Od 1 lutego 2011 r. można jeździć taniej ze Szklarskiej Poręby do czeskiego Korenova.
Pasażerowie powyżej 50 roku życia, którzy w podróż Koleją Izerską zabiorą osobę niepełnoletnią zapłacą o połowę mniej za bilet. Jeśli dziecko będzie miało mniej niż 4 lata pojedzie za darmo, jeśli więcej - zapłaci 37 procent ceny biletu.
Nowa oferta jest szczególnie atrakcyjna np. dla babć i dziadków, którzy pociągiem wybiorą się z wnuczkami w Góry Izerskie. Promocyjne bilety obowiązują na trasach obsługiwanych przez Koleje Dolnośląskie, w tym właśnie m.in. na trasie Kolei Izerskiej z Jeleniej Góry przez Jakuszyce do czeskiego Harrachova i Korenova.Tańsze bilety można kupić jedynie u konduktora.
Czy ktoś zna szczegóły tej oferty, bo nigdzie się nie dokopałem? Szczególnie że KD nie bardzo obsługuje wymienione połączenia.
[ Dodano: 19-04-2011, 14:22 ]
"Kolej w Szklarskiej Porębie" to publikacja przedstawiająca najbardziej malowniczy fragment trasy z Jeleniej Góry. Opisuje dzieje tego odcinka linii, przebieg, przewozy oraz wykorzystywany tabor. Na 90 stronach znalazło się 125 ilustracji, w przeważającej większości dotąd niepublikowanych. Są to reprodukcje przedwojennych widokówek oraz historyczne zdjęcia z archiwum kolei i zbiorów prywatnych. Ideą książki było komentowanie ilustracji tekstem, aby ułatwić i uprzyjemnić lekturę nie tylko pasjonatom kolejnictwa, ale wszystkim interesującym się pociągami i mającymi z nimi styczność przy okazji podróży do Szklarskiej Poręby. Więcej informacji znajduje się na towarzyszącej projektowi stronie internetowej www.KwSzP.Info
w Jakuszycach podobno rozpoczeto prace budowlane polegajace na budowie chodnika dla pieszych w miejscu dawnego toru manipulacyjnego oraz instalacji barierek w rejonie Biegu Piastów i samej mijanki.
Wysłany: 18-05-2011, 20:59 Jelenia Góra - Jakuszyce (linia 311)
Czy ktoś się orientuje jaki pociąg jechał dziś (tj. 18.05.11) ok. 21:53 w kierunku Jeleniej Góry i zatrzymywał się w Cieplicach ? W rozkładzie tego nie ma, czy to opóźniony do Gdyni Gł. ?
Proponuję przesunięcie tego postu do wątku LK Szklarska Poręba - Harrachov wraz z ewentualną zmianą nazwy przedmiotowego wątku na "Linia kolejowa nr 311 Jelenia Góra - Szklarska Poręba Jakuszyce - Granica państwa"
Także jestem ciekaw ponieważ słyszałem o 21.40 pociąg w Piechowicach a takiego nie ma w rozkładzie. Dzis o godzinie 12 na stacji Piechowice stały trzy wagony IC bez lokomotywy , kuszetka,2kl. i 1/2kl. Warszawa-Szkl.P. Coś dziwnego się działo ,ponieważ skład IC Wawa-Szkl.P. liczy 5 wagonów,czyżby od Piechowic do Szklarskiej pojechały tylko 2 wagony ?? prosimy o info
Najciekawsze jest to, że zgodnie z rozkładem w Cieplicach zatrzymują się tylko autobusy szynowe (wyraźnie było słychać pisk hamulców wczoraj), a IC prosto z Piechowic jedzie na JG bezpośrednio.
SM42-2303 (lub 2508) wlasnie pedzi z Jaworzyny Sl. do Szklarskiej Poreby Gornej z podbijarka i wagonami do przewozu tlucznia; jutro DOLKOM rozpocznie prace na odc. SPG - Granica Panstwa (trzecie podbijanie toru).
Z powodu robót torowych na odcinku Szklarska Poręba Górna – Harachov w dniach od 07 - 10.06.2011 r. w godzinach 09:40 - 19:00 odwołano kursowanie pociągów :
poc. nr 25452 rel. Szklarska Poręba Górna (odjazd 13:07) – Harrachov,
poc. nr 25453 rel. Harrachov – Szklarska Poręba Górna (przyjazd 14:33);
poc. nr 25454 rel. Szklarska Poręba Górna (odjazd 14:38) – Harrachov,
poc. nr 25455 rel. Harrachov – Szklarska Poręba Górna (przyjazd 15:46)
Za odwołane pociągi zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza
z pominięciem przystanku Szklarska Poręba Huta.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na wykonanie monitoringu wydry i cietrzewia dla linii kolejowej nr 311 Szklarska Poręba – granica państwa i jej otoczenia.
Jak podaje DSDiK, monitoring populacji cietrzewia wynika z faktu, że wzrost presji turystycznej w otoczeniu linii kolejowej może spowodować unikanie przez t ptaki miejsc znajdujących się w sąsiedztwie wspomnianej infrastruktury kolejowej. Wyniki monitoringu pozwolą na stwierdzenie, czy uruchomienie przejazdu pociągów stworzyło barierę ekologiczną ograniczającą dyspersję gatunku. Natomiast monitoring wydry będzie prowadzony w celu stwierdzenia obecności gatunku, a także potwierdzenie dalszego jego występowania w rzekach i potokach w bezpośrednim otoczeniu linii kolejowej.
DSDiK we Wrocławiu wykonała rewitalizację linii kolejowej Szklarska Poręba – Harrachob na odcinku do granicy państwa (km 29,844 do km 43,138) w ramach Programu Operacyjnego Europejskiej Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska 2007-2013. Od poowy 2010 r. na linii zostały uruchomione regularne przewozy pasażerskie, po ponad 60 latach przywrócono ruch graniczny na tym odcinku. Połączenia obsługiwane są autobusem szynowym SA 134. Od rozkładu jazdy 2010/2011 kursują tam codziennie cztery pary połączeń (2 pary do Harrachova i 2 pary do Korenova). W okresie wakacyjnym, w soboty, niedziele i święta zostaną uruchomione dodatkowe dwa pociągi w relacji Szklarska Porębą Górna – Korenov – Szklarska Poręba Górna. Na rozkład jazdy 2011/2012 planowane jest uruchomienie 3 par pociągów w dni robocze oraz 3 par w dni wolne.
Oferty można składać do 17 czerwca 2011 r. Monitoring ma zakończyć się 12 grudnia 2014 r.
w Polsce już o mamy we krwi że żaby w Rozpudzie są ważniejsze niż mieszkańcy Augustowa ginący na drogach. Ślepowron ma więcej do zaśpiewania w Raciborzu a w Jakuszycach kursujące pociągi wstrzymały rozpłód innego ptaszyska które strzelając focha się zacietrzewiło
Z przyczyn technicznych Przewozy Regionalne wprowadziły od dnia 9.06.11 do ODWOŁANIA Zastępczą Komunikację Autobusową na trasie Jelenia Góra - Harrachov/Korenov-Jelenia Góra . Dzisiaj miałem okazję jechać Szynobusem na gumowych kołach spod Dworca w Jeleniej Górze o 7.10, do autokaru wsiada Kierownik Pociągu,Konduktorka oraz 15 podróżnych,rowerzyści musieli zrezygnować. Ruszamy autokarem, podróżni zdziwieni i zdołowani wynikłą sytuacją,chcieli pokonać malowniczą trasę pociągiem ale niestety.W Cieplicach dosiada 10 osób , kupują bilety : ZVON Euro Region Nysa oraz do Harrachova,w Piechowicach 8 osób . Od obsługi dowiedziałem się że defekt Szynobusika potrwa jeszcze ok. 10 dni. Jutro zostanie zabrany z Jeleniej do naprawy. Kolejarze twierdzą że powodem coraz częstszych awarii składu jest puszczanie codziennie tego samego pojazdu na tą samą trasę,twierdzą że Szynobusy powinny być wymieniane na trasach,szkoda że linia która została otwarta przed zaledwie rokiem jest obsługiwana z powodów awarii technicznych przez Komunikację Zastępczą,a nie można zorganizować pociągu zastępczego.
DSC00296.JPG
Plik ściągnięto 32 raz(y) 65.74 KB
DSC00295.JPG
Plik ściągnięto 25 raz(y) 47.56 KB
DSC00294.JPG Regio Jelenia Góra 6.17 - Węgliniec-Legnica-Wrocław
No tak, dziś miałem jechać do Jakuszyc, a raczej grupą mielismy zamiar przyjechać od strony Węglinca i sie przesiasc do Jakuszyc. Dobrze, ze pogoda okazala sie nieciekawa. Teraz bysmy koczowali z rowerami w Jelenij Gorze.
Brawo dla UMWD i Przewozow Regionalnych. Robcie tak dalej, to ludzie sie odwroca od korzystania z pociagow. Powinien byc zastepczy szynopbus w JG!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum