zmiany. Mamy nadzieję, że marszałek województwa śląskiego pochyli się nad naszymi sugestiami – stwierdził dr Krystian Cuber, mieszkaniec gminy Koszęcin.
Z kolei pasażerowie korzystający z trasy Katowice – Rybnik wskazywali na niekorzystny czas odjazdów z Katowic. – Chcemy, aby przywrócono godziny dojazdów pociągów ze stacji Katowice do Rybnika i dalej do Wodzisławia, Chałupek i Raciborza tak, jak to miało miejsce w 2010 r. Większość osób kończy pracę po 14, 15, czy też 16. Uruchomienie pociągu o godzinach z końcówką minutową „54” jest niekorzystne dla wielu pasażerów – podkreślały jedne z pasażerek, które codziennie korzystają z pociągów na trasie z Katowic do Rybnika. Na niekorzystne godziny odjazdów z Katowic do Rybnika wskazywali także członkowie Stowarzyszenia Rozwoju Kolei Górnego Śląska.
- Należy przywrócić skomunikowania na trasie Katowice – Racibórz oraz Katowice – Wodzisław Śląski. Obecnie czas oczekiwania na dalszą podróż z Rybnika do Wodzisławia i Raciborza jest bardzo długi, co powoduje, że pasażerowie wybierają inne środki transportu. Ponadto należy skrócić czas przejazdu na trasie Katowice – Rybnik do 1 godziny, gdyż taki czas był deklarowany przed remontem – apelowali pasażerowie.
Nie zabrakło także propozycji ze strony członków Komitetu Mieszkańców Stacja Żywiecczyzna. Zaproponowali oni uruchomienie w miejsce obecnych pociągów relacji Zwardoń – Pszczyna/Katowice i Żywiec – Katowice nowych przedłużonych relacji: Zwardoń – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice, Zwardoń – Częstochowa, Żywiec – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Żywiec – Częstochowa. Przedstawiciele komitetu postulowali także wydłużenie relacji pociągów Katowice – Żywiec do Suchej Beskidzkiej oraz uruchomienie dwóch par pociągów osobowych relacji Żywiec – Jeleśnia - Sucha Beskidzka – Kraków.
Czy wnioski pasażerów zostaną uwzględnione w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągów? - Chodzi o realność zgłaszanych propozycji. My przekazujemy te wnioski do UMWŚ. I to tam zapadanie ostateczna decyzja, czy dany postulat zostanie spełniony, czy też nie. To Śląski Urząd Marszałkowski jest organizatorem przewozów, my jesteśmy tylko przewoźnikiem – argumentowała Magdalena Tosza z PR Katowice.
Oto jakie pismo dziś wysłałem do Śląskich PR:
Do:
Przewozy Regionalne Sp. z o.o.
Śląski Zakład Przewozów Regionalnych
ul. Raciborska 58 Katowice
W związku z konsultacjami społecznymi w sprawie nowego rozkładu jazdy jako mieszkaniec Oświęcimia proponuje wprowadzić dodatkowe kursy:
Trasa Oświęcim-Czechowice Dziedzice:
1.Połączenie około godziny 10:55 –uzasadniam to brakiem połączeń między godziną 7:48 a 12:33 więc prawie 5 godzin przerwy poza tym pociąg wyjeżdżający z Oświęcimia o w/w godzinie przybyłby do Czechowic około 11:35 i byłby świetnie skomunikowany z pociągiem do Rybnika 11:43,Bielska 11:45,Zwardonia 11:57 i Cieszyna 12:05.
Trasa Czechowice Dziedzice-Oświęcim:
1.Połączenie około godziny 10:00 gdyż między 7:35 a 11.33 brak jest połączeń i przerwa wynosi 4 godziny a pociąg ten mógłby akurat przybyć do Oświęcimia o 10:40 i odjechać zgodnie z zaproponowaną przeze mnie powyżej relacją.
2.Połączenie około godziny 20:20 gdyż między 18:37 a 22:48 jest ponad 4 godziny przerwy i ludzi powracający z Bielska do Oświęcimia po 19 nie mają żadnego skomunikowania.
Trasa Katowice-Oświęcim:
Niestety wiem że przywrócenie rozkładu choćby z przed roku jest praktycznie nierealne ale proszę chociaż o połączenie o godzinie 18:35 dla ludzi pracujących i studentów-ten pociąg zawsze miał wysoką frekwencję i na pewno przywrócenie tego kursu jest uzasadnione.
Trasa Oświęcim-Katowice:
1.Połączenie o godzinie 8:35 kiedy jeździła KKA jest idealne zarówno dla ludzi dojeżdżających do pracy na 10 jak i dla studentów i autobus praktycznie zawsze był pełen już na starcie.
2.Gdyby Państwo przystali na moją propozycję kursu o 18:35 z Katowic do Oświęcimia i pociąg przybyłby na miejsce o 19:30,proponuję aby ten sam skład odjeżdżał kursem powrotnym z Oświęcimia do Katowic o 19:40.
Proszę o rozważenie moich propozycji, w obecnych trudnych czasach jest to niezbędne minimum do funkcjonowania sprawnej komunikacji w moim regionie.
W związku z konsultacjami społecznymi w sprawie nowego rozkładu jazdy jako mieszkaniec Oświęcimia proponuje wprowadzić dodatkowe kursy:
Wszystko rozbija się o pieniądze choć znając UM w Małopolsce może dojść do sytuacji, że dziura w następnym rozkładzie będzie sięgać od 6 do 12.
Ogólnie nowe połączenia, które zaproponowałeś mogą nie wejść. W przypadku Śląska uruchomienie dodatkowego połączenia musi być potwierdzone faktem, że tym pociągiem pojedzie trochę ludzi, a wiadomo, że o ile na trasie Gliwice - Katowice takie coś łatwo udowodnić o tyle na Oświęcim - Czechowice raczej nie.
Cytat:
Trasa Katowice-Oświęcim
Pod warunkiem, że UM w Małopolsce dopłaci około 200 tys złotych do tych połączeń, bo inaczej to sobie pojedziemy do Bierunia...
Cytat:
Oświęcimia do Katowic o 19:40.
No to zaręczam Ci, że nie przejdzie.
Mimo, że neguję tu wiele spraw to dobrze, że napisałeś ten wniosek, ale tak jak mówię na wszystko potrzebne są pieniądze, a jak wiadomo śląski i małopolski UM są bardzo skąpe co do kwoty dotacji tak więc ciężko będzie.
Wiesz Eximus,jak konsultacje to konsultacje ,akurat ten ostatni kurs z Osw do Kat o 19:40 to najmniej mi zależy i jest to luźna propozycja....najbardziej zależy mi na kursach osw-czech-10:55,osw-kat 8:35 i kat-osw-18:35
Ja pisałem ws. połączeń Czechowice-Oświęcim-Kraków oraz Katowice-Kraków w godzinach 20/21, bo teraz trzeba np. z Beskidów wracać już ok.18, a to bardzo wcześnie. Niestety, jak zwykle brak pieniędzy i podróżnych. A "Skalnica" i inne osobowe jakoś niedawno jeszcze jeździły i to wcale nie puste.
Wiem o tym, ale jaka była ich część zagraniczna a jaka krajowa? Pełniły nieocenioną funkcję w komunikacji lokalnej i regionalnej. Śmiem twierdzić, że ważniejszej od międzynarodowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum